AndroidHealthClinic

Gyno

DutchEZmoder

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
95kg
Vetpercentage
8%
Hallo allemaal, ik ben nu al een tijdje lid, maar dit is toch m'n eerste post...

Ik heb sinds een paar jaar gyno aan 1 kant. Ik ben 25, ik ben totaal niet dik, rook niet, alcohol gebruik ik nauwelijks tot niet en eet best gezond. En ook heb ik nog nooit anabolen gebruikt of andere middeltjes van dat soort. Ik train nu ongeveer anderhalf jaar en dat doe ik 3x per week met maar weinig keren dat ik er een pauze in heb gegooid, dus best fanatiek.

Ik drink een weight gain shake in de ochtend, protein shake s'middags en weight gain/protein shake s'avonds. En dan nog een pre-workout shake + post workout nog een shake op trainingsdagen.

Ik snap er niks van waarom ik gyno aan 1 kant heb, op internet had ik gelezen dat sommige mensen dat enkel krijgen als ze drinken/roken/dik zijn/anabolen gebruiken of in de puberteit zitten, maar dat doe/ben ik dus niet.

Iemand die een idee heeft waarom ik dat heb? M'n ouders denken dat het door die shakes komt, maar dat lijkt mij sterk...

Alvast bedank!

Lijkt mij ook heel sterk ja... vreemd op je 25ste zonder AAS gebruik.
Ik ben benieuwd wie hier een verklaring voor heeft! ik volg even

Ik volg ook.
foto (zonder gezicht)?
Misschien zit t deels tussen je oren omdat je het nu denkt te zien.
En als je van shakes t**ten krijgt moet je even zeggen waar je ze koopt, ken wel paar chicks die ik dan flink geld kan vragen :D

• Topic Starter Topic Starter
Haha ja ik zal even een foto maken, zit niet tussen m'n oren, ben er ong 4 jaar geleden naar de huisdokter mee gegaan en die verwees mij door naar 't ziekenhuis. Daar zei de zuster dat het 'gewoon' bindweefsel is oftewel een tiet.

---------- Toegevoegd om 12:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:52 ----------

DSC00819.jpg

DSC00820.jpg

Ik had ook nog een foto van het andere aanzicht maar die had ik per ongeluk verwijderd. Maar zo zie je het ook goed.

Laatst bewerkt:
Wow dat scheelt best veel man.. en daar willen ze niks aan doen? Wanneer is het begonnen, en waarmee?

Wow dat scheelt best veel man.. en daar willen ze niks aan doen? Wanneer is het begonnen, en waarmee?
Geen idee wanneer het is begonnen eigenlijk, ik heb net even wat foto's terug gekeken en op een foto van 8 januari 2013 zie ik geen tiet, maar op een foto van 24 mei 2013 wel een klein beetje. Dus ik denk dat het ergens daartussenin moet zijn gebeurd. Toen trainde ik iets van 7 maanden ofzo.

Ik was eigenlijk alleen naar de dokter gegaan om te kijken wat het nou precies was, misschien dat het kanker was dacht ik. Heb niet gelijk gevraagd of het kan worden weggehaald. Maar dat ga ik wel van de week doen.

Edit: Nee misschien nog eerder gebeurd, ik zie net dat de foto in spiegelbeeld is en de belichting is nogal slecht :P Dus heb echt geen idee wanneer het is gebeurd.

Kan het zijn dat de oude pre-workout van Jack3D dit kon veroorzaken? Daar had ik 1 potje van op, ik zeg maar wat.

Lijkt me niet dat dat van 1 potje jack3d zo erg is, en dan ook nog aan 1 kant

is duidelijk te zien ja, ik volg deze thread ook ff

Echt vreemd dit, heb je het idee dat het erger word?

Ik heb nu wel het idee dat het gestopt is met groeien, maar heel soms voel ik nog een steek alsof er een naald in wordt gestoken. En doet een beetje pijn als ik er op druk.

