AndroidHealthClinic

Hdmi/dvi

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een dag of 2 een belinea display. Deze heb ik nu gewoon wat betreft vga aangesloten op mijn comp. Nu is het beeldkwaliteit redelijk goed, maar kan scherper gedetaileerder. Ik heb ook de mogelijkheid om (op de belinea scherm) middels HDMI te gaan naar de comp. Alleen vrijwel zeker dat mijn comp. geen hdmi ingang heeft (een standaard zelfbouw met standaard videokrt). Maar het lijkt dat de kabel (van belinea scherm) van hdmi (belinea) naar dvi gaat van de comp (dvi?).

HDMI zou ik dat moeten aanschaffen met een pci kaart of zo? In dit geval laat ik het zoals het nu is (geen film,dvd,foto,visueel doeleinde). Wat kosten drgelijke kaarten?

Hallo allemaal,
Ik heb sinds een dag of 2 een belinea display. Deze heb ik nu gewoon wat betreft vga aangesloten op mijn comp. Nu is het beeldkwaliteit redelijk goed, maar kan scherper gedetaileerder. Ik heb ook de mogelijkheid om (op de belinea scherm) middels HDMI te gaan naar de comp. Alleen vrijwel zeker dat mijn comp. geen hdmi ingang heeft (een standaard zelfbouw met standaard videokrt). Maar het lijkt dat de kabel (van belinea scherm) van hdmi (belinea) naar dvi gaat van de comp (dvi?).

HDMI zou ik dat moeten aanschaffen met een pci kaart of zo? In dit geval laat ik het zoals het nu is (geen film,dvd,foto,visueel doeleinde). Wat kosten drgelijke kaarten?

Het mooiste is gewoon een grafische kaart met HDMI de 9000 serie van GForce bijvoorbeeld zo rond de 150 euro moet je toch zeker kunnen slagen...

je hoeft niet een nieuwe kaart te kopen volgens mij je kan gewoon je dvi gebruike als je hoger resolutie wilt eve drivers instalere

njaah 8600 series heeft ook hdmi tenminste mijn GTS van msi wel :) prachtig beeld ook

• Topic Starter Topic Starter
Hoop meer op het antwoord van Mojo.

Die hdmi kabel heeft ook een dvi kop (staat dvi op de kabel? plus zier eruit als dvi?)

moet ik een koppelstukje hebben tav. de DVI? Weet niet of een standaard zelfbouw comp (laten bouwen) dvi heeft op moederb?

Dvi en Hdmi zijn hetzelfde namelijk dat ze beide digitaal signaal doorgeven.Hdmi kan ook geluid doorgeven over dezelfde kabel:
[Link niet meer beschikbaar]

Dvi en Hdmi zijn hetzelfde namelijk dat ze beide digitaal signaal doorgeven.Hdmi kan ook geluid doorgeven over dezelfde kabel:
[Link niet meer beschikbaar]

folke gelijk maar is onzin om voor je pc een hdmi kabel te gebruiken dvi gaat trouwens eve hoog kwa resolutie dus zonde van je geld en bij dvi zijn de kleure ok warmer ! driver + goeie dvi kabel! doem heb zelf ook 26 inch full hd super moooi oja drivers niet vergete die zijn het belangerrijkste

• Topic Starter Topic Starter
ik heb geen standaard dvi of hdmi op mijn comps (gewoon standaard videokrt moederbord). Zou ik een videokrt. van een dikke 20 euro's (2x ivm 2 pc's) moeten bijkopen. Zie ik voorlopig niet zo zitten.
Weet voldoende nu.

DVI en HDMI IS hetzelfde!!
inzake beeld althans bij HDMI wordt oa ook geluid overgebracht via dezelfde kabel..
is zoals composite en scart..
dus gewoon via DVI.. er bestaan ook DVI naar HDMI verloopkabels...

Terug
Naar boven