MuscleMeat

Groene thee

H4rdstyle21

Competitive Bodybuilder
Waardering
50
Lengte
1m74
Beste mensen , sinds kort ben ik groene thee gaan drinken maar is er een verschil tussen de merken ? ( heb nu pickwick ) Ivm dat er bij de het ene merk weinig extracten inzitten ? Of moet ik naar een speciaal winkeltje toe ?

Verkeerde sectie... moest bij voeding ;)

Laatst bewerkt:
Chinese groene thee, losse bladeren, bij de Chinese winkel of natuurwinkel. Smaakt ook wat bitter.

Groene thee :heart:

Zelf heb ik ook altijd pickwick overigens..

Pickwick en Bacardi is geweldige marketing, maar verre van echte thee of rum ;) .

enige thee die ik drink... best lekker op zen tijd, alleen zeik je je daarna wel gelijk leeg

Als je gezond wilt doen, pluk dan verse munt- of brandnetel bladeren en zet hier thee van met wat echte honing.
Brandnetelthee is gezonder en lekkerder dan al die kant en klare pickwick thee

Zou gewoon een zak met thee kopen, ipv dat verpulverde afval van pickwick.

Geloof wel dat er dan ook meer werkzame stoffen in zitten en het is gewoon lekkerder.

• Topic Starter Topic Starter

Geloof wel dat er dan ook meer werkzame stoffen in zitten en het is gewoon lekkerder.

uhu , ik ga denk ik ff langs een chinees winkeltje om wat bladeren te kopen :).

Mwuah, die werkzame stoffen moet je ook geen wonderen van verwachten, ik zou gewoon een thee nemen die je lekker vindt.

Wat betreft groene theeën vindt ik sinaasappel mint en cranberry het lekkerst. Zoethout, kaneel, en pepermunt lust ik ook graag, alleen is dat volgens mij geen groene of gewone thee.. ?

Rooibos ook lekker, vooral bosvruchten. :)

Jasmijn en ginseng zijn lekker. Gewoon bij de chinese supermarkt, maar vraag t ook altijd aan iedereen die naar azie vliegt :)

Mwuah, die werkzame stoffen moet je ook geen wonderen van verwachten, ik zou gewoon een thee nemen die je lekker vindt.

Wat betreft groene theeën vindt ik sinaasappel mint en cranberry het lekkerst. Zoethout, kaneel, en pepermunt lust ik ook graag, alleen is dat volgens mij geen groene of gewone thee.. ?

het kruid.

Botanie en plantbeschrijving:
Het is nauwelijks voorstelbaar dat er mensen zouden zijn die nog nooit kennis hebben gemaakt met brandnetels.
Een beschrijving van de plant is dan ook nauwelijks nodig.
U. urens is de eenhuizige en teerdere brandnetel maar ook de agressiefste van beide.
De mannelijke en vrouwelijke bloemen op dezelfde plant.
De bladeren zijn ingesneden-gezaagd en alle haren zijn brandharen.

De grote brandnetel is meestal tweehuizig; de bladeren zijn grof gezaagd en er zijn brandharen en gewone haren.

Voorkomen:
In de moestuin en op mesthopen vindt men meestal de kleine brandnetel.
De grote brandnetel is te vinden op stikstofrijke grond.

Werkzame stoffen:
Looistoffen, netelgif in de brandharen, histamine, acetylcholine, mierenzuur, vitamine A en C, mineralen en glucocinine.

Genezende werking en gebruik:
Het heeft erg lang geduurd voor er wetenschappelijke belangstelling kwam voor de brandnetel.
Misschien is het als onkruid te onaanzienlijk.
Tegenwoordig gebruikt men thee in [Link niet meer beschikbaar] om de stofwisseling van het hele lichaam te prikkelen.
Van veel theemengsels voor behandeling van reuma, jicht, gal- en leverkwalen zijn brandnetelbladeren een bestanddeel.
Dat is ook het geval bij theemengsels voor voorjaars- en herfstkuren.
De bladeren vormen alleen echter ook een werkzame thee.

