Fitness Seller

Grote maaltijden invloed slaap

ligt eraan wat je eet.
eiwit kan helpen op de spieren te herstellen,
koolydraten, kunnen worden opgenomen als vet omdat je in je slaap bijna niks verbrandt ( ook al zijn er nieuwe studies waaruit blijkt dat het niet zo is.. zelf geloof ik ze niet)
Vet, helpt eiwitten langzaam te verteren,

op het slapen zelf, denk ik dat je met een extreem volle maag moeilijker in slaap valt als met een "normaal" gevulde maag. je kunt het uitproberen

Wat het voor invloed heeft op het slapen is bij iedereen verschillend denk ik. Sommige kunnen dan moeilijk in slaap komen.

• Topic Starter Topic Starter
ligt eraan wat je eet.
eiwit kan helpen op de spieren te herstellen,
koolydraten, kunnen worden opgenomen als vet omdat je in je slaap bijna niks verbrandt ( ook al zijn er nieuwe studies waaruit blijkt dat het niet zo is.. zelf geloof ik ze niet)
Vet, helpt eiwitten langzaam te verteren,

op het slapen zelf, denk ik dat je met een extreem volle maag moeilijker in slaap valt als met een "normaal" gevulde maag. je kunt het uitproberen
Ik ben dus het levendige bewijs dat je zeker wel koolhydraten kan eten voor het slapen gaan, zonder dat je aankomt. Je kan natuurlijk wel in vet aankomen, maar dan moet je meer kcal eten dan dat je verbrand. Als je gewoon je energiebehoefte aanhoudt, dan is er niks aan de hand.

ot: ik vroeg me dit af, omdat ik s´ avonds actiever ben dan normaal. Ik lijk echt elke nacht te dromen, en ik heb de laatste tijd gewoon heel veel energie. Dat zou komen omdat ik naar mijn energiebehoefte ben gaan eten, en omdat ik zilvervlies rijst en pangasiusfilet eet.
Vraag me alleen af of dit wel goed is voor mijn lichaam en hersenen.

Hahaha daar is onze Kalehardloper weer met een nieuwe topic! :D

Er zijn inderdaad verschillende meningen/visies over maaltijden voor het slapen gaan. Zelf eet ik liever geen grote maaltijd voor het slapen gaan, omdat ik het niet prettig vind om met een 'volle' maag naar bed te gaan. Ook geloof ik dat je verbranding (en energieverbruik) in je slaap lager is dan overdag, waardoor het logisch is om niet al te zwaar te eten vlak voor het slapen gaan.

Maargoed zoals ik al zei zijn er genoeg voor- en tegenstanders van deze visie. Het zal dus niet heel makkelijk zijn om zomaar de sticker slecht erop te kunnen plakken, aangezien er meerdere factoren meespelen.

Ik slaap dan meestal wel lekker haha.

Terug
Naar boven