MuscleMeat

"Groot Brittannië op weg naar Politiestaat"

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
In Groot-Brittannië hebben vooraanstaande rechters, advocaten en politici felle kritiek geuit op de regering aangaande de veranderingen die men in de wetgeving doorvoert om terreur te bestrijden. Ze vrezen dat hun land geleidelijk aan een politiestaat wordt.

De critici vinden dat de regering burgerlijke vrijheden ondermijnt die eeuwen lang als vanzelfsprekend werden beschouwd: ''Onvervreemdbare rechten zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen tenzij premier Blair ophoudt met zijn aanvallen op de rechterlijke macht en de vrijheden die zijn vastgelegd in de wet op de mensenrechten.''

Lord Acker, een voormalig lid van het hoogste Britse rechtscollege, ziet in ''de ondermijning van de rechtspraak'' zelfs ''angstaanjagende parallellen'' met die van nazi-Duitsland. Hij waarschuwt tegen inmenging van politici in de manier waarop de rechtspraak werkt: ''Ik geloof dat het erg belangrijk is dat er geen strijd is tussen de uitvoerende en de rechtsprekende macht. De rechtsprekende macht is door het parlement gecreëerd om te verzekeren dat de uitvoerende macht volgens de wet werkt. Als wij dat van de rechtsprekende macht afnemen, zijn we aan het naäpen wat er in nazi-Duitsland is gebeurd.'' Ook de regel om terreurverdachten drie maanden vast te houden zonder dat er een aanklacht hoeft te worden geformuleerd, gaat hem veel te ver.

(bron:fok.nl)

Aangezien ik hem niet in het juiste subforum kan plaatsen (waarom eigenlijk niet Mods?) zet ik hem tijdelijk even hier neer.

on-topic: Je moet er alles aan doen om die terroristen de kop in te drukken. Als daarbij burgelijke vrijheden moet beperken so be it.
Zelfde verhaal als de 7 mensen die opgepakt zijn op verdenking van terroritische aanslagen. Die mensen lopen door onze NL onkunde zo weer op straat en kunnen zo hun gang weer gaan. Klote rechtsysteem hebben wij!

'Je moet er alles aan doen om die terroristen de kop in te drukken. Als daarbij burgelijke vrijheden moet beperken so be it.'

Helemaal mee eens! :yes:

Maak het volk bang zodat je de controle over ze kan vergroten.
Dat concept is al zo oud als de Romeinen. Hitler en Goebbels hebben dit concept maximaal benut.
Bush kan er ook wat van trouwens.

Er is een fragiele balans tussen veiligheidsmaatregelen om terroristen het leven lastig te maken en maatregelen gemaakt om het volk te controleren.
Ik ben voor meer veiligheid maar niet tegen elke prijs. De verplichte id plicht vind ik al helemaal niks bijvoorbeeld.

• Topic Starter Topic Starter
Lauw zei:
Maak het volk bang zodat je de controle over ze kan vergroten.
Dat concept is al zo oud als de Romeinen. Hitler en Goebbels hebben dit concept maximaal benut.
Bush kan er ook wat van trouwens.
Er is een fragiele balans tussen veiligheidsmaatregelen om terroristen het leven lastig te maken en maatregelen gemaakt om het volk te controleren.
Ik ben voor meer veiligheid maar niet tegen elke prijs. De verplichte id plicht vind ik al helemaal niks bijvoorbeeld.

waarom niet Lauw? We komen zo in een tijdperk waar alles gedigitaliseerd gaat worden, fingerprints op je paspoort, irisscan. Alles voor veiligheid. Niet alleen voor terroristische aanlagen maar ook om te weten waar iemand zich bevindt, bv in een gebouw dat in de fik staat.

Het is een kleine moeite om hem mee te nemen.

