Fitness Seller

Heavy Grips HG250

jerul

Dutch Bodybuilder
Waardering
11
Lengte
1m86
Massa
91kg
Hallo,
ik heb zojuist de HG250 binnen gekregen, ik heb deze aangeschaft omdat ik graag mijn grip wou gaan verbeteren en ik dacht dat ik een mooi grippertje had aangeschaft die ik na verloop van tijd (met keiharde training) dicht zou krijgen.

Het probleem is, ik krijg hem nu al dicht en best makkelijk zelfs.

Dit staat erbij:
De HG250 is de universele standaard als het gaat om grip kracht. Alleen serieuze krachtsporters die specifiek hun grip trainen zullen deze HG gripper uiteindelijk kunnen sluiten. Vele ''gewone'' mannen zullen deze nooit sluiten. Knijpkracht-114kg

Is dit stukje nogal overdreven of is mijn grip gewoon een stuk sterker dan ik dacht?

Hallo,
ik heb zojuist de HG250 binnen gekregen, ik heb deze aangeschaft omdat ik graag mijn grip wou gaan verbeteren en ik dacht dat ik een mooi grippertje had aangeschaft die ik na verloop van tijd (met keiharde training) dicht zou krijgen.

Het probleem is, ik krijg hem nu al dicht en best makkelijk zelfs.

Dit staat erbij:
De HG250 is de universele standaard als het gaat om grip kracht. Alleen serieuze krachtsporters die specifiek hun grip trainen zullen deze HG gripper uiteindelijk kunnen sluiten. Vele ''gewone'' mannen zullen deze nooit sluiten. Knijpkracht-114kg

Is dit stukje nogal overdreven of is mijn grip gewoon een stuk sterker dan ik dacht?

Als je 16 bent en je nooit je grip getraind hebt en je krijgt hem direct dicht ben ik onder de indruk ja.

Maar is dit waar je met die topic op uit wilt ?
Wat stoefen dat je je naturel sterke grip hebt ?
Dan kan je nu zelf toch ook wel afleiden.

• Topic Starter Topic Starter
Als je 16 bent en je nooit je grip getraind hebt en je krijgt hem direct dicht ben ik onder de indruk ja.

Maar is dit waar je met die topic op uit wilt ?
Wat stoefen dat je je naturel sterke grip hebt ?
Dan kan je nu zelf toch ook wel afleiden.

Nee, ik vraag me gewoon af wat de ervaring is van de rest hiermee
Eerlijk gezegd vind ik het niet iets om mee op te scheppen

Nee, ik vraag me gewoon af wat de ervaring is van de rest hiermee
Eerlijk gezegd vind ik het niet iets om mee op te scheppen

Heb zelf de 150 200 en 250 ook

Heb er nog wel niet veel mee getraint, moet er wat meer werk van maken.
Een 4tal trainingen achter de rug ofzo.

De 150 gaat me vlot af, 200 kan ik een paar keer maar 250 lukt me nog niet volledig.

Duw jij ze in dat het ijzer elkaar volledig raakt ?
Want ik krijg hem ook wel erg ver dicht, alleen die laatste cm, geraak ik niet voorbij.

Meteen de CoC #3 aanschaffen en je laten certificeren.

Heb zelf de 150 200 en 250 ook

Heb er nog wel niet veel mee getraint, moet er wat meer werk van maken.
Een 4tal trainingen achter de rug ofzo.

De 150 gaat me vlot af, 200 kan ik een paar keer maar 250 lukt me nog niet volledig.

Duw jij ze in dat het ijzer elkaar volledig raakt ?
Want ik krijg hem ook wel erg ver dicht, alleen die laatste cm, geraak ik niet voorbij.
Ik duw hem dicht tot het ijzer elkaar aanraakt ja, dit is trouwens wel al een stuk zwaarder als je er echt op let dat het ijzer elkaar aan moetraken.

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

Meteen de CoC #3 aanschaffen en je laten certificeren.

ik snap hem niet

de CoC #3 is ongeveer gelijk aan de HG300 toch?

Details

Kan zijn toch? Gripkracht is anders bij iedereen. Toen ik eens moest testen voor LO ging die meter tot 75kg en daar zat ik ook gemakkelijk aan. , 114kg is nog een stuk meer . Het lijkt me niet onmogelijk.. Zolang je niet failt op oefeningen omdat je het gewicht niet kan vasthouden zie ik imo geen reden om ook zo'n zaken te gebruiken, als je echt geen kracht in je handen hebt , dan misschien wel.

Kan zijn toch? Gripkracht is anders bij iedereen. Toen ik eens moest testen voor LO ging die meter tot 75kg en daar zat ik ook gemakkelijk aan. , 114kg is nog een stuk meer . Het lijkt me niet onmogelijk.. Zolang je niet failt op oefeningen omdat je het gewicht niet kan vasthouden zie ik imo geen reden om ook zo'n zaken te gebruiken, als je echt geen kracht in je handen hebt , dan misschien wel.

