MuscleMeat

Greenspan; economische recessie op komst

Ja ik wil zeggen dat ze de beurs niet steunen, gelet op de totale handel per dag is dat ook zo goed als onmogelijk. PPT is een mythe, een mythe die vooral de beertjes maar wat graag als werkelijkheid zien. Meestal omdat hun trade strategieen niet goed uit komen, kunnen ze het PPT de schuld geven dat hun ingenomen posities uitvallen zoals ze willen.
Maar ik geef alleen een visie en wil niemand bang maken.
Ik stap gewoon veel vaker in en uit, maar ik zou het zonde vinden als mensen veel van hun winsten en spaargeld zouden verliezen, daarom probeer ik te zeggen, het lijkt niet altijd zo als het is, want de eco in amerika gaat achter uit en er wordt gegocheld tot en met.
Als die huizen markt zo door gaat, krijg je dikke problemen dat zul; je zien.
Hou je hoofd er bij en wordt niet overmoedig!

Mag ik even wijzen op mijn toepasselijke signature :D

Mag ik er op wijzen dat die signatuur weinig zegt ;) Rijk worden via de beurs en dan vooral daghandel kost gewoon teveel tijd, heb verder niet het geduld om op middellange termijn of lange termijn te beleggen.

Maar goed, jij paart dus slimheid aan rijkdom? :D

Laat iedereen het voor zichzelf uitzoeken. De een belegt op de lt de ander op de kt en een aantal kunnen het zich permitteren te daytraden. Op jouw visie zit niemand te wachten.

Maar ik geef alleen een visie en wil niemand bang maken.
Ik stap gewoon veel vaker in en uit, maar ik zou het zonde vinden als mensen veel van hun winsten en spaargeld zouden verliezen, daarom probeer ik te zeggen, het lijkt niet altijd zo als het is, want de eco in amerika gaat achter uit en er wordt gegocheld tot en met.
Als die huizen markt zo door gaat, krijg je dikke problemen dat zul; je zien.
Hou je hoofd er bij en wordt niet overmoedig!

Met zulke algemene uitspraken kom je toch nergens, je neemt wat dingen aan en daarmee ga je er vanuit dat de boel nog verder moet zakken?

Yep de USA economie staat er niet bijster florissant voor gelet op de tekorten, maar tegelijkertijd is het niet zo dat ze aan de rand van de afgrond staan. 1 cruciale factor is de koers van de dollar, als die verder daalt dan hebben ze in de USA een behoorlijk groot probleem. Maar ook daar kan je geen uitspraak over doen. Dalende olieprijzen geeft de USA in ieder geval wel wat lucht, iedere $10,- stijging van de olieprijs is ongeveer 0,4 procentpunt BNP-groei minder.

Met zulke algemene uitspraken kom je toch nergens, je neemt wat dingen aan en daarmee ga je er vanuit dat de boel nog verder moet zakken?

Yep de USA economie staat er niet bijster florissant voor gelet op de tekorten, maar tegelijkertijd is het niet zo dat ze aan de rand van de afgrond staan. 1 cruciale factor is de koers van de dollar, als die verder daalt dan hebben ze in de USA een behoorlijk groot probleem. Maar ook daar kan je geen uitspraak over doen. Dalende olieprijzen geeft de USA in ieder geval wel wat lucht, iedere $10,- stijging van de olieprijs is ongeveer 0,4 procentpunt BNP-groei minder.

En wie wil de tegenwoordig nog dollars?
De meeste landen willen er juist van af, en er wordt maar bij gedrukt.
Wat zal er dan gebeuren, dat de usa alles zelf terug koopt.
Dan kan het bijna toch niet anders of die dollar gaat zakken.

Er wordt maar bij gedrukt? Zeker ook een gelover dat de FED niet meer bekend maakt hoeveel geld er in omloop is? Dat terwijl alleen de weinig gebruikte M3 niet meer bekend wordt gemaakt maar de M1 en M2 nog wel.

De M2 groeit gewoon net zo gestaag als voorheen, geen signaal dat er op grote schaal geld wordt bijgedrukt. Ook al zou je dat al kunnen zien aan de M1 en in pure zin aan de M0.

• Topic Starter Topic Starter
En wie wil de tegenwoordig nog dollars?
De meeste landen willen er juist van af, en er wordt maar bij gedrukt.
Wat zal er dan gebeuren, dat de usa alles zelf terug koopt.
Dan kan het bijna toch niet anders of die dollar gaat zakken.

Waar blijft die hoge inflatie dan als er zoveel bijgedrukt wordt? Ow nee is ook zo, er wordt met de cijfers gesjoemeld he.:rolleyes:

Mag ik er op wijzen dat die signatuur weinig zegt ;) Rijk worden via de beurs en dan vooral daghandel kost gewoon teveel tijd, heb verder niet het geduld om op middellange termijn of lange termijn te beleggen.

Maar goed, jij paart dus slimheid aan rijkdom? :D

Not quite, het is een (Amerikaanse) uitspraak die vooral in de Economische literatuur nogal een eigen leven is gaan leiden, maar dat terzijde.