Peoples zei:
on-topic: Je moet er alles aan doen om die terroristen de kop in te drukken. Als daarbij burgelijke vrijheden moet beperken so be it.
En hoever wil je daar in gaan? Wil je echt effectief zijn? Dan verbied je mensen de straat op te gaan als ze niet een vantevoren goedgekeurde bestemming hebben. Verbied internet en encrypted GSM. Laat alle post lezen. Schakel enorme aantallen spionnen in, die overal en nergens kunnen zitten. Werkt vermoedelijk heel goed. Toch denk ik dat je het daar niet mee eens zal zijn. Dus is het blijkbaar een subjectieve kwestie hoeveel vrijheid je bereid bent in te leveren. En ik wil mijn vrijheden niet kwijt omdat er een (extreem kleine) kans bestaat dat er misschien ooit iets kan gebeuren waar ik het slachtoffer van zal zijn. Laten we eerlijk zijn: de kans dat je door een terroristische aanslag om het leven komt, is kleiner dan overreden te worden door een dronken clown op een olifant in netkousen.

Zelfde verhaal als de 7 mensen die opgepakt zijn op verdenking van terroritische aanslagen. Die mensen lopen door onze NL onkunde zo weer op straat en kunnen zo hun gang weer gaan. Klote rechtsysteem hebben wij!
Het concept: "onschuldig tot het tegendeel bewezen is", is juist 1 van de grootste verworvenheden van onze maatschappij.

volgens mij kun je hierop onmogelijk reageren zonder te weten over welke burgerlijke vrijheden we het precies hebben en hoe dat in de praktijk uitwerkt (de beperking van die vrijheden).

ik ben in ieder geval blij dat jullie alweer met je mening klaar staan :D

Peoples zei:
waarom niet Lauw? We komen zo in een tijdperk waar alles gedigitaliseerd gaat worden, fingerprints op je paspoort, irisscan. Alles voor veiligheid. Niet alleen voor terroristische aanlagen maar ook om te weten waar iemand zich bevindt, bv in een gebouw dat in de fik staat.
Het is een kleine moeite om hem mee te nemen.
Was het 10, 20, 50 jaar geleden zo onveilig? Ik heb tot begin dit jaar nooit iets van ID bij me gehad, en met mij het overgrote deel van Nederland. Toch was het niet onveiliger dan nu. Eerder andersom.

Die maatregel is gewoon genomen om aan ons, het volk, te laten zien dat de politiek iets doet. En het is heel slim gedaan: verplicht het volk om iets te doen waar ze constant aan herinnerd kunnen worden (zelfs met boetes), terwijl het door diezelfde boetes nog extra geld voor de staat oplevert ook! De staat lijkt de goede burgervader te zijn, terwijl alle verantwoordelijkheid voor de uitvoering nu juist bij de burger ligt. Zo geniaal dat ik het had kunnen verzinnen.

dj_phreak zei:
En hoever wil je daar in gaan? Wil je echt effectief zijn? Dan verbied je mensen de straat op te gaan als ze niet een vantevoren goedgekeurde bestemming hebben. Verbied internet en encrypted GSM. Laat alle post lezen. Schakel enorme aantallen spionnen in, die overal en nergens kunnen zitten. Werkt vermoedelijk heel goed. Toch denk ik dat je het daar niet mee eens zal zijn. Dus is het blijkbaar een subjectieve kwestie hoeveel vrijheid je bereid bent in te leveren. En ik wil mijn vrijheden niet kwijt omdat er een (extreem kleine) kans bestaat dat er misschien ooit iets kan gebeuren waar ik het slachtoffer van zal zijn. Laten we eerlijk zijn: de kans dat je door een terroristische aanslag om het leven komt, is kleiner dan overreden te worden door een dronken clown op een olifant in netkousen.
Het concept: "onschuldig tot het tegendeel bewezen is", is juist 1 van de grootste verworvenheden van onze maatschappij.

Zo is het nog maar net! als je zegt bereid te zijn je vrijgheden in te leveren omdat er "een dreiging" is dan staan we nergens meer met onze democratie. Je zal altijd figuren hebben die dat misbruiken en zo iedereen onrecht aandoen. Politiediensten hebben al macht genoeg en dergelijke situaties grijpen ze maar al te graag aan om nog meer macht te krijgen.

Iedereen is het er over eens dat terroristen aangepakt moeten worden maar de manier waarop is een andere zaak. Volgens mij moet er in de intenationale politiek meer gedaan worden om de oorzaken van terreur weg te nemen. Dat is helaas een moeilijk werk van lange adem waar niet veel eer mee te behalen valt dus dat mogen we wel vergeten.

