MuscleMeat

GWD's nieuwe start, goeie voornemens

GWD

Cool Novice
Waardering
0
Ok na mijn thread over mijn voedings patroon dat helemaal de grond in werd geboord ben ik dus van plan om vanaf maandag mijn dieet helemaal om te gooien.

Tenminste door de weeks op vrijdag en zaterdag eet ik wat ik wil en de overige 5 dagen moet het maar eens wat uitgebalanceerder en gezonder gaan worden.

Als ontbijt wil ik voortaan ene grote bak met Yoghurt en musli eten
om 11:00 13:00 en 15:00 telkens 2 - 4 bruine boterhammen met Tonijn op waterbasis en ketchup (soort van tonijn salade zonder mayo).

om 17:30 tot 19:30 moet ik werken dus ik wil om 16:30 eigenlijk nog wel even iets eten met wat voedingswaarden erin zodat ik dat doorkom, dus als iemand daar nog iets voor weet.

Dan kom ik thuis om 19:45 en ga ik avondeten, daar heb ik weinig over te zeggen, meestal rijst met kip of vlees sla en aardappelen + paar glazen halfvolle melk

dan ga ik van 20:30 tot 22:30 trainen en daarna neem ik dan een whey shake met melk en moet ik eignelijk nog iets klein eten omdat ik na het trainen toch meestal wel doodga van de honger, dus als iemand daar ook nog iets voor weet.

ik ga mijn cola + goldenpower vervangen door water en 's ochtends dan maar koffie met 1 klont suiker.

Mijn dagelijkse behoefte heb ik berekend op +/- 3500 Kcal

Laat het commetaar + tips maar komen

2 uur trainen is teveel.. maak daar maar 1 uur van, voor de rest kan ik je adviseren veel te lezen..

• Topic Starter Topic Starter
Owja voor de mensen die zo'n commetaar hadden op het verzadigd vet gehalte van een big american pizza

de voedingswaarden volgens de doos zijn:
per 100 gram:
Energie: 980Kj/233Kcal
Protein: 9,7g
Koolhydraten: 30,3g
vet: 8,1g

een big american pizza weegt 455 gram
Energie: 4459/1060,15Kcal
protein: 44,135g
koolhydraten: 137,865g
vet: 36,855g

zelfs als al die vette onverzadigd zijn valt dat volgensmij nog reuze mee :)

FrederX zei:
2 uur trainen is teveel.. maak daar maar 1 uur van, voor de rest kan ik je adviseren veel te lezen..

maak ik er 1,5 uur van. 1 uur kracht en 30 min cardio wil ik er in gaan stoppen, ik heb ook al jaren geen cardio meer gedaan :)

Woensdag wil ik 1 uur trainen en dan puur cardio

ma: Borst/schouders/triceps/benen
di: Rug/buik/biceps
wo: Cardio
do: Borst/schouders/tripceps
vrij: Rug/buik/biceps/benen

wordt het, ik schrap dus 1 keer borst/schouders/triceps op woensdag

en als je dus nog suggesties hebt voor de maaltijden waar ik nog niks voor heb kunnen bedenken, graag :)

magere kwark voor na de training :)

Je trainingsschema is niet echt optimaal. Je neemt nu elke groep 2 keer per week en op 1 dag borst, schouders, triceps en benen !!! je kan het dan beter zo doen : maandag borst en tricpeps / dinsdag benen / woensdag cardio / donderdag schouders / en vrijdag rug en biceps.

roel26 zei:
Je trainingsschema is niet echt optimaal. Je neemt nu elke groep 2 keer per week en op 1 dag borst, schouders, triceps en benen !!! je kan het dan beter zo doen : maandag borst en tricpeps / dinsdag benen / woensdag cardio / donderdag schouders / en vrijdag rug en biceps.

is elke spiergroep 2x per week al teveel dan???
Kep na 3 dagen rust geen last meer van spierpijn of vermoeidheid oid, en daarbij moet ik even wat creatiever zijn met oefeningen per spiergroep aangezien ik nu tijdelijk bij een healthclub zit die een nogal gebrekkige hoeveelheid apparatuur hebben staan om los te trainen :(

Dus als iemand een site heeft met wat leuke extra oefeningen om per 2 spiergroepen een uur vol te maken... graag :)

GWD zei:
Owja voor de mensen die zo'n commetaar hadden op het verzadigd vet gehalte van een big american pizza

de voedingswaarden volgens de doos zijn:
per 100 gram:
Energie: 980Kj/233Kcal
Protein: 9,7g
Koolhydraten: 30,3g
vet: 8,1g

een big american pizza weegt 455 gram
Energie: 4459/1060,15Kcal
protein: 44,135g
koolhydraten: 137,865g
vet: 36,855g

zelfs als al die vette onverzadigd zijn valt dat volgensmij nog reuze mee :)

zon pizza levert totaal geen bijdrage aan je spieren, je hebt complexe koolhydraten nodig

ehh volgens mij kan je eerst beter ff deze site heel goed doorlezen, de stickies etc.
maargoed een aantal tips:

over je training:
- breng je trainingen terug naar 45 mins per keer en train een spiergroep 1 keer per week
- je zit op 9 procent vet, dus waarom cardio?! je wil nog groeien, 30 mins cardio na je training gaat alleen maar ten koste van je spiergroei en van een beetje vet erbij zal je niet doodgaan, dat hoort bij groeien :D

over je voeding: sja wat moet ik hier zeggen lees de site goed door.. zorg voor een verhouding K/E/V van ruwweg 55/30/15 als je wilt bulken.. stop genoeg complexe koolhydraten in je voeding.. basmati rijst, havermout, brinta
ik zou je koolhydraten niet uit veel brood halen daar zitten ook aardig wat vetten in.. ga nu maar snel op voedingsschemas van andere mensen zoeken hoe zij het doen en doe er je voordeel mee :)

Terug
Naar boven