Het is simpele retorica maar wel treffend op het internet!

Overigens hoop ik wel (in financiele sector) rijkdom te vergaren om deze vervolgens aan mijn ongebreidelde intellect toe te schrijven :D

Dat wel, maar ver bezijden de waarheid natuurlijk. Het klinkt wel leuk.

Maar op internet kun je nooit zien of iemand rijk is;)

En beurs gerelateerd, je kan ook nooit zien wat de intenties zijn van een bepaald persoon. Mooi voorbeeld, op IEX hadden ze guru Onno. Op Eurobench.com was een trader Runder Voorhof.

Guru Onno pikte regelmatig info op Eurobench voor aandelen die hij tipte op IEX. Hij had daar een eigen column.

Runder Voorhof zat op Eurobench dan vaak groot te doen en o.a. in de getipte aandelen al een tijdje te traden. Verder nog veel meer grootspraak, meestal om aan te geven dat hij echt een grote trader was.

Op een goede dag gaat IEX eens controleren op ip-adressen van hun posters. Blijkt op eens dat guru Onno zich bediende van 9 aliassen op die site. IEX donderde Onno (Leon Hillen) er gelijk uit.

Dat geeft dus wel aan dat je op Internet bij mooie verhaaltjes over aandelen en strategieen erg moet oppassen.

• Topic Starter Topic Starter
En beurs gerelateerd, je kan ook nooit zien wat de intenties zijn van een bepaald persoon. Mooi voorbeeld, op IEX hadden ze guru Onno. Op Eurobench.com was een trader Runder Voorhof.

Guru Onno pikte regelmatig info op Eurobench voor aandelen die hij tipte op IEX. Hij had daar een eigen column.

Runder Voorhof zat op Eurobench dan vaak groot te doen en o.a. in de getipte aandelen al een tijdje te traden. Verder nog veel meer grootspraak, meestal om aan te geven dat hij echt een grote trader was.

Op een goede dag gaat IEX eens controleren op ip-adressen van hun posters. Blijkt op eens dat guru Onno zich bediende van 9 aliassen op die site. IEX donderde Onno (Leon Hillen) er gelijk uit.

Dat geeft dus wel aan dat je op Internet bij mooie verhaaltjes over aandelen en strategieen erg moet oppassen.

Klopt. Zo was er ooit een keertje op een forum ik geloof die van de AEX Effectenbeurs ene 'speurneus007'. Die vertelde dat hij wist dat de KLM tegenvallende winstcijfers bekend zou maken. Deze informatie kwam terecht bij iemand van het Financieele dagblad. Die schreef er vervolgens een artikel of column over en hoppakee de koers kelderde. En de speurneus was de lachende derde.

dat klinkt als manupilatie!
Maar een visie is toch heel wat anders geloof ik.

Het was ook iemand die de boel manipuleerde, maar tegelijkertijd zich wel voordeed als iemand met een visie.

Net zo goed als Hoefgeest vaak volgeladen in short posities de hel uitsprak over de beurzen. Of die J.W. Struiksma koopadviezen gaf voor posities die hij zelf bezat. Of zelfs Abby Cohen van Goldman&Sachs die adviezen geeft om de kas van haar baas te spekken. Degenen met een zogenaamde visie moet je altijd wantrouwen, preken bijna altijd voor eigen parochie.

Bij een kleinere belegger heeft het weinig zin, dan is het meer een self fulfilling prophecy die visie.

Het was ook iemand die de boel manipuleerde, maar tegelijkertijd zich wel voordeed als iemand met een visie.

Net zo goed als Hoefgeest vaak volgeladen in short posities de hel uitsprak over de beurzen. Of die J.W. Struiksma koopadviezen gaf voor posities die hij zelf bezat. Of zelfs Abby Cohen van Goldman&Sachs die adviezen geeft om de kas van haar baas te spekken. Degenen met een zogenaamde visie moet je altijd wantrouwen, preken bijna altijd voor eigen parochie.

Bij een kleinere belegger heeft het weinig zin, dan is het meer een self fulfilling prophecy die visie.

Dat is ook schandalig, dat zal bestraft moeten worden, maar daarom vind ik een goede discussie juist zinvol.
Iedereen zegt wat hij denkt en daar kan iedereen wat van leren.
Maar sommigen slaan gewoon tever door en dat is jammer.
omhoog of omlaag niemand weet het en de toekomst zal het uitwijzen.

Wie sloeg er nou door hier? :D Jij deed het net voorkomen alsof deze verwachte correctie de voorbode was van een soort megacrash. Dat is toch aardig doorslaan.

Wie sloeg er nou door hier? :D Jij deed het net voorkomen alsof deze verwachte correctie de voorbode was van een soort megacrash. Dat is toch aardig doorslaan.

hahaha megacrash hooguit 420 dan hoor:D
Maar zoals ik al zei ik weet het niet en dat weet niemand, jammer genoeg want anders was ik rap rijk:p

Terug
Naar boven