AndroidHealthClinic

Hardloopschoenen

J03llV

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Goeienavond,

Wat gebruikt de populatie hier voor hardloopschoenen? Ik ben op zoek naar nieuwe hardloopschoenen, welke zijn comfortabel en houden het uit in slecht weer en lange afstanden?

Asics kayano, zitten prima. Doorstaan modder plassen enz, en wat valt voor jou onder lange afstanden?

Ik loop op nike free run 5.0. Vind ze wel lekker lopen, maar is niet voor iedereen want je hebt nul steun. Ik zie ze ook heel veel in de gym, waar ik ze dan weer totaal ongeschikt voor vind.

Beste is om even langs de winkel te gaan en je loop te meten. Dan geven ze een schoen die bij je past!

Ik loop momenteel op Brooks GT13. En loop zo'n 30 a 40 km per week hard.

Als jij regelmatig 10km loopt ga je best naar een goede speciaalzaak. Bijvoorbeeld een runnersworld, dit is een landelijke keten, waarvan de filialen vaak gedreven worden door mensen die zelf hardlopen en een achtergrond hebben in fysiotherepie, podologie, bewegingsleer, etc.
Voor een speciaalzaak ik de buurt kun je ook eens kijken wie de plaatselijke atletiekvereniging sponsord.

Laat daar een goede loopanalyse uitvoeren en koop daar je schoenen. Vaak hebben ze hele mooie aanbiedingen met overjarige modellen.
Het merk en het kleurtje moeten altijd ondergeschikt zijn aan wat goed is voor jou loopstijl en voeten.

Terug
Naar boven