Ik gebruik ze niet ter ondersteuning van krachttraining, ik gebruik ze net als de rest van mijn krachttraining ter ondersteuning van vechtsport.

ik zit eigenlijk alleen op dit forum omdat ik het gewoon een leuke community vind en ik krachttraining erg interessant vind.

Geen reden ?

Dan kun je zeggen dat je in het dagelijks geen zware gewichten moet tillen of verzetten dat er geen reden is om te gaan trainen voor kracht ?

Slaagt toch nergens op.

Ik wil men grip trainen niet omdat ik het nodig heb, gewoon omdat ik een sterke grip wil hebben.

zou me verbazen als de lauwwste het niet kan en jij wel

geloof me 114kg knijp je niet op een hand dynometer als je een hg 250 sluit...

Ik knijp nu 93kg +- zowel links als rechts.
Me broertje knijp 65kg max en sluit de coc#2 net aan.

@ topic starter
kan ook zijn dat je een ontzettend makkelijke hg 250 heb gekregen...

HG is ook wat minder degelijk/betrouwbaar dan de CoC.

Geen reden ?

Dan kun je zeggen dat je in het dagelijks geen zware gewichten moet tillen of verzetten dat er geen reden is om te gaan trainen voor kracht ?

Slaagt toch nergens op.

Ik wil men grip trainen niet omdat ik het nodig heb, gewoon omdat ik een sterke grip wil hebben.

Je begrijpt me verkeerd. Ik heb zoiets van : Je traint kracht , je heft je maximale gewicht en als je dan failt en je failt echt op grip, dan zou ik ook grip gaan trainen. Maar zolang je je maximale gewicht heft en genoeg grip hebt... Ik snap het bij hem wel , als hij het ook gebruikt als ondersteuning om te boksen.

Mjah hoe moet ik dit uitdrukken. Stel je deadlift 150kg , je hebt geen grip problemen. Moet je dan grip gaan trainen? Gaat dat helpen bij je deadlift?

Vind het best goede dingen , dat niet , maar ik zou ze pas gaan gebruiken als ik echt begin te falen op grip.

Je begrijpt me verkeerd. Ik heb zoiets van : Je traint kracht , je heft je maximale gewicht en als je dan failt en je failt echt op grip, dan zou ik ook grip gaan trainen. Maar zolang je je maximale gewicht heft en genoeg grip hebt... Ik snap het bij hem wel , als hij het ook gebruikt als ondersteuning om te boksen.

Mjah hoe moet ik dit uitdrukken. Stel je deadlift 150kg , je hebt geen grip problemen. Moet je dan grip gaan trainen? Gaat dat helpen bij je deadlift?

Vind het best goede dingen , dat niet , maar ik zou ze pas gaan gebruiken als ik echt begin te falen op grip.

Ja ik begrijp je perfect.

En wat je zegt klopt ook voor de grote meerderheid van de mensen.

Ik kon mezelf alleen er niet in thuisplaatsen.
Ik kom kwa grip helemaal nog niets tekort maar vind het gewoon leuk een sterke grip te hebben.

zoals sommige strijden naar een pr op de bench streven naar een pr op de gripper.

Helemaal niet ter ondersteuning dus.

Heb de HG-200, en moet zeggen, vind het minder zwaar dan verwacht, links sluit ik hem 8x en rechts veel vaker aan 1 stuk (staal tegen staal uiteraard).
Maar de HG-250 lijkt me ineens een stuk zwaarder....

@TS: als je als 16 jarige echt makkelijk een setje met de HG-250 knijpt en ook daadwerkelijk goed aanknijpt (staal tegen staal), dan heb je een goede grip :thumbs:

---------- Toegevoegd om 21:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:14 ----------

Ik kom kwa grip helemaal nog niets tekort maar vind het gewoon leuk een sterke grip te hebben.

zoals sommige strijden naar een pr op de bench streven naar een pr op de gripper.

+1

Een goede grip is niks mis mee, zeker niet als je in de toekomst nog veel meer gaat liften...
Zie het al voor me, dat je telkens die klote straps nodig gaat hebben, das ook niks natuurlijk!

Kan ik idd wel inkomen. Voor mezelf heb ik zoiets van : als ik faal op grip dan koop ik die grip trainers en zorg ik ervoor dat ik niet meer faal :).

En een sterke grip hebben is natuurlijk leuk , heb je toch het voordeel dat je iemand kan intimideren als je hem een hand geeft :D

Kan ik idd wel inkomen. Voor mezelf heb ik zoiets van : als ik faal op grip dan koop ik die grip trainers en zorg ik ervoor dat ik niet meer faal :).

En een sterke grip hebben is natuurlijk leuk , heb je toch het voordeel dat je iemand kan intimideren als je hem een hand geeft :D

Idd, vrouwen houden van een stevige handruk, ze gaan dan direct op de knieën voor me :D

Verder als je bedenkt dat je toch sterker en sterker blijf worden en ooit je gripkracht voorbijstreeft kan je toch al beter nu beginnen ermee.

Terug
Naar boven