AndroidHealthClinic

hartslag

cvdg

Novice
Waardering
0
Lengte
1m63
Hallo,

Ik sport zeer regelmatig ( hardlopen, boksen, zwemmen, krachttraining, moutainbiken). Ik heb pas een hartslagmeter aangekocht omdat ik hiermee mijn hardlopen wil verbeteren, en kwam er zo achter dat ik tijdens het hardlopen snel een hoge hartslag heb ( 190/200) terwijl ik dan niet eens op mijn maximum snelheid aan het hardlopen ben.Als ik klaar ben daalt mijn hartslag snel. Mijn rusthartslag ligt tussen de 50/60 per minuut, redelijk normaal dus. Ik ben 19 jaar dus mijn max hartslag is normaal 201.. Is het normaal dat ik bij matige intensiteit al zo'n hoge hartslag heb, iemand een idee?? Moet voor boksen elk jaar een EKG laten maken en daar is nooit iets afwijkends op gezien.

Groetjes

je max hartslag kan van persoon tot persoon verschillen 220-leeftijd is slecht een vuistregel maar kan flink afwijken. test het is zou ik zeggen. een hartslag van boven de 50 is nog niet zo heel laag voor een getrained iemand in ieder geval.

Of een keer proberen je max hartslag te berekenen mbv je hartslagmeter? (kon toch? door te sprinten tot je bijna uit gaat ofzo?)

hoe lang houd je die 190 vol dan want als je max 210 is dan kan je een hartslag van 190 vrij lang volhouden. En een max van 210 is niet zo uitzonderlijk hoog voor iemand met een rustpols van 50-60

Terug
Naar boven