AndroidHealthClinic

heb hulp nodig met het uitkiezen van een monitor

riggard

Huge Freak
10 media-items
Waardering
33
Lengte
1m90
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
hallo allemaal,

aangezien ik mijn oude 17" beeldscherm een beetje zat ben (is nog zo'n diep ding) ben ik op zoek gegaan naar een nieuw scherm, ik wil nu een 22" flatscreen, budget is max 300 eu, