AndroidHealthClinic

Groeien zonder Anabolen

kakarot

Novice
Waardering
0
Ik wil graag meer massa kweken.

Dit wil ik alleen bereiken zonder anabolen.

Wat is of zijn goede vervangers.

Bedankt alvast voor de reacties

goed groeien kan sowieso al zonder anabolen, neem gewoon 4gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht, creatine, multi-vitaminen, lijnzaadolie en je zal groeien als een kool.
en EET, EET, EET!!!

Goed eten, trainen en rusten is het juiste recept ;)

En supplementen.... daar heeft iedereen wel een andere mening over daar de een er meer baat bij heeft dan de ander..

Succes !

De 3-eenheid : training, voeding, rust. Deze moet je goed op elkaar afstemmen.
Als je net begonnen bent met trainen. focus eerst op 1 gedeelte bv training. Weet je daar het een en ander van dan ga je je voeding onder de loep nemen. En tussen dit alles door lekker slapen.
In 1 keer DE bodybuilding filosofie bezitten lukt toch niet. Het is een leerproces van jaren. Je leert elke keer weer wat nieuws is mijn mening.
Maar check vooral alle oude posts op dit forum (zoekfunctie rechtsonder).

En langzaam maar zeker zal ook jou pad door het grote bonkende-spiermassa-bos verlicht worden.

succes!

goed advies hierboven. beetje bij beetje alles aanpassen idd. Ik vind voeding zelf de belangrijkste hoeksteen aangezien je hier 24/7 mee bezig moet zijn. en uiteraard goed trainen en voldoende slapen. (richtlijn van 8 uur per dag)

Maar wat al gezegd is..VRETEN, VRETEN EN NOG EENS VRETEN.
je zal wel t enige aan vet bijkomen maar alla, dat cut je er wel weer af. Daar moet je wel op voorbereid zijn.

qua supps raad ik aan om een goede wheyshake te halen voor snelle eiwitafgifte na de training (met dextrose)en evnentueel in de ochtend voor t ontbijt. Is je voedingsschemagoed dan kan je eventueel nog een weightgainer bijvoegen en in een later stadium creatine voor meer kracht en extra gewicht te krijgen (waarvan we veel vocht maar goed)

Maar als ik jou was zpu ik in de voedingssectie eens je eetpatroon posten en kijken wat we daar mee aankunnen en gij zult groeien zowaar mijn naam RobG is.

En dat is t niet:D , maar resultaten zal je zeker boeken. Dus post je schema eens in de voedingssectie en je traoningschema in de daarvoor bedoeldde sectie en wij zulle jouw helpen om jouw doel te verwezenlijken.:thumb::lifter:

1 woord. Eten!

Trouwens, dat AS verhaal stuit me een beetje tegen de borst. Hoe denk jij over bodybuilders? De mythe dat het allemaal AS gebruikers zijn is namelijk klinkklare bullshit! :finger:

Originally posted by enrico
goed groeien kan sowieso al zonder anabolen, neem gewoon 4gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht, creatine, multi-vitaminen, lijnzaadolie en je zal groeien als een kool.
en EET, EET, EET!!!

Mwa 4gr per LG vind ik wel een beetje veel hoor. 2gr is genoeg en over koolhydraten hoor ik je niet terwijl die ook essentieel zijn.

@kakarot even rondneuzen op het forum en wat voedingsschema's bekijken. Hier en daar een beetje aanpassen natuurlijk, maar dan heb je iig een idee.

Índerdaad veel eten en zo veel mogelijk gezond en afgestemd op jouw lichaam. Wat is je gewicht en bereken hoeveel je dagelijkse energie behoefte is. Ga daar een x aantal procenten boven zitten en je zult aankomen.,

Succes

Originally posted by axestream

Mwa 4gr per LG vind ik wel een beetje veel hoor. 2gr is genoeg en over koolhydraten hoor ik je niet terwijl die ook essentieel zijn.

