Fitness Seller

gsm straling verstoord slaap

Waarschijnlijk bullshit. De golflengte (λ) van GSM "straling" is veel te lang om invloed te hebben op het menselijk lichaam. En het signaal is ook niet zo sterk. Het kan ook onmogelijk kanker veroorzaken, zoals weleens door de paranoïde pseudo-wetenschappers wordt geclaimd.

hmm vraag me af wat de methodiek van het onderzoek is geweest. Betekend dat ook dat je met 2 telefoons 2 uur slaap mist?

Laatst bewerkt:
ik zou de cijfertjes niet al te letterlijk nemen ;-)

Mijn mobieltje ligt altijd vlak naast mijn hoofd, nooit last van.

Maar nu ik er bij na denk zet ik hem voortaan maar op offline snacht's.

Dat is inderdaad echt waar! Ik denk dat ik in het vervolg mijn gsm ga uitzetten en in een andere kamer ga leggen :) Want ik slaap echt niet goed nu!

Daardoor word ik dus telkens wakker!

VerstoorTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT.

Blablabla, wat een bs. Er is nix mis met iets minder diep slapen... de term "minder diep" slapen zegt ook geen drol.

Daarnaast slaap ik elke nacht met m'n mobiel naast m'n hoofdkussen (tis m'n wekker + telefoon coïtus:p) en ik heb nooit ergens last van, ik slaap prima in, wordt prima wakker, voel me lekker uitgerust na 8 uur slaap.

oftewel, wat een KAK onderzoek.

Ik kan idd minder goed slapen als ik m'n mobiel in m'n kamer heb liggen,, maar dat is omdat ik dan word gebeld in de nacht.

En als het echt zo zou zijn zou je er altijd last van kunnen hebben omdat die straling overal doorheen gaat,, dan maakt het alleen misschien uit als je mobiel naast je ligt ofzoo.

GSM'en slecht voor sperma

Het aantal uren dat een man per dag mobiel belt, kan invloed hebben op zijn vruchtbaarheid. Hoe meer hij belt, hoe lager het aantal zaadcellen en hoe lager de kwaliteit van het sperma. Die conclusie hebben wetenschappers voorgelegd op de jaarlijkse conventie van de American Society for Reproductive Medicine.

Wetenschappers in Cleveland, Mumbai en New Orleans zochten 364 mannen op en vergeleken het gsm-gebruik met het aantal zaadcellen. Mannen die meer dan vier uur per dag mobiel bellen, hebben gemiddeld 23 procent minder zaadcellen dan mannen die niet bellen.

Ongeveer een vijfde (21 procent) van de mannen die dagelijks bellen, hebben een "normaal" aantal zaadcellen, bij mannen die niet bellen is dat 40 procent. Volgens de wetenschappers kan het effect van gsm's op sperma te wijten zijn aan de elektromagnetische stralen van de toestellen of de hitte die ze genereren. "Verdere studies zullen wel nodig zijn", zo luidt het. (belga/hln)

------------------------------

ook al wat ouder maar dit is ook zoiets..
verder heb ik mn mobiel uit snachts :)

Nouh,, als het zo'n effect heeft of je sperma kan ik beter niet m'n mobiel in m'n broekzak doen.

Terug
Naar boven