Fitness Seller

Hartslag

Gast_88081

Novice
uitgeschakeld
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
66kg
Vetpercentage
8%
ik ben sinds vandaag begonenet cardio na kt nu ben ik 10minuten fanatiek bezig geweest op een crosstrainer maar mijn hartslag werd mar niet hoger dan 84?
Doe ik dan wat fout?

Warbird

ja :P

dan heb je niet hard genoeg gepusht, je moet echt zo hard gaan dat je de hartslag in je oren voelt, dan moet je eens je hartslag checke :P

Je moet dan gewoon het 'uiterste' uit jezelf halen.
Gewoon even iets meer pushen :)

Je merkt het vanzelf als je meer gaat zweten etc..
en om cardio een beetje nuttig te laten zijn moet inderdaad wel je hartslag wat omhoog!

• Topic Starter Topic Starter
Ik was al flink aan het zweten! Zal vrijdag het uiterste er maar uit proberen te halen! Kijken of dat m'n hartslag wat opkrikt!
Thnx!

Fanatiek op crosstrainer en HF 84? Dan denk ik aan een foute meting. Pak eens een ander apperaat en/of andere meter indien je met borstband werkt.

Voor een HF 130-140 hoef je echt niet te pushen. Een HF langere tijd boven de 185-192 dat is zo 90-95% van je max dat is veel vragen van jezelf. Als ik hardloop doe ik dat op zo 150 en dat houd ik een uur vol.

HF=hart frequentie is slagen/minuut.

kan ook zijn dat je te wijnig weerstand hebt.

als ik op de crostrainer zit en op mijn best ga op lage weerstand komt mijn hartslag ook niet hoog.
maar als ik de weerstand verhoog zit ik in een mum van tijd over mijn doelhartslag heen.:D

weet je zeker dat je hartslagmeter niet kapot is ?

10min "fanatiek" bezig zijn en niet boven de 84 graken ?
na de eerste minuut zit een normaal persoon al boven de 120, tenzij je natuurlijk 0 weerstand hebt, maar zelfs dan ...

Of je hartslagmeter is kapot
Of je moet dringend even bij een arts langs.

Die meting klopt gewoon niet, je voelt toch zelf ook dat je hartslag omhoog gaat? Bij ons in de gym hebben we ook een aantal crosstrainers waar mijn hartslag ook rond de 80 blijft, klopt geen donder van, voel mijn hart toch zeker snel kloppen. Als ik naar ander soort crosstrainer ga wordt mijn hartslag wel correct gemeten.
Pak een andere crosstrainer of koop een hartslagmeter met borstband.
Die meters met een band om je borst zijn nog het nauwkeurigst.

controleer het anders eens zelf met je pols, kijken of wat jij telt gelijk loopt met wat de meter zecht.

enkel om te controleren of de meter gelijk loopt, en dat lukt best wel.
en hoezo on nouwkeurig, alleen een komplete stomkop raakt de tel daar bij kwijt, ik bedoel je hoeft het maar 1 keer te doen als controlle op het apparaat.

Terug
Naar boven