AndroidHealthClinic

Guess who is ****ed ...

roxxe

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
14
Guess who is fucked ...

wanneer de oliebronnen uitgeput zijn?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

wij allemaal :p

Zie mezelf nog niet iedere dag 50km naar mijn werk fietsen en dan nog eens 50 km terug.
Wanneer moet ik dan nog trainen :p

Zet je strijd voort Roxxe... :thumbup:

wtf rijd heel amerika in een hummer ofzo :p

Wat heb je aan de gegevens van totaal verbruik per land zonder rekening te houden met het oppervlakte en het aantal bewoners?

In verhouding krijg je al een heel ander beeld:
[Link niet meer beschikbaar]

America op de 5e plek, en wij al op de 9e.

Kijk even verder dan je america bashende neus lang is.

Alleen wordt olie wel in absolute zin verbruikt en niet in relatieve zin. Dus is het verbruik in absolute zin wel relevant. Vervanging door alternatieven zal bij ons veel kleiner hoeven te zijn dan in de USA.

Er is nog veel olie te ontdekken, wij gaan het niet meemaken dat de olie opraakt denk ik. Maar als ze met waterstofauto's komen en je overal kan tanken, doe ik mee!

Alleen wordt olie wel in absolute zin verbruikt en niet in relatieve zin. Dus is het verbruik in absolute zin wel relevant. Vervanging door alternatieven zal bij ons veel kleiner hoeven te zijn dan in de USA.

Uiteraard, maar waar het mij om ging is hoe ongenuanceerd de openingspost was. Het is vaak erg makkelijk om gegevens zo te presenteren dat ze in voordeel zijn van je eigen standpunt. Terwijl het vaak (voor sommige mensen) moeilijker is jezelf te dwingen om naar het volledig plaatje te kijken.

wtf rijd heel amerika in een hummer ofzo :p

Niet in een hummer, maar wel in verschrikkelijk onzuinige auto's. Als die 8 en 10 cilinder motoren in pickup-trucks, cadilacs, enz. Als benzine geen drol kost, dan maakt het toch ook niet uit of je 1 of 2 x vaker hoeft te tanken? Daarbij hebben Amerikanen toch al jaren een mentaliteit van: "Het kan niet op!". Dat is o.a. ook te zien aan het overgewichtprobleem.

Schijnt dat Japanse auto's het erg goed doen op dit moment. Ook in de USA stijgen de benzineprijzen en 1 op 3 rijden is voor veel mensen geen optie meer.

Nederland komt niet eens voor op de kaart. We kunnen hier dus nog wel ff door blijven knallen met de dikke V10's.:D

Het is toch wel belachelijk hoeveel the US of A verbruikt he..Hoe verschrikkelijk inefficient ze wel niet zijn invergelijking tot bijvoorbeeld de Japanners.

Ik heb er een jaar gewoond en heel veel gezinnen hebben sowieso meer dan één auto. En niet zomaar auto's, nee, pick-ups en SUV's. Die benzineprijs is er iets van 3 keer lager dan in Nederland, en evengoed zeiken dat hij te hoog is. Het is niet dat ze veel keus hebben, als je even boodschappen wil doen zit je al 20 kilometer verder en het openbaar vervoer is een drama, behalve in een paar grotere steden dan. Japanse auto's zijn inderdaad een stuk populairder tegenwoordig. Bush heeft wat het milieu betreft ook een bord voor z'n kop (dit geldt ook voor een hoop andere zaken maar laten we het daar maar niet over hebben). Ben blij dat ze eindelijk beginnnen in te zien dat overal een eind aan komt.

Nederland komt niet eens voor op de kaart. We kunnen hier dus nog wel ff door blijven knallen met de dikke V10's.:D

Thousand barrels daily (per capita)

America 0.694 per 10,000 people
Nederland 0.611 per 10,000 people

Scheelt dus niet zo veel. Wij Nederlanders gebruiken na Ijsland het meest van alle west europese landen.

Vervanging door middel van alternatieven zal bij ons inderdaad kleiner zijn, maar deze vervangingen moet je ook relatief zien dus simpel gezegd per hoofd van de bevolking. Het is onredelijk om te zeggen dat het voor de USA veel moeilijker is om vervanging te vinden. Dan zouden ze nu in bijvoorbeeld Luxemburg ook kunnen zeggen dat wij dan een groot probleem hebben.

Terug
Naar boven