Heb net weer een afspraak bij de huisarts gemaakt. Die gaat even kijken en dan ga ik gelijk vragen of ze het weg kunnen halen en of dat vergoed word ;P

Edit: Nou ben net geweest en alles leek gewoon goedaardig, geen kankers enzo. Meteen m'n ballen gevoelt en die waren ook goed haha. Afspraak met chirurg gemaakt die gaat nog even kijken en dan misschien weghalen.
Edit2: Misschien ook nog goed om te vermelden dat ik al ruim 4 jaar met deze tiet rond loop. Huisarts keek in m'n dossier en 4 jaar geleden was ik voor het laatst geweest... Tijd gaat snel ik dacht dat het misschien 2 jaar ofzo was.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Mijn naam is Just en sinds een jaar ben ik ook actief aan het krachttrainen ( 4x per week ). Sinds twee maanden heb ik exact dezelfde verschijnselen als DutchEZmoder alleen is mijn borst nog niet zo erg gegroeit (links). Wel heb ik een zeer gevoelige knobbel onder mijn tepel. Deze knobbel lijkt te groeien. Na een doorverwijzing van de huisarts heb ik vanmiddag een echo laten maken in het ziekenhuis. Hieruit kwam naar voren dat ik een gyno in mijn linker borst heb.

Zelf heb ik nog nooit steroiden gebruikt, leef gezond, geen alcohol en ben ook zeker niet dik. Het enige wat verandert is in de afgelopen twee maanden is een overstap van Wheydelicious naar Perfect whey protein en ben ik Night protein en vitamine d3 pillen gaan nemen. Nou lijkt het dat dit dus een van de oorzaken zouden moeten zijn. Iedereen in mijn omgeving schreeuwt nu al stop met alles. Maarja, sporten zonder whey of iets anders.. tja..

Nu kwam ik na wat googlen op deze thread en die is dus exact hetzelfde als mijn situatie!!

Heb je inmiddels al een oplossing gevonden DutchEZmoder??

Heb net weer een afspraak bij de huisarts gemaakt. Die gaat even kijken en dan ga ik gelijk vragen of ze het weg kunnen halen en of dat vergoed word ;P

Edit: Nou ben net geweest en alles leek gewoon goedaardig, geen kankers enzo. Meteen m'n ballen gevoelt en die waren ook goed haha. Afspraak met chirurg gemaakt die gaat nog even kijken en dan misschien weghalen.
Edit2: Misschien ook nog goed om te vermelden dat ik al ruim 4 jaar met deze tiet rond loop. Huisarts keek in m'n dossier en 4 jaar geleden was ik voor het laatst geweest... Tijd gaat snel ik dacht dat het misschien 2 jaar ofzo was.

Word het vergoed?

Kan het niet zijn dat het is blijven zitten na de pubertijd? En het je nooit echt is opgevallen?

Iig mooi dat er nu een versnelling is naar een oplossing!

Het enige wat verandert is in de afgelopen twee maanden is een overstap van Wheydelicious naar Perfect whey protein

Heb je inmiddels al een oplossing gevonden DutchEZmoder??
Hmm dus we hebben hetzelfde probleem en beide geen steroids. Ik gebruik Whey Perfection, Creatine Ultra, veel Perfect Muscle Shakes (weight gainer) en dan nog wat Glutamines en Whey Hydrolisaat die nu op is, en die ik ook niet weer ga bestellen denk ik.

Body en fitshop?

Weet ik eigenlijk nog niet, vergeten te vragen. Maar ik denk het WEL aangezien we de oorzaak niet konden vinden en het soms pijn doet. Aankomende maandag weet ik meer, en is het misschien wel weg (hoop ik)

Kan het niet zijn dat het is blijven zitten na de pubertijd? En het je nooit echt is opgevallen?

