AndroidHealthClinic

Grrrr

• Topic Starter Topic Starter
Het komt er op neer dat ik niet recht sta...daarom bijvoorbeeld geen squatop deadlift, of die oefening waarbij je met 2 benen tegelijkertijd gewicht wegduwd dan gaat m'n rug naar de klote....

Ik kan eigenlijk dus alleen curls oefeningen met m'n benen. De rest kan wel....

Ik ben zwaar geïrriteerd.Zojuist vetmeting 4 punts laten doen. Uitkomst 20%. Het vet zit vrijwel alleen om m'n buik. En het is hard vet. Kortom, als ik dat er af wil hebben, blijft er van de rest niets over.
Vreemd dat nog niemand hier op in is gegaan, maar ik heb nog nooit van 'hard vet' gehoord.
En sorry, maar het vet zit echt niet alleen rond je buik, want ik zie ook een paar 'man boobs'.

Stevig aanvoelend (hard) vet wordt losser (zachter) naarmate het afvallen vordert.

kun je in een stoel zitten en weer opstaan?. Wellicht kun je dan ook Een dumbell vasthouden op je borst en dan op een box gaan zitten en weer opstaan?

Kun je traplopen? Dan kun je wellicht ook step ups doen op een verhoging van 50 a 60 centimeter doen. Dus met 1 been erop stappen en andere erbij zetten. Dan 1 been omlaag en andere ook omlaag. Of de trap oplopen en bij elke stap 1 trade overslaan (lijkt dan op een lunge).

Je kan misschien een weerstandsband vastmaken aan een station en je daaraan vasthouden. Je zakt dan voorzichtig omlaag tot squat positie (maar behoud stabiliteit door het vasthouden aan de weerstandsband).

Kun je op je rug liggen met beide knie gebogen en dan je kont en heup omhoog duwen? Een glute bridge? Dan kun je een dumbell of kettlebell op heuphoogte leggen en dit doen.

Kun je op handen en beide knie zitten. Misschien kun je 1 been naar achteren strekken en weer terugbrengen. Of op je zij liggen en dan 1 been zijwaarts heffen.

Verder kun je wellicht ook leg curls, leg extensions, adductoreb en abductoren trainen op apparaten.

Wat ik je wil meegeven is om niet te veel te kijken wat niet kan. Maar op zoek gaan naar wat wel kan.

Het komt er op neer dat ik niet recht sta...daarom bijvoorbeeld geen squatop deadlift, of die oefening waarbij je met 2 benen tegelijkertijd gewicht wegduwd dan gaat m'n rug naar de klote....

Ik kan eigenlijk dus alleen curls oefeningen met m'n benen. De rest kan wel....

Ik zou toch eens het internet opduiken. Je kan bv unilateraal deadliften, is alsof je een tas oppakt aan de zijkant van je lichaam. Leg curl, leg extension, lunges, bulgarian split squat, step up squat.

Ik kan verder niet oordelen over wat je wel en niet kunt doen en of je wel of niet veilig kunt deadliften of squaten. Ik weet wel dat je vaak meer kunt dan je denkt, ondanks een handicap. Dat heeft weinig met motivatie te maken, maar vooral met consistent trainen en dingen doen die buiten je comfort zone vallen.

• Like
Waarderingen: Pren
  • Topic Starter Topic Starter
Dank voor jullie reacties....

Het was handig geweest als ik eerder had gezegd dat ik met m'n rechterbeen de hiel niet de grond raakt....ik kan niet plat staan, maar sta met de bal vd voet op de grond.

Dank voor jullie reacties....

Het was handig geweest als ik eerder had gezegd dat ik met m'n rechterbeen de hiel niet de grond raakt....ik kan niet plat staan, maar sta met de bal vd voet op de grond.
Aangepast schoeisel is geen optie?

Verder zou ik met of zonder deadlifts of squats gewoon de KCals omlaag gooien en een beginner programma gaan volgen om sterker te worden op je upperbody lifts. En ik zou AAS gewoon even vergeten.

Sticky - Trainingsprogramma's voor beginners

• Like
Waarderingen: Inb4
Ja, in het kader van alles of niets....of ik kap er nu mee (wil niet nog een 0,5 jaar veel tijd en energie aan besteden als ik er niets voor terugkrijg), of wel gegarandeerd resultaat...het liefst zonder kuren...

Wat bedoel je met alles?

Kun je bijvoorbeeld leg pressen met één been. Dan kan je ieder been afzonderlijk trainen met de legpress. 4 reeksen benchpress 8 x 40 kg deed ik de eerste keer dat ik ging trainen en ik herinner mij dat ik na een paar weken al aan 8 x 60 kg zat. Daarna ging het een stuk trager maar als je na een paar weken nog maar met 40 kg aan het klooien bent, ben je niet serieus aan het trainen. En wat dat vet betreft. Dat zit bij jou overal en niet enkel aan je buik.

Ja, in het kader van alles of niets....of ik kap er nu mee (wil niet nog een 0,5 jaar veel tijd en energie aan besteden als ik er niets voor terugkrijg), of wel gegarandeerd resultaat...het liefst zonder kuren...

Slechte ingesteldheid,zeker in deze sport.

Je moet in deze sport nu eenmaal veel tijd en moeite steken. (trainen en dieeten) en er gaan jaren over om een deftige fysiek op te bouwen. Wat denk je op 6 maand te bereiken?

Gewoon beginnen cutten en doortrainen. Op 6 maand kan je wel een hoop vet kwijtspelen.

Niet kuren, naturel door gaan en pas bij maximaal 12% kuren als je dat dan toch echt wil.

Terug
Naar boven