@kakarot even rondneuzen op het forum en wat voedingsschema's bekijken. Hier en daar een beetje aanpassen natuurlijk, maar dan heb je iig een idee.
Ik ken weinig mensen die te laag zitten in carbs.:p

Pas wel op met het eten want je kan het ook overdrijven...
Maar kijk gewoon welke hoeveelheid voor jou goed werkt, gewoon steeds meer eten en als je dan merkt dat je vet% teveel omhoog gaat beetje minderen.
Ik ben zelf zo in een half jaar tijd 10 kilo aangekomen door te eten eten eten en dat waren niet allemaal spieren.
Heb er nu 6 kilo vanaf getraind en 4 kilo spiermassa overgehouden.
Ik ga in de herfst wel weer veel eten maar dan niet weer zo enorm veel eten en dan tussen door even cutten.

Originally posted by kakarot
Wat is of zijn goede vervangers.

Die zijn er niet!

Als je groot wilt worden zonder AAS ed zal je gewoon veel geduld moeten hebben.

Gezond eten ed is natuurlijk een must en een goed trainingsschema is ook nooit weg, maar je zal nooit de zelfde "snelle" resultaten bereiken als iemand die wel gebruikt. Probeer jezelf daar ook niet mee te vergelijken.

Vergeet ook die verhalen van "naturals" die bij een lengte van 1.80m met hetzelfde gewicht op het podium verschijnen als gebruikers! Dit zijn (op de genetische freak na) geen naturals maar mensen die bijtijds gestopt zijn of weten te maskeren.

Nogmaals, als je natural groot wilt worden dan moet je geduld hebben.

Originally posted by enrico

Ik ken weinig mensen die te laag zitten in carbs.:p

Nou hier op dit board heb ik er in een paar maanden tijd al een aantal gezien die gewoon niet genoeg carbs binnen kregen en dan met name complexe carbs natuurlijk. Maar goed..

Originally posted by axestream

Nou hier op dit board heb ik er in een paar maanden tijd al een aantal gezien die gewoon niet genoeg carbs binnen kregen en dan met name complexe carbs natuurlijk. Maar goed..
hmmz, dat kan natuurlijk, ik volg de dieet sectie niet zo...
Maar veel brood per dag en enkele borden brinta doen al wonderen :)

• Topic Starter Topic Starter
aanvullende info

wil graag meer spiermassa kweken maar zonder as.
PH is voorlopig mij uiterste.

Beetje stats

182cm
94kg
top bankdrukken 110 KG
vet 16.2%

wat kan ik het beste doen.

Oh trouwens om het vet% omlaag te krijgen gebruik ik Stackers II

Originally posted by kakarot
aanvullende info

wil graag meer spiermassa kweken maar zonder as.
PH is voorlopig mij uiterste.

Beetje stats

182cm
94kg
top bankdrukken 110 KG
vet 16.2%

wat kan ik het beste doen.

Oh trouwens om het vet% omlaag te krijgen gebruik ik Stackers II

Wat je het beste kunt doen is lezen wat hierboven geschreven is. Ik kan het mis hebben maar het lijkt wel of je er niet zoveel voor wilt doen, maar toch lekker snel groot wilt worden. Zet die PH aan de kant, en vervang ze door havermout!

Aan de andere kant weten we niet hoeveel jaren hij al traint, hoe vaak, hoe lang etc. Is wel handig om te weten natuurlijk.

ph's of niet, we moeten eerst kijken of en wat er echt verbeterd moet worden. Misschien is 'ie wel ongeduldig.

PH is je uiterste...als ik jou was zou ik er me maar wat in gaan verdiepen.
Dan zou je weten dat ph's net dezelfde gevaren met zich meebrengen als AS, de prestaties minder zijn dan AS en het veel duurder is dan AS.

Ja...was er zelf ook bijna ingetrapt in dat PH gedoe.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet nu in ieder geval dat ik niet weer aan de ph ga.

Heb ooit eens 19nor250 genomen, werkte niet echt.

ga eerst maar eens m'n vet% omlaag werken.

Wat ik wel opmaak uit deze thread "as is beter en veiliger dan ph"

Terug
Naar boven