AndroidHealthClinic

groeipotentieel prof bb

:P en ik zit/zat nog zo te denken dat ik Ronnie op een dag ga verbreken... Dat houdt mij altijd in de buurt van voedsel, de gym en motiveert mij om door te gaan.
Mijn idee is dat als je een goede voeding,rust,training en motivatie hebt dat je breed wordt.
Ik denk dat als je zwaar traint met hoge gewichten dat je breder wordt dan met normale gewichten.

zo moet je ook denken bro'
je moet niet alleen je spieren maar ook je mind oppeppen
where the mind goes, the body will follow

on topic, tja, jay en ronnie zijn natuurlijk monsters, is niet voor iedereen weggelegd, maar met de juiste aanpak moet het wel voor iedereen mogelijk zijn om een massieve fysiek op te bouwen!!!

Omdat KENNIS van de menselijke anatomie nooit weg is en van trainen, eten, supplementen en anabolen is ook nie gek.

Maar ook jij hebt gelijk, als altijd zijn er vele waarheden :D

Damn, lijk de dalai lama wel.:cool:

sorry ;) beetje bij de hand maar wou het wel even gezegd hebben haha

:kiss:

Dit weet je nooit op voorhand.

Bodybuilders zijn nooit zo gespierd geboren. Sterker nog er zijn er veel bij, die gewoon echt mager waren en een te laag BMI hadden.

Hoe breed je uiteindelijk kan worden heeft met een hele reeks van factoren te maken. Het zou al een hoop schelen als je net zo als een top prof zou leven en niet meer hoeft te werken en continue op bodybuilding kan richten. Ideale omstandigheden om te groeien.

Heel belangrijk blijven genetische factoren. De meeste profs kwamen in hun eerste jaar van krachttraining al gigantisch aan.
Er zijn simpelweg 2 'prikkels' waarop je goed moet kunnen reageren. Ten eerste natuurlijk weerstandstraining. Als je snel groeit van krachttraining dan heb je een voordeel.
Echter wat net zo belangrijk is, is de reactie op androgeen-anabole steroïdhormonen en peptide hormonen. Als je daar flink van groeit is dat ook een voordeel.

Er zijn nog meer factoren maar dit vind ik zelf de belangrijkste.

Kijk bv naar flex wheeler, was ook een zware ecto. Waar een sterke wil is is ook een weg. maar je moet wel vastberaden en doorzetten.

:P en ik zit/zat nog zo te denken dat ik Ronnie op een dag ga verbreken... Dat houdt mij altijd in de buurt van voedsel, de gym en motiveert mij om door te gaan.
Mijn idee is dat als je een goede voeding,rust,training en motivatie hebt dat je breed wordt.
Ik denk dat als je zwaar traint met hoge gewichten dat je breder wordt dan met normale gewichten.

Goed gezegt Bro ;) TRAINEN !!!!!!!!

Kijk bv naar flex wheeler, was ook een zware ecto. Waar een sterke wil is is ook een weg. maar je moet wel vastberaden en doorzetten.

ja iemand kan wel een zware ecto zijn, maar dan kan diegene alsnog wel giga goede genen hebben toch? ;) ik denk dat goede genen helaas toch wel een hele grote rol spelen...maar daarnaast uiteraard de grote 3: voeding, training en rust...en evt nog hulpmiddelen (injecties, orals etc)

Menselijke genen zijn raar bro
Je begint van een mager scharminkeltje en kan eindigen in een mister olympia
Nasser sonbaty was ook een ongelofelijke verschrikkelijke ecto vroeger
Echt ondervoed gewoon

wat ik me nou altijd afvraag: hoe weten jullie in godsnaam dat sommige pro's erge ecto's waren? :D van flex wist ik het dan toevallig, had foto's gezien van m, maar voor de rest :?: hoe weten jullie dat? en jay een ecto kan me t niet voorstellen :D

Op fotos gezien, weet niet meer waar
Bleef me alleen bij dat ronnie coleman toen hij klein was wel big was en nasser sonbaty echt een gruwelijke skinnie

Pro's hebben echtwel supergoede genen,

Hier een paar pro's op jonge leeftijd:

Milos Sarcev
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Lee Priest op 13 jarige leeftijd, al heel goed gebouwd.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Casey Viator op 17 jarige leeftijd.
Een jonge Tom Platz...
CC:
Chick:
4h39wec.jpg

wat me opvalt is dat platz daar amper goeie benen heeft, terwijl ie daar toch zo berucht om geworden is

Jay was een mager scharminkel.
Zo groot als hun word je toch niet dat is onmogelijk zij hebben goeie genen en goeie hulpmiddelen.
Haha waar heb je het over hij is een geboren meso. Gewoon weinig vetmassa betekend nog niet dat je een mager scharminkel bent... Op 16 ziet iedereen er wat skinny uit natuurlijk, je zal wel die foto's bedoelen denk ik.

