Fitness Seller

Grrrr

Mider

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
81kg
Hallo,

Ik ben zwaar geïrriteerd.Zojuist vetmeting 4 punts laten doen. Uitkomst 20%. Het vet zit vrijwel alleen om m'n buik. En het is hard vet. Kortom, als ik dat er af wil hebben, blijft er van de rest niets over.

Ik train pas een half jaar, wel intensief en 3000 kcal per daf en iig 200 gr eiwit. En hoewel de progressie niet groot is, is er wel zichtbare vooruitgang. In dit halfjaar ben ik 10 kilo aangekomen, maar dus vrijwel alleen om die kutbuik. Ik wil van dat vet af, maar wil niet dat beetje progressie wat ik geboekt heb kwijtraken....

Wat te doen? Misschien toch maar een Filemontje?

20180513_171648.jpg

20180513_171638.jpg

20180513_171630.jpg

20180513_171621.jpg

Kuurtje? Kom op, man. Ga eerst eens een paar jaar goed trainen en eten. Maak een voedingsschema en ga om te beginnen eens rond de 2500 KCals zitten. Wat zijn je stats op squat, bench en deadlift?

• Topic Starter Topic Starter
Helaas kan ik door m'n handicap geen squat, deadlift doen....met benen trainen ik alleen curls...

Als bench bankdrukken is, dan til ik nu, na opwarming van 1 rep 20 kg, 3 reps van 8 × 40 kg..

Ik train 4x pw di do za en zo:
Borst triceps buik
Rug biceps buik
Benen schouders
Dus iedere spier groep pak ik 2x pw

"Een filemontje", dit moet toch wel een trol zijn :o

Hoezo dan?

• Like
Waarderingen: Inb4
Nee geen Filemontje joh, gewoon mee dealen (cutten dus en flink).
Het is niet anders, je hebt je Vp% veel te hoog op laten lopen.

Waarschijnlijk is je surplus te hoog geweest, anders had je al wat meer spieren / minder vet gehad (no offence, want respect voor jou !)

Ik train 4x pw di do za en zo:
Borst triceps buik
Rug biceps buik
Benen schouders
Dus iedere spier groep pak ik 2x pw

3 daagse split over 4 dagen verdeeld en dan iedere spiergroep 2x per week trainen...

Dat is knap!

Overigens is van die 10 kilo aanwas waarschijnlijk 9 kg vet. Trainen met hoge(re) intensiteit, minder consumeren en geduld.

Je hebt gelukkig (voor jou) nog geen spiermassa opgebouwd, dus tijdens het afvallen zal je weinig spiermassa (kunnen) verliezen.

Eerst naar de 15% en vanuit daar ga je je voeding aanpassen om net niet teveel te eten.

• Like
Waarderingen: Inb4
Ik wil niet lullig doen maar het vet zit niet alleen op je buik

Eerst goed voedingsschema + cardio je gaat geen spiermassa verliezen als je rustig doen en voldoende eiwitten eet (zoveel spiermassa heb je niet eens)

Wacht nog paar jaar met kuren dit gaat je niks opleveren

KCal omlaag, en een goed schema gaan volgen.

Zorg dat je kracht wat omhoog gaat, dan kun je ook wat spiermassa opbouwen.

Van handdoek in de ring gooien naar kuren, bizarre twist!

Van handdoek in de ring gooien naar kuren, bizarre twist!
Ja, in het kader van alles of niets....of ik kap er nu mee (wil niet nog een 0,5 jaar veel tijd en energie aan besteden als ik er niets voor terugkrijg), of wel gegarandeerd resultaat...het liefst zonder kuren...

Ja, in het kader van alles of niets....of ik kap er nu mee (wil niet nog een 0,5 jaar veel tijd en energie aan besteden als ik er niets voor terugkrijg), of wel gegarandeerd resultaat...het liefst zonder kuren...
In dat geval is er weinig hoop.

Gegarandeerde resultaten bestaan niet. Ook niet als je gaat kuren!

Een half jaar trainen is ook niet echt heel lang overigens. Maar dat terzijde...

Met zo’n instelling is gewichttraining mi niet de juiste bezigheid voor je. Probeer eens dammen of misschien zelfs tafeltennis...

Je bent waarschijnlijk een half haar geleden begonnen met een 15-16% te trainen. Je Ging bulken en hebt naast enkele kilo spiermassa ook ongeveer de helft aan vetmassa opgebouwd. Dat is jammer. Je had als beginner juist gebruik kunnen maken van je het feit dat je zelfs op onderhoud spiermassa kunt bouwen als beginner (en dus vet% verlagen).

Wat ik zou doen: Gezien jouw gewichtstoename over een half jaar heb je ongeveer 400 kcal boven behoefte gegeten. En waarschijnlijk niet echt optimaal getraind. Je behoefte zal dus rond de 2600 kcal liggen. Begin eens met een 500 kcal onder je behoefte te eten, en breng je vet% omlaag naar 15%. En ga op een fatsoenlijk schema trainen. 3x per week een degelijk full body schema of 4x per week ub/lb.

"Dit is denk ik mede de reden waarom je tot nu toe niet echt gaint.
Je zult naar compounds moeten, nu zit je maar wat aan te klooien met veelal isolatie-oefeningen".

Pull ups
Bend over rows
Bench press
Overhead press

Doe iig beencurls en bijv lunges
Qua dead lift zou je kunnen kijken of je bijv. licht met een hex-bar kunt liften ?

Ik weet niet of het al gezegd werd, misschien las ik er over, maar dit is toch meer dan 20% vet?

Even een vraag. In hoeverre kun jij intensief trainen met je handicap? Wat kunnje wel wat kun je niet. Wil je best wat op weg helpen in de goede richting

Terug
Naar boven