AndroidHealthClinic

Gyno killen

• Topic Starter Topic Starter
Netjes ;)

Wat zeg jij over
Letro nu al runnende .. Volgende week caber toevoegen .. Wachten tot gyno weg is..
Vervolgens 7 dagen taper down van de letro... En vervolgens 8e dag beginnen met mn kuur
En aromasin eod 10mg nemen preventief..

?

Ik zou beginnen met nolva @ 20 mg ED. Heb je test (liefst vrij, wel berekend) en oestradiol ook laten meten? Dit is wat mij betreft gewoon duidelijk geval van A:E nog niet op orde.

Hoe groot is je gyno overigens, en hoe lang zit ie er al?

e0h6w.jpg - 295299

Laatst bewerkt:
Ik zou beginnen met nolva @ 20 mg ED. Heb je test (liefst vrij, wel berekend) en oestradiol ook laten meten? Dit is wat mij betreft gewoon duidelijk geval van A:E nog niet op orde.

Hoe groot is je gyno overigens, en hoe lang zit ie er al?

Lacterende tepels .. Herstel je niet door nolva

Mn test was 4 weken na mijn nakuur 15.3nmol
20 maart dus.. Rond die tijd.
Gyno werd na 20 maart stuk groter.. Branderig gevoel.. En ook als ik mn tepels kneep.. Lacteerde het doorzichtige vocht.. Duidelijk geval prolactine te hoog.

Ik run letro vanaf zaterdag op 2.0 tot het wegtrekt.. En ook run ik cAber op 0.25mg 3xpweek.
Als de gyno weg is.. Taper down.. En dan starten met mn kuur
Aromasin meelaten lopen om de rebound van oestrogeen tegen te gaan.

Nakuur word dit x clomid & nolva .. Of clomid & arofixen.

Thoughts ?

Zou ik ook kijken naar oxytocine in geval van doorzichtig vocht (ik zie overigens dat je in de veronderstelling bent dat tamoxifen niks doet wat betreft prolactine niveau, dit doet het wel degelijk om eerder genoemde effect van oestrogeen op prolactine secretie).

Oestradiol niet mee laten meten neem ik aan (en ook SHBG/albumine niet)?

In additie:
In general, an increase in effective oestrogen/ androgen ratio, irrespective of the cause, may actually stimulate prolactin release and increase circulating concentrations.82,83 The presence of mild hyperprolactinaemia is therefore not uncommon in patients with oestrogen excess.

Ik vind dit aanneemlijk. Ik blijf dus bij nolva.

Laatst bewerkt:
Er zijn kerels die eerste beginnen met een hogere dosis Nolva (+40mg) en als het kliertje begint te verkleinen, zakken naar 20mg, dan 10mg...
Enig idee daarover XXL?

Jammer dat er geen oestradiol en SHBG/albumine is gemeten (om vrij test te berekenen).

Er zijn kerels die eerste beginnen met een hogere dosis Nolva (+40mg) en als het kliertje begint te verkleinen, zakken naar 20mg, dan 10mg...
Enig idee daarover XXL?
Accumulatie duurt even, maar ook niet heel lang. Klinische studies zijn allemaal 20 mg ED zo uit m'n hoofd. Valt wel wat voor te zeggen bij UGLs, kan iets lager gedoseerd zijn, better safe than sorry.

Oke de letro dus stop zetten .. En vanavond nog beginnen met 40mg ed 1 week lang.. Vervolgens 20mg ed ?
Ik laat de caber wel meelopen dan..

Ben nog niet overtuigd ..

Letro + caber killen gyno snel lees ik overal

Ik zie geen reden tot gebruik van caber, de milde verhoging van je prolactine (welke overigens nog wel binnen ref. valt) is mijns inziens gewoon te wijten aan je A:E ratio. Meting van berekend vrij testosteron + oestradiol geeft hier wat meer uitsluitsel over. Tamoxifen 20 mg ED is de first-line treatment voor gyno.

Maarja, mijn 2 centen.

Ik zie geen reden tot gebruik van caber, de milde verhoging van je prolactine (welke overigens nog wel binnen ref. valt) is mijns inziens gewoon te wijten aan je A:E ratio. Meting van berekend vrij testosteron + oestradiol geeft hier wat meer uitsluitsel over. Tamoxifen 20 mg ED is de first-line treatment voor gyno.

Maarja, mijn 2 centen.
Hoe kan die gyno zo snel terug zijn gekomen dan.. Nolva heb ik 6/7 weken nog gerunt op 20mg 4 weken lang..

Letro killt toch ook de gyno.. En verlaagt oestrogeen toch ook.
Zou niet weten wat er erg aan is om 2 weken letro te runnen in combinatie met caber .. Om de gyno te killen.