Bijwerkingen: Deze zijn niet te verwachten.
Brandnetel helpt bij de onderstaande kwalen:
- Acne, jeugdpuistjes, mee-eters, puisten (zie ook [Link niet meer beschikbaar])
([Link niet meer beschikbaar] helpt ook tegen [Link niet meer beschikbaar])
(probeer ook eens
Jojoba olie)
(Kalmoes is een wasmiddel tegen [Link niet meer beschikbaar])
(
[Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar] helpen ook bij [Link niet meer beschikbaar])
- Jeuk uitslag
(zie ook [Link niet meer beschikbaar])
- Eczeem ([Link niet meer beschikbaar] helpt ook bij eczeem)
- Zonnebrand
- Verbranding van de huid
- Roodvonk([Link niet meer beschikbaar] helpt ook bij roodvonk) (zie ook [Link niet meer beschikbaar])
- Psoriasis ([Link niet meer beschikbaar] helpt ook bij Psoriasis)

- Diarree (zie ook [Link niet meer beschikbaar]) (zie ook [Link niet meer beschikbaar])
([Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar] helpen ook bij diarree)

- Haargroei ([Link niet meer beschikbaar] helpt bij haaruitval)
- Netelzucht, roos
- Aambeien, hemorroïden ([Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar],
[Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar] helpen ook
bij Aambeien, hemorroïden)

- Artrose ([Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar] helpen ook bij artrose)
- Jicht (
[Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar] , [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar]helpen ook bij jicht en reuma)
- Gewrichten, degeneratie
- Lever klachten ([Link niet meer beschikbaar] helpt ook bij leverklachten)

- Gal klachten, kwalen, galaandoening ([Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar])
- Prostaat ([Link niet meer beschikbaar] helpt ook bij de prostaat)
- Nier steen (
[Link niet meer beschikbaar] helpt ook bij niersteen)
- Urine uitscheiding van urinezuur ([Link niet meer beschikbaar] helpt bij urine ontgifting van urinewegen)
- Bloedarmoede / Bleekzucht ([Link niet meer beschikbaar] , [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar] helpen ook bij bloedarmoede)

- Aderontsteking

Verwacht inderdaad geen wonderen maar het is wel gezond. Al die kant en klare thee heb je iig geen k*t aan.
En brandnetels zijn gratis :D

Als je gezond wilt doen, pluk dan verse munt- of brandnetel bladeren en zet hier thee van met wat echte honing.
Brandnetelthee is gezonder en lekkerder dan al die kant en klare pickwick thee
Kan ik gewoon wilde brandnetels plukken en daar de thee van maken?

Ik drink ook graag groene thee. En gebruik bij voorkeur losse blaadjes.Thee geeft ontspanning. Jasmijn thee is ook heerlijk, een heel zacht smaakje.

Witte thee heb ik in Nederland helaas nog niet in losse blaadjes gezien. Via internet wel, maar dan betaal je 8 euro per pakje voor heel weinig thee.

Witte thee, groene thee en Engelse thee, het komt allemaal van dezelfde struik af. Voor degene die zelf hun thee willen maken, het gaat hier om de camille sinensis.

Dat zijn geen bladeren, behalve munt dan. Maar dat valt onder kruidenthee.

---------- Post toegevoegd Sat 16 Jul 2011 om 11:49 ----------

Zeker. Zou wel een plek kiezen waar geen honden komen...Of wat dacht je van rozen (zowel de bloedm als de bladeren)? Of lavendel, vrouwenmantel, citroenmelisse...en zo zijn er nog meer planten en bloemen waar je thee van kunt zetten.

Laatst bewerkt:
Juist wilde brandnetels, die zijn puur natuur en onbewerkt met pesticiden en andere shit.
Wel goed wassen en idd het liefst plukken waar geen honden komen.

Pluk ze met handschoentjes aan, eenmaal in kokend water steken ze niet meer en kan je het ook als soep eten.

Ballin, witte thee is bij De Tuinen te krijgen.

Ice tea green.

Jk

Ik heb een vraag over de EGCG in groene thee. Het is bekend dat het helpt in de cut. Maar zit dat ook in de kant en klare thee'en; pickwick enzo? Ik heb 2 doosjes groene thee van de aldi, maar als het gewoon een soort smaakstofje is dat lijkt op groene thee, dan kan ik het net zo goed niet nemen natuurlijk.. iemand???

want het scheelt wel, is 1/5 van de prijs van thee uit speciaalzaakjes.

Terug
Naar boven