XXL Nutrition

Havermout

MKR079

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Hey DBB'ers,

Heb ff een vraagje over havermout wat misschien een klein beetje off-topic is hier op dit forum. Heb op dit moment geen weegschaal (ga wel binnenkort eentje kopen) en moet maar een beetje gokken hoeveel havermout ik eet. Ik probeer wel altijd ongeveer 1/5e van het pak te nemen, maar als ik zo kijk naar me bord ziet het er wel altijd heel veel uit en als ik hoor dat sommigen hier zelfs 500g per dag eten kan ik dat me al helemaal niet voorstellen. Ik heb een foto van me havermout als bijlage gedaan en vraag me af of dit ongeveer 100g is en dat het normaal is dat het zoveel is.

Bij voorbaat dank,

Karim R.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ter vergelijking hoe groot de kom/bord is, de laptop erachter is 13".

moeilijk in te schatten, maar ja dit kan wel eens 100g zijn ja. Ligt ook aan je water/melk inname etc.

Ik vind de hoeveelheid wel meevallen? Aan de lepel te zien zijn het zo'n 10-15 happen? Dat heb je toch in 2 minuten weg?

• Topic Starter Topic Starter
moeilijk in te schatten, maar ja dit kan wel eens 100g zijn ja. Ligt ook aan je water/melk inname etc.
Dus als ik het goed begrijp moet het 100g zijn nadat je, in mijn geval, melk erin hebt gedaan en daarna verwarmd? Ik dacht namelijk dat het gewoon 100g havermout moest zijn en daarna melk/water erbij.

Ik vind de hoeveelheid wel meevallen? Aan de lepel te zien zijn het zo'n 10-15 happen? Dat heb je toch in 2 minuten weg?
Maak er maar zo'n minimaal 15-20 van en heb het inderdaad, vooral omdat ik ook niet heel snel eet, gewoon binnen 3-4 minuten opgegeten.

Dus als ik het goed begrijp moet het 100g zijn nadat je, in mijn geval, melk erin hebt gedaan en daarna verwarmd? Ik dacht namelijk dat het gewoon 100g havermout moest zijn en daarna melk/water erbij.
Eerst je havermout afwegen, daarna pas melk of water erbij..

Koop deze bij Ikea
info-weegschaal__61835_PE168291_S4.jpg

Kost 5 euro en er zit geen batterij in dus die kan ook nooit leeg gaan.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40109102/

is die nauwkeurig of valt dat tegen?Anders lijkt het mij ook wel wat

• Topic Starter Topic Starter
Eerst je havermout afwegen, daarna pas melk of water erbij..
Ooh ok, ik dacht even dat ik het verkeerd begreep :)

Koop deze bij Ikea

Kost 5 euro en er zit geen batterij in dus die kan ook nooit leeg gaan.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40109102/
Kijk, precies wat ik nodig had en ook nog eens lekker goedkoop. Kan me ook meteen helpen met het wegen van al me andere voeding aangezien het tot 3 kg gaat, ga het 1 van deze dagen kopen, hartstikke bedankt!

Een maatbeker kan ook wel eens handig zijn ;)

Terug
Naar boven