Us forums raden
Letro opbouwend aan ...en dan om een rebound te voorkomen 2 weken nolva te doen.

Ik zie in geen enkel geval uberhaupt het nut van caber wat betreft de bestrijding van gyno ansich. Gyno bij mensen met hyperprolactinemia is ook oestrogeen-geinduceerd en krijgen ook gewoon anti-oestrogenen ter behandeling ervan. Geen PIFs.

Vervolgens wil je letro, want blijkbaar knaagt het toch dat het oestrogeen zou kunnen zijn. Waar ik ook helemaal in mee ga. Als verscheidene klinische studies de effectiviteit van tamoxifen duidelijk aantonen, waarom dan direct naar letro grijpen? Tamoxifen is sterk antagonistisch in borstweefsel en werkt in veel gevallen prima tegen gyno. Dat je destijds nolva hebt gerund betekent niet dat je er nu iets aan hebt. Als je destijds letro had gebruikt zat je nu met hetzelfde probleem. NU is je A:E ratio hoogstwaarschijnlijk uit balans.

Gros van de US fora walg ik overigens van.

Laatst bewerkt:
Ik zie in geen enkel geval uberhaupt het nut van caber wat betreft de bestrijding van gyno ansich. Gyno bij mensen met hyperprolactinemia is ook oestrogeen-geinduceerd en krijgen ook gewoon anti-oestrogenen ter behandeling ervan. Geen PIFs.

Vervolgens wil je letro, want blijkbaar knaagt het toch dat het oestrogeen zou kunnen zijn. Waar ik ook helemaal in mee ga. Als verscheidene klinische studies de effectiviteit van tamoxifen duidelijk aantonen, waarom dan direct naar letro grijpen? Tamoxifen is sterk antagonistisch in borstweefsel en werkt in veel gevallen prima tegen gyno. Dat je destijds nolva hebt gerund betekent niet dat je er nu iets aan hebt. Als je destijds letro had gebruikt zat je nu met hetzelfde probleem. NU is je A:E ratio hoogstwaarschijnlijk uit balans.

Gros van de US fora walg ik overigens van.
Ik neem letro omdat dit sneller werkt... Tegen gyno.
De letro zorgt toch ook weer voor een balans.. Aangezien ik na letro 2 weken nolva ga runnen om een rebound te voorkomen.
Dus hoogstwaarschijnlijk max 10 dagen op 2.0mg letro.. Afbouwen naar 0.25 .. En dan 2 weken nolva.

En dan de kuur starten.
Met een AI per direct met start van de kuur.

Ik begrijp dat het klinisch is bewezen.. Maar letro doet toch ook wat die moet doen..

It's your call hoor, maar op de US fora roepen ze ook al dat ze gyno hebben zodra er wat vet zit of ze iets meer vocht vasthouden dan normaal en zodra ze naar de volle maan kijken hun linkertepel begint te jeuken. Maar bij deze dus mijn inzage van de kwestie.

It's your call hoor, maar op de US fora roepen ze ook al dat ze gyno hebben zodra er wat vet zit of ze iets meer vocht vasthouden dan normaal en zodra ze naar de volle maan kijken hun linkertepel begint te jeuken. Maar bij deze dus mijn inzage van de kwestie.
nevermind... 30mg nolva 7 dagen lang it is then... en vervolgens 20mged

thanks voor je hulp iig... will keep u guys posted !!

weet niet hoelang het gaat duren.. hopelijk niet langer dan 1 maand.

Tip: zit vooral niet consequent aan je tepels o.a. i.v.m. je lactatie, dit werkt het in de hand namelijk (ik zeg het maar even, want ik ken van die hypochonders die dan 20x per dag gaan knijpen).

Hopelijk heb je straks geen bra nodig voor potentiele moobs.

Tip: zit vooral niet consequent aan je tepels o.a. i.v.m. je lactatie, dit werkt het in de hand namelijk (ik zeg het maar even, want ik ken van die hypochonders die dan 20x per dag gaan knijpen).
true... zei de huisarts ook paar dagen geleden.

maargoed.. als mn schijf dus wegtrekt..
kan ik dan gewoon in het begin van mijn kuur het beste Aromasin eod meelaten lopen op 10mg.. om gyno te voorkomen ?

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 23:34 ----------

Hopelijk heb je straks geen bra nodig voor potentiele moobs.
het is niet dat je kunt zien dat ik gyno heb.. helemaal niet zelfs... er zit gewoon een schijf bij mijn rechtertepel.. en mn tepels lacteren als ik erin knijp.. vandaar dat ik denk dat het prolactine gyno is.

en ik las dus letro + caber beste optie

maar nolva is dus beter.

ik twijfel toch nog steeds.. overal lees ik dat nolva weinig met Pre existing gyno kan doen...

Terug
Naar boven