MuscleMeat

Groenlinks wil verbod op Dierentuinen!!!!

In een circus afschaffen wel. Dierentuinen afschaffen lijkt me nou niet zo een goed idee. Ooit wel eens van fok programma's gehoord voor zeldzame diersoorten.

(Filmpje en tekst niet gelezen!) Wat ik laatst vernomen heb, is dat er geen dieren meer uit het wild gehaald worden om te plaatsen in 1 van de dierentuinen in Nederland. Als de dieren in gevangenschap geboren worden en daarbij aansluitend een goede verzorging en accommodatie krijgen, is er imo niet te spreken van een abjecte situatie.

Echter is het circus een heel ander verhaal: het voornaamste deel van de tijd zitten de beesten in kleine kooien en moeten vaak optreden tegen de zin in.

Gaat het er niet om wat de mensen willen ? of alleen die stomme ideetjes van hun, ze willen echt alles afschaffen.Nekshot voor hun.

In een circus afschaffen wel. Dierentuinen afschaffen lijkt me nou niet zo een goed idee. Ooit wel eens van fok programma's gehoord voor zeldzame diersoorten.

Dus omdat ze zeldzaam zijn moeten we ze ook maar gewoon tentoonstellen? beetje krom bro

Ben trouwens net als builder uit principe voor.

Maar aan de andere kant is het geweldig om met mn nichtjes door de dierentuin te lopen, zou ik toch ook niet willen missen.

Naja, ben er nog niet helemaal uit. :o

Bokito kunnen we opsluiten in een gym en dan naar de Mr. O en elke PL-wedstrijd sturen. Wint er ook eens een keer een nederlander

Vooral de dieren in een circus mogen van mij afgeschaft worden.

Dus omdat ze zeldzaam zijn moeten we ze ook maar gewoon tentoonstellen? beetje krom bro

Ben trouwens net als builder uit principe voor.

Maar aan de andere kant is het geweldig om met mn nichtjes door de dierentuin te lopen, zou ik toch ook niet willen missen.

Naja, ben er nog niet helemaal uit. :o

Nee dude gaat niet om het tentoonstellen in het wild gaan ze dood en sterven ze uit die fok programma's zijn er juist voor om een populatie aan te maken en in sommige gevallen zelfs weer in het wild uit te zetten.

Ik ben voorstander van afschaffing van Groenlinks.

Er zijn ook dierentuinen die de dieren heel goed behandelen, waar ze goede verzorging krijgen, als ik me niet vergis zelfs dierentuinen die bepaalde dieren beschermen tegen het uitsterven van hun soort. Wel ben ik voor een strengere reglementering.

Ik ben voor dierentuinen waar dieren meer leefruimte hebben. Niet zoals in Artis waar bij. de katachtigen in een hokje van 10 bij 10 zitten.

Nee gewoon geen nieuwe meer toevoegen als deze dieren overlijden...einde verhaal dierentuin...simpel toch.
Dus niet meer fokken idd...

ik vrees dat daar ook wel wat problemen bij komen kijken hoor. Stel je even voor dat men dit doet. Na een tijdje zitten er nog weinig dieren in de zoo, en ze zijn allemaal oud en versleten. Niemand gaat naar de zoo om 2 oude beren, een versleten tijger en 3 krom lopende pinguings te zien --> geen inkomsten meer --> geen geld om die dieren nog verder te verzorgen, of om personeel te betalen. En wat gebeurt er dan met die dieren die overblijven? (zullen er wel meer dan 6 zijn zoals in mijn voorbeeld, alvorens er te weinig inkomsten zijn)

• Topic Starter Topic Starter
ll

Laatst bewerkt:
geweldig plan :p

...als ik me niet vergis zelfs dierentuinen die bepaalde dieren beschermen tegen het uitsterven van hun soort. Wel ben ik voor een strengere reglementering.

Klopt, bepaalde diersoorten zijn in het wild (door toedoen van de mens) zo goed als uitgestorven. De dierentuinen houden de soort nog in stand.

Beetje ondoordacht van groen links:
ze lanceren ideeën die op het eerste gezicht leuk lijken, maar als je verder doordenkt vaak nadeliger zijn dan de huidige situatie.

Terug
Naar boven