MuscleMeat

grote spiergroepen

gus

Novice
Waardering
0
Wat zijn nu juist de grote spiergroepen ? Ik lees net dat je elke grote spiergroep best 1x per week traint. maar als ik nu bvb bankdruk, dan train ik borsten, maar eveneens schouders en triceps. Hoe moet dat nu ?
Als ik nu bvb zo ga :
maandag : karate
dinsdag: biceps-triceps
woensdag & donderdag : karate
vrijdag : rug & schouders
zaterdag : biceps-triceps
zondag : borsten
Zit ik dan goed ? Zonder te spreken over de duur van de krachttraining, de hoeveelheid sets en reps. Enkel de week-indeling ?

Gooi een been trainingsdag erin
Maandag Karate
Dinsdag Rug en Biceps
Woensdag en Donderdag Karate
Vrijdag Borstjes en Triceps
Zaterdag Benen en schouders
Zondag rust

• Topic Starter Topic Starter
Gooi een been trainingsdag erin
Maandag Karate
Dinsdag Rug en Biceps
Woensdag en Donderdag Karate
Vrijdag Borstjes en Triceps
Zaterdag Benen en schouders
Zondag rust
Ja, ik las hier net dat benen een belangrijk onderdeel van de training zijn. Nu heb ik al redelijk sterke benen, die oefenen we op karate sowieso ,en ik sta de hele dag rechtop in mijn werk, maar ik ga het toch eens proberen. Wat squats inlassen , en andere been-oefeningen. Gewoonlijk doe ik alle twee dagen een beetje beentraining, en buikspieren, tussen 2 oefeningen door, als ik moe begin te worden, en geen gewicht meer omhoog krijg.
En een rustdag, dat is dus beter ?

Ja, ik las hier net dat benen een belangrijk onderdeel van de training zijn. Nu heb ik al redelijk sterke benen, die oefenen we op karate sowieso ,en ik sta de hele dag rechtop in mijn werk, maar ik ga het toch eens proberen. Wat squats inlassen , en andere been-oefeningen. Gewoonlijk doe ik alle twee dagen een beetje beentraining, en buikspieren, tussen 2 oefeningen door, als ik moe begin te worden, en geen gewicht meer omhoog krijg.
En een rustdag, dat is dus beter ?

Een dagje algehele rust voor je spieren is niks overbodigs. Maar je gebruikt me benen behoorlijk wat lees ik al zo. Je zal dan na de eerste paar beentrainingen denken waar ben ik aan begonnen maar uiteindelijk zal je hier wel aan wennen na 3 à 4 keertjes. Het resultaat is het iig waard. Ik heb ook altijd moeite met benen trainen aangezien ik 3x in de week hardloop en 1x zwaar op de cardiofiets stap. Gewoon rustig beginnen en langzaam (of snel, licht eraan) het gewicht opvoeren.

Terug
Naar boven