AndroidHealthClinic

Grote steden luiden noodklok over onderwijs

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
ROTTERDAM - De overheid moet sneller ingrijpen op scholen die slecht functioneren. Dat is nodig omdat de kwaliteit van het onderwijs in de vier grote steden onder druk staat en het niveau op sommige scholen op een onaanvaardbaar laag peil is gekomen.

Dat schrijven de onderwijswethouders Lodewijk Asscher (Amsterdam), Leonard Geluk (Rotterdam), Sander Dekker (Den Haag) en Rinda den Besten (Utrecht) donderdag in een brief aan staatssecretaris Marja van Bijsterveld (Onderwijs). Ze stellen dat de kenniseconomie schade oploopt en dat talent verloren gaat.
Volgens de wethouders is er voldoende geld, maar missen de huidige maatregelen, waaronder financiële impulsen, vaak hun beoogde effect. Ze willen dat zwakke scholen beter in de gaten worden gehouden door de Onderwijsinspectie.
In de grote steden heeft gemiddeld 18 procent van de jongeren een leerachterstand van 18 procent. In Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag zijn meer dan honderd zwakke en zeer zwakke scholen.

(ANP)

Goh, hoe zou dat nou komen? Het is niet normaal hoe men zich in allerlei bochten wringt om het woord 'allochtoon' niet te hoeven laten vallen. :rolleyes:

Het is natuurlijk overduidelijk hoe het komt dat leerlingen steeds slechter presteren. Ik kan hier zo boos over worden.

Elk bericht dat hier wordt geplaatst heeft op een of andere manier wel te maken met allochtonen:(

Goh, hoe zou dat nou komen? Het is niet normaal hoe men zich in allerlei bochten wringt om het woord 'allochtoon' niet te hoeven laten vallen. :rolleyes:

Het is natuurlijk overduidelijk hoe het komt dat leerlingen steeds slechter presteren. Ik kan hier zo boos over worden.

Leg het ff uit dan? En vertel er gelijk bij hoe jij het zou oplossen.
Niet om te flamen bro. ben serieus benieuwd.

• Topic Starter Topic Starter
Leg het ff uit dan? En vertel er gelijk bij hoe jij het zou oplossen.
Niet om te flamen bro. ben serieus benieuwd.

De scholen in de grote steden worden steeds zwarter, en dat leidt tot steeds slechtere prestaties. Leraren trekken het steeds slechter om daar nog les te geven. Leerlingen worden steeds bijdehanter, als je hun taal al kan verstaan.

Hoe je het oplost? Geen idee, maar in ieder geval niet door te doen alsof het aan de school ligt. Het ligt aan de leerlingen, hun ouders, enzovoort. Zolang die met fluwelen handschoenen worden aangepakt zal er niets veranderen iig.

De scholen in de grote steden worden steeds zwarter, en dat leidt tot steeds slechtere prestaties. Leraren trekken het steeds slechter om daar nog les te geven. Leerlingen worden steeds bijdehanter, als je hun taal al kan verstaan.

Hoe je het oplost? Geen idee, maar in ieder geval niet door te doen alsof het aan de school ligt. Het ligt aan de leerlingen, hun ouders, enzovoort. Zolang die met fluwelen handschoenen worden aangepakt zal er niets veranderen iig.

Dat is een groot probleem. Als je kijkt naar alle scholen over het hele land dan is het 'soort' leerlingen toch wel een variabele die veel invloed heeft op de prestaties van een school.

Het onderwijs zou moeten worden aangepakt en dan heb ik het niet over het niveau van de stof/toetsing e.d., maar over de mentaliteit die er tegenwoordig op veel scholen heerst.

benieuwd wat voor ''projectje'' ze daar weer voor gaan verzinnen :rolleyes:

de mentaliteit is, school=k*t
en daar sluit ik me gewoon bij aan :P

Ieder nieuwsbericht op DBB gaat over allochtonen bedoel je? :D

Mijn school scoort over het algemeen ook niet zo fantastisch, het vwo kreeg zelfs een dikke onvoldoende.

Terug
Naar boven