Iig mooi dat er nu een versnelling is naar een oplossing!
Kan zijn, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb het op zijn minst al 4 jaar, toen was ik 21/22.

Kan dit komen omdat er Soy in de proteine poeder zit en je daar overgevoellig voor bent?(OP en just101)

Toch, gyno lijkt me wel een erg sterke reactie als het er niet was sinds puberteit.

Kan dit komen omdat er Soy in de proteine poeder zit en je daar overgevoellig voor bent?(OP en just101)

Toch, gyno lijkt me wel een erg sterke reactie als het er niet was sinds puberteit.
Volgens mij zit er geen soy in m'n weight gainer en ook niet in de whey protein. Staat niet op de site en niet op de verpakking.

Net in het ziekenhuis geweest, weer gevoelt door een chirurg en die kon mij ook niet zeggen waardoor het komt. Ook meteen maar bloed laten prikken, misschien dat door wat uitkomt. Heeft wel met hormonen te maken zei ze, maar omdat ik geen hormonen slik/AS gebruik moet ik even wachten op de uitslag.

Ze zei wel dat de verzekeraar erg moeilijk kan doen hierover, maar omdat ik een goed BMI heb en omdat het pijn doet heb ik een grotere kans dat ze het vergoeden.

Net in het ziekenhuis geweest, weer gevoelt door een chirurg en die kon mij ook niet zeggen waardoor het komt. Ook meteen maar bloed laten prikken, misschien dat door wat uitkomt. Heeft wel met hormonen te maken zei ze, maar omdat ik geen hormonen slik/AS gebruik moet ik even wachten op de uitslag.

Ze zei wel dat de verzekeraar erg moeilijk kan doen hierover, maar omdat ik een goed BMI heb en omdat het pijn doet heb ik een grotere kans dat ze het vergoeden.

Sinds 6 weken heb ik net hetzelfde probleem, rechtertepel gevoelig met een klein bolletje achter.
Mijn huisdokter zei eerst bindweefsel ontsteking, kan niet erg zijn.
Hier ook, geen hormoongebruik, gezond eten, niet dik..
Rare vraag van huisdokter, maar ze vroeg of ik altijd kraantjeswater drink, dat is ook zo.
Blijkbaar zou er miniscuul beetje vrouwenhormonen in kraantjeswater zitten en het op die manier stimuleren. Persoonlijk vond ik het maar onzin, maar na verder zoeken, zou het wel kunnen..

Wat denken jullie hiervan ?
Drink toch wel 3 tot 4 liter water per dag

Sinds 6 weken heb ik net hetzelfde probleem, rechtertepel gevoelig met een klein bolletje achter.
Mijn huisdokter zei eerst bindweefsel ontsteking, kan niet erg zijn.
Hier ook, geen hormoongebruik, gezond eten, niet dik..
Rare vraag van huisdokter, maar ze vroeg of ik altijd kraantjeswater drink, dat is ook zo.
Blijkbaar zou er miniscuul beetje vrouwenhormonen in kraantjeswater zitten en het op die manier stimuleren. Persoonlijk vond ik het maar onzin, maar na verder zoeken, zou het wel kunnen..

Wat denken jullie hiervan ?
Drink toch wel 3 tot 4 liter water per dag

Ik heb een tijd terug net hetzelfde gehad rechts. Het was nog niet zichtbaar maar ik had steken onder mijn tepel en ik voelde duidelijk iets hard achter mijn rechtertepel al was het nog klein. Ook nog nooit iets gebruikt (al was ik dat wel van plan, maar die plannen heb ik voorlopig maar weggestoken).

Dan ben ik op dit forum gekomen en dan maar via iemand op de fitness een potje nolvadex besteld, het is nu wel weg (ofja ik heb geen pijn meer en het voelt niet meer hard), maar ik voel nog wel iets heel klein zacht zitten achter mijn tepel.

Weet iemand of dit dan ook nog wegtrekt?

Terug
Naar boven