TS: nee die kans is heel klein, aangezien de profs hééééééél goede genen hebben en er zo maar héél weinig mensen rondlopen op deze aardkloot.

Maar als je twijfelt of je het ooit zal halen kan een prof. personal trainer je zeker het antwoord geven.

en ik veronderstel dat Ronnie het allemaal zonder doping heeft bereikt, als je tenminste muscle&fitness mag geloven. Had daar gelezen dat hij meermaals per maand gechekt wordt op dopinggebruik.

Hehe nee...dopingtests zijn 1) heel duur 2) worden niet in off season gedaan.

Niet alle pro's hadden van nature al flinke massa.
Lou Ferrigno, Gustavo Badell en Flex Wheeler waren gewoon skinny en zouden dat zonder bodybuilding waarschijnlijk nog steeds geweest zijn. Maar goed als je skinny bent wil dat niet direct zeggen dat je het in BB niet ver zult schoppen; het kan best zijn dat je extreem goed reageert op weerstandstraining. Aan de andere kant kan het ook best zo zijn dat iemand die van nature al vrij veel spiermassa heeft, veel minder goed reageert.

Tja ik weet niet wat je onder skinny verstaat maar dat zijn dan gewoon droge/ slanke meso's zeker geen ecto's. Er werd bijv. in Pumpin Iron gezegd dat Lou als kind er lang en smal uitzag (oid), dat zie je wel vaker bij mensen die later een boom worden (komt omdat testosteron in pubertijd eerst zorgt voor lengtegroei en dan pas voor breedtegroei -> slungelachtig uiterlijk). Dan was hij zonder as/BB ook wel altijd een struis iemand geworden. Flex is een typisch voorbeeld van een meso: niet zo brede gewrichten en bouw, wel grote muscle belly's die hij na een off periode snel kan oppompen. Gustavo zei dacht ik in een interview dat hij zichzelf vroeger skinny vond, maar wellicht was dat door een vervormd zelfbeeld. Maar skinny betekend in dit geval niet dat iedereen met centen, tijd en motivatie zomaar prof kan worden, je moet toch wel zéér goede genen hebben met voornamelijk meso kenmerken.

Niet alle pro's hadden van nature al flinke massa.
Lou Ferrigno, Gustavo Badell en Flex Wheeler waren gewoon skinny en zouden dat zonder bodybuilding waarschijnlijk nog steeds geweest zijn. Maar goed als je skinny bent wil dat niet direct zeggen dat je het in BB niet ver zult schoppen; het kan best zijn dat je extreem goed reageert op weerstandstraining. Aan de andere kant kan het ook best zo zijn dat iemand die van nature al vrij veel spiermassa heeft, veel minder goed reageert.

precies ;)

Je ziet ze soms ook weleens in de sportschool van die gasten die als ecto naar binnen komen en na 4 maanden al meer dan 100 kg drukken

Aanleg kracht =/ aanleg massa. Verder kan plotse krachttoename van zo iemand te maken hebben met gebruik van aas.

ik weet nog steeds niet wat ik ben :(

Je bedoeld lichaamstype? Je bent begonnen aan 1.75m aan 66 kg? Dan kan je endo uitsluiten...

Echte ecto ook zeker niet, dus dan zal je ergens tussen ecto/meso staan...

[edit] kan je foto's niet zien want imageshack werkt hier niet meer. Anders ff uppen in gallery...

zou iedere mens met een goede bouw van lichaam als hij start(hiermee bedoel ik niet te mager al een beetje breder dan andere types enz.) even breed kunnen worden als vb. een jay cutler of een ronnie coleman?
ik weet dit is extreem maar ik zou het toch graag willen weten.

bedankt op voorhand

Ieder mens kan als hij dezelfde basis bouw en aanleg heeft en bereid is het zelfde te doen, nemen en laten als de personen die je aanhaalt hetzelfde bereiken.

En dat doen, nemen en laten moet je in de ruimste zin zien.

Terug
Naar boven