AndroidHealthClinic

Hardeschijf van pc, in laptop zien.

SuperKnurft

Colossal Veteran
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
62
Ik heb dus nu een nieuwe laptop, en ik zou graag mijn hardeschijf van de pc op de laptop kunnen zien ( en andersom ) zodat ik bestanden enzo kan overzetten, is dit mogelijk? en hoe?

Mijn pc, en mijn laptop zitten allebij op draadloos internet.

Alvast bedankt, en eeuwige karma voor wie me helpt :D

Zorgen dat je in dezelfde workgroup zit, file en printer sharing aan, map delen en deze vervolgens ophalen op je laptop.

Stel, je deelt schijf c op je computer dan typ je op je laptop \\jepcnaam\c in

Rechtermuisknop op de gewenste map, vervolgens delen/sharen (afhankelijk van je taal) naam toewijzen en toepassen. Vervolgens kan je vanaf je laptop met \\computernaam of \\ipadres de map zien. En zoals yzord al zei kan je ook direct naar de map toe, is maar net wat je prettig vind. Als je alleen de naam of ipadres invult zie je alle gedeelde mappen.

antwoord is al gegeven: gewoon in een netwerk met elkaar verbinden........

suc6 ermee !

:D

• Topic Starter Topic Starter
Rechtermuisknop op de gewenste map, vervolgens delen/sharen (afhankelijk van je taal) naam toewijzen en toepassen. Vervolgens kan je vanaf je laptop met \\computernaam of \\ipadres de map zien. En zoals yzord al zei kan je ook direct naar de map toe, is maar net wat je prettig vind. Als je alleen de naam of ipadres invult zie je alle gedeelde mappen.

Welk ip adres bedoel(en) jij/jullie eigenlijk?, en hoe kom ik hier achter :o

Edit: Ik heb dus een schijf in me computer gedeeld, en heb em als computernaam "EDWIN" gegeven, nu doe ik in me browser: "//EDWIN" maar hij pakt em niet. :(

Laatst bewerkt:
Je ip kun je oproepen door in de opdrachtprompt ipconfig en dan enter te typen

Ipadres hoeft niet. Computer naam is al voldoende. Als je je pc deel uit wilt laten maken van een workgroup (of domein) moet je pc een computernaam krijgen. Deze computernaam is identiek op het netwerk en met \\computernaam kan je er naartoe surfen.

Er staat nu zo'n handje bij die map, die ik gedeeld heb, en mijn computer naam van die computer is "EDWIN", nu doe ik op de laptop in browser: "\\EDWIN" maar hij vind niks.

Komt het misschien omdat mijn computer internet heeft via een router, en dus niet de hoofd computer is?

firewall? En zitten ze allebei in dezelfde werkgroepen?

Door bij elke pc eenzelfde naam als werkgroup op te geven.

Oke ik heb ze dezelfde naam gegeven en toen werkte het nog niet, en toen dacht ik es even proberen in IE inplaats van firefox, en toen werkte het haha! :D

Eeuwige karma Yzord :D

Oke ik heb ze dezelfde naam gegeven en toen werkte het nog niet, en toen dacht ik es even proberen in IE inplaats van firefox, en toen werkte het haha! :D

Eeuwige karma Yzord :D

Hehe :D Firefox is niet gekoppeld met je netwerkbrowsing, in tegenstelling tot de browsers van microsoft. Heel erg logisch dus =D
In windows vista hebben ze dit eruit gesloopt afaik, moet nog ff de beta proberen.

Terug
Naar boven