• Topic Starter Topic Starter
dj_phreak zei:

Daar heb je wel gelijk in.

Vind alleen dat je alles er aan moet doen om de veiligheid te kunnen waarborgen.

Vrijheid is een groot goed, maar er zijn mensen die er misbruik van maken.
ID plicht is ook al een tijd bij (bv) Horeca e.d. van kracht. Dus niks nieuws, alleen moet je hem nu altijd bij hebben.

Veel mensen onderschatten de gevaren van een te machtige overheid. De Nazi's en communisten lijken misschien iets uit een ver verleden, maar denk je echt dat dat soort dingen nu niet meer zouden kunnen gebeuren? Het wordt steeds verleidelijker voor individuen of instanties die te machtig worden om misbruik van die macht te maken. Vandaar de trias politica, de ogenschijnlijk overdreven rechtsbescherming van verdachten enz.

nl dreigt exact hetzelfde lot te ondergaan met ie constante dreiging van die terroristen, dan maar wat minder vrijheid.. ok dat heeft ook zo zijn beperkingen qua privacy e.d. maar het is uiteindelijk wel beter om die samir a en zijn achterban te kunnen volgen, traceren en berechten, zodat wij als ongelovige lekker kunnen verder leven, zoals we dat gewend waren voor dat hele teroristen gedoe. Eigenlijk best wel jammer dat wij niet in de hemel komen met 77 maagden of whatever :)

kan me een voorstelling maken hoe dat gaat:

kom ie bij de poort daarboven "hey dude waar zijn me ****ing maagden" zegt allah/god "Oh ja, is evenzien jij bent Samir A." "kom jij maar even mee ventje en dan mag je, die deur daar in". Niet wetende dat daar 77 gewillige behaarde homo's op hem zitten te wachten om hem in zijn kont te palen.

Marvinnr1 zei:
nl dreigt exact hetzelfde lot te ondergaan met ie constante dreiging van die terroristen, dan maar wat minder vrijheid.. ok dat heeft ook zo zijn beperkingen qua privacy e.d. maar het is uiteindelijk wel beter om die samir a en zijn achterban te kunnen volgen, traceren en berechten, zodat wij als ongelovige lekker kunnen verder leven, zoals we dat gewend waren voor dat hele teroristen gedoe. Eigenlijk best wel jammer dat wij niet in de hemel komen met 77 maagden of whatever :)
kan me een voorstelling maken hoe dat gaat:
kom ie bij de poort daarboven "hey dude waar zijn me ****ing maagden" zegt allah/god "Oh ja, is evenzien jij bent Samir A." "kom jij maar even mee ventje en dan mag je, die deur daar in". Niet wetende dat daar 77 gewillige behaarde homo's op hem zitten te wachten om hem in zijn kont te palen.
1 + 1 = 2.... Wil je ons iets vertellen, Marvin? :D

Laatst bewerkt:
Marvinnr1 zei:
nl dreigt exact hetzelfde lot te ondergaan met ie constante dreiging van die terroristen, dan maar wat minder vrijheid.. ok dat heeft ook zo zijn beperkingen qua privacy e.d. maar het is uiteindelijk wel beter om die samir a en zijn achterban te kunnen volgen, traceren en berechten,
Natuurlijk is het goed als die mensen gestopt kunnen worden. Maar hoeveel vrijheid ben jij bereid in te leveren voor zoiets futiels (zeker hier in NL) als de dreiging van een terroristische aanslag? Er gaan hier elk jaar meer mensen dood door onveilige coïtus met een stekelvarken dan door een aanslag. Ik vind het volstrekt onnodig om daar ook maar iets van mijn vrijheden voor in te leveren.

zodat wij als ongelovige lekker kunnen verder leven, zoals we dat gewend waren voor dat hele teroristen gedoe.
Dat kunnen we dus juist NIET als we die vrijheden kwijt zijn. Ziedaar de effectiviteit van het grote wapen dat terrorisme heet: jij en vele anderen zijn bereid een (groot?) deel van je vrijheden in te leveren, terwijl de echte dreiging helemaal niets voorstelt.

