AndroidHealthClinic

Hartslag monitor horloge

Bezoekers in dit topic

mopper

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2009
Berichten
56
Waardering
0
Lengte
1m71
Beste allemaal,

Ik heb sinds een kleine week een hartslaghorloge van Cresta, via de kijkshop, wat een drama! onduidelijke opties en nergens kan ik tijdens het sporten zien wat mijn max. hartslag is. Omdat ik op 70 a 75 % wil trainen wil ik juist dat ik via een makkelijke handeling dit in de gaten kan houden of dat er een alarm af gaat als ik er boven kom. Deze optie moet ook op de horloge zitten, omdat het boekje zo onwijs onduidelijk is en ik deze opties ook niet kan terugvinden breng ik het horloge terug.

Ook na 30 min fietsen staat de vetverbranding en calorieverbruik nog op 0.

Mijn vraag: ik ben opzoek naar een makkelijk en betrouwbare hartslaghorloge en mijn budget is rond de 40 euro. Wat kunnen jullie mij aanraden? vooral die makkelijk te bedienen is.

Groet, Mopper


( even checken: ik moest ook mijn onder en boven hartslag ingeven, via internet heb ik achterhaald dat dit boven 152 en onder 127 is, ik ben 26 jaar. Klopt deze berekening? wil namelijk afvallen)
 
Bedoel je met 152 je maximale hartslag of maximale hartslag om op 70/75% te zitten ?
 
Hoi Crapiecorn,

Ik moest mijn boven en onderslag instellen, dit heb ik via google achterhaald. Voor mijn leeftijd (26) en mijn doel( vetverbranding) moest ik de onderslag op 127 zetten en de bovenslag op 152, dit heb ik dan ook gedaan. Dit alles stond niet uitgelegd in de handleiding van het horloge.

Mijn maximale hartslag is 220-27=194 hiervan 70 % is 136. Dit zal dan mijn maximale hartslag zijn waarop ik wil trainen. Helaas geeft de hartslagmeter na 30 min spinning max hartslag 0 aan en tevens bij vet en calorieverbruik blijft ie op 0 staan.
 
Beetje demotiverend de resultaten. Dit maal geprobeerd met de bortsband en deze bleef de eerste 20 min op 0 staan, daarna begon de horloge te lopen.

Blijkbaar heb ik zojuist met 45 min spinning:
Boven zone 1.41 min
In zone 13.43 min
Onder 30.15 min
158/min mhr 65%
6 g fat 127 min fat/avg
102 kcal

event stamp 11.46 (?) is dat boven en in zone bij elkaar? Ik ben een beginner en deze cijfers begrijp ik nog niet helemaal. Vervelend is dat ze nergens in de gebruikers handleiding worden vermeld. En via google heb ik dan de boven en onder hartslag berekend. Wat ik zo raar vind, is dat ik flink getraind heb en maar 102 kcal heb verbrand.

Ik wil graag rond de 70& van mijn harslag blijven omdat ik dat in de vetverbrandzone zit. tijdens het sporten probeerde ik de teller in de gaten te houden en telkens rond de 132-136 te blijven. Vraag me af als ik de berekening wel goed heb gedaan?

Kan iemand me op weg helpen met de hartslagmeter?

Groet Mopper
 
Als je borstband slecht contact geeft kan je proberen het contactpunt vochtig te maken. Dit helpt meestal.

Je boven en ondergrens kloppen. Maar je kan beter bij je bovengrens dan ondergrens blijven.
 
Goed idee, ga ik de volgende keer doen. Bedankt voor je reactie!
 
Back
Naar boven