Fitness Seller

Groeien

Matsz

Novice
Waardering
0
Hallo
Wij zijn 2 gemotiveerde jongens van 15 jaar,
beide ongeveer 1m 75.
We zijn nu ongeveer 3 weken bezig, de eerste resultaten merken we al aan het gewicht dat we kunnen nemen.
Maar we sommige zeggen dat als je teveel traint (wij gaan nu 3 à 4 keer in de week) niet meer zou groeien...
Is dit zo? Of is het alleen als je je overtraint?
Wij zouden hier graag een antwoord op hebben.

Mvg Matthias

3-4x fullbody per week is wat veel, zorg dat de spiergroep die je traint minimaal 48 uur rust krijgt!

Dus 3-4x p week kan maar verdeel dan wel de spiergroepen over de dagen dat je traint!

Suc6 met trainen!

3,4x pw is prima. Maar doe het rustig aan en bouw het goed op. Ga jezelf niet overtrainen. Je bent 15 en moet ook nog de lengte in..
Gun je pezen en spieren de tijd om te wennen aan de extra belasting.
En daarbij, ga veel en goed eten. En neem je rust..

4 keer per week fullbody is niet nodig. 4 keer per week splitschema kan prima.
Dus hangt er ook vanaf wat je traint ;)

3 weken trainen

Jullie zijn goed bezig 3 a 4 keer per week is perfect.
Zorg dat je maximaal 3 spiergroepen per dag traint en maximaal 1.15 uur over je training doen goed eten en veel rust.

vergeet niet dat er over echte zichtbare spiergroei zomaar 3 tot 4 maanden trainen overheen gaat.

Suc6

Ligt geheel aan de intensiteit volume en je herstelend vermogen.

Met split schema lijkt me dit perfect mogelijk. Met full-body toch beter om de dag te gaan.

Volgens mij is er nog geen concreet antwoord geweest of het nou slecht is voor de groei ofniet:D

1.75 is toch een mooie lengte om mee te bodybuilden
ben zelf ook 1.76

groeien is allemaal (90%) genetische bepaalt
als je ZWAAR traint zou je de botdichtheid van je botten kunnen toenemen en zo eerder sluiten en zo niet meer veel meer groeit
maar terzijde
je groeit door tot je 21!!!!!

grtz

Volgens mij is er nog geen concreet antwoord geweest of het nou slecht is voor de groei ofniet:D

Er is niet bekend of ze full body of split schema doen. Voor fullbody vind ik 4 keer in de week wel veel. Je spieren kan je het best 48 rust geven.

• Topic Starter Topic Starter
En weight gainers, is dat gezond op deze leeftijd ?

gezond.. tsja;) is het nodig? nee lijkt me niet.
Als je nét begint moet je gewoon veel gaan eten en hard gaan trainen.

Wanneer je op een dood punt zit kunnen weight gainers komen.
In een opwelling heb ik ook xxl megagrow gekocht een half jaar geleden terwijl ik met gewoon goede voeding daarna beter (kracht)gains heb gemaakt.

En weight gainers, is dat gezond op deze leeftijd ?

Zo typisch he, net begonnen en nu al met supplementen willen beginnen.

Na 1 maand aan de whey, na 3 maanden creatine zonder verder te letten op echt goede voeding.

Ga toch gewoon fatsoenlijk eten.

Ik zou zoiezo voor jezelf al een voedingsschemamaken. Waarbij je 6 keer per dag eet.
Supplementen moet je zien als extratje.

• Topic Starter Topic Starter
Zo typisch he, net begonnen en nu al met supplementen willen beginnen.

Na 1 maand aan de whey, na 3 maanden creatine zonder verder te letten op echt goede voeding.

Ga toch gewoon fatsoenlijk eten.
Het is dan ook gewoon een vraag, het is niet dat we dat gaan doen he :)
6x per dag eten is nogal moeilijk omdat we beide een hele dag op school zitten...

Het is dan ook gewoon een vraag, het is niet dat we dat gaan doen he :)
6x per dag eten is nogal moeilijk omdat we beide een hele dag op school zitten...
Je hebt genoeg pauzes op school om redelijk wat naar binnen te werken hoor, je bent niet de enige die naar school gaat:rolleyes:

Als je om half 9 op school moet zijn. Dan ga je om 7 uur uit bed. Je gaat eten om half 8, volgende keer eet je om 10 uur in de ochtendpauze. Daarna om half 1 in de middagpauze. Dan Smiddags om 3 uur. Je eet om 6 uur s'avonds. En om 9 uur s'avonds.

Toch perfect te doen met school lijkt me ?

I agree with Pjanoo. Wees blij met middelbare school. Daar kan je perfect eten. Als je gaat studeren of werken wordt het een stuk moeilijker.

met groeihormonen zal je wel groeien zekeer =D

Wij zijn 2 gemotiveerde jongens van 15 jaar

Zijn jullie een siamese tweeling of zo?

Terug
Naar boven