Laten we eens aannemen dat de AIVD volstrekt inept is -- iets dat veel mensen toch al denken. Dan hebben terroristen nu vrij spel in Nederland. Hoeveel mensen zijn hier de afgelopen vijf jaar omgekomen door een aanslag? Ik kan er (buiten afrekeningen in het criminele circuit) maar 2 verzinnen: Fortuyn en van Gogh. 2 doden, nul gewonden op 16 miljoen mensen in 5 jaar tijd. Kortom: te belachelijk voor woorden dat mensen zich hierdoor als schapen willen laten leiden.

een te machtige regering in het westen is iets van uit een sprookjes verhaal!

ik ben het helemaal eens dat er alles aan moet worden gedaan en zeker bergens moeten worden verzet om fundimentale gelovigen de huidige Nummer 1 in terroristen land moet worden vermeden.

Ik wil al mijn vrijheden blood geven mits hier goed me word omgegaan! en dat deze binnnen de muren van de AIVD blijven!

dat er nu 7 mensen zijn opgepakt waaronder notabe 1 die is vrijgesproken op basis van net iets te weinig bewijs! of dat men zo iemand vrijspreekt door een zogenaamde formfout is werkelijk schande!

Voor dit sorrt mensen die veelal van kinds af aan zo zijn opgegroeit! is niks meer tegen te doen en van mij mogen ze daarvoor de doodstraf ( spuitje ) invoeren!

dj_phreak zei:
Natuurlijk is het goed als die mensen gestopt kunnen worden. Maar hoeveel vrijheid ben jij bereid in te leveren voor zoiets futiels (zeker hier in NL) als de dreiging van een terroristische aanslag? Er gaan hier elk jaar meer mensen dood door onveilige coïtus met een stekelvarken dan door een aanslag. Ik vind het volstrekt onnodig om daar ook maar iets van mijn vrijheden voor in te leveren.
Dat kunnen we dus juist NIET als we die vrijheden kwijt zijn. Ziedaar de effectiviteit van het grote wapen dat terrorisme heet: jij en vele anderen zijn bereid een (groot?) deel van je vrijheden in te leveren, terwijl de echte dreiging helemaal niets voorstelt.
Laten we eens aannemen dat de AIVD volstrekt inept is -- iets dat veel mensen toch al denken. Dan hebben terroristen nu vrij spel in Nederland. Hoeveel mensen zijn hier de afgelopen vijf jaar omgekomen door een aanslag? Ik kan er (buiten afrekeningen in het criminele circuit) maar 2 verzinnen: Fortuyn en van Gogh. 2 doden, nul gewonden op 16 miljoen mensen in 5 jaar tijd. Kortom: te belachelijk voor woorden dat mensen zich hierdoor als schapen willen laten leiden.

totdat de bom valt dan piept iedereen wel anders ;)

Markywannabee zei:
een te machtige regering in het westen is iets van uit een sprookjes verhaal!
ik ben het helemaal eens dat er alles aan moet worden gedaan en zeker bergens moeten worden verzet om fundimentale gelovigen de huidige Nummer 1 in terroristen land moet worden vermeden.
Ik wil al mijn vrijheden blood geven mits hier goed me word omgegaan! en dat deze binnnen de muren van de AIVD blijven!
dat er nu 7 mensen zijn opgepakt waaronder notabe 1 die is vrijgesproken op basis van net iets te weinig bewijs! of dat men zo iemand vrijspreekt door een zogenaamde formfout is werkelijk schande!
Voor dit sorrt mensen die veelal van kinds af aan zo zijn opgegroeit! is niks meer tegen te doen en van mij mogen ze daarvoor de doodstraf ( spuitje ) invoeren!

idd een spuitje of de gaskamer voor die schapen :D

ja dood schieten of gaskamer is me te ouderwets!

netjes een spuitje! ik ben nog wel een beetje mens en geen monster he!

Markywannabee zei:

Een beetje teveel naar toespraken van Bush geluisterd toen je in de VS vertoefde Marky?:rolleyes:

Ik wil al mijn vrijheden blood geven mits hier goed me word omgegaan!

Dat is het hem juist hé, wat kan je nog doen als je al je vrijheden opgeeft en er wordt niet goed mee omgegaan? Je zou nog de eerste zijn die begint te roepen dat het gedaan moet zijn.

Waar ben je juist op reis geweest in de VS? Texas of zo?

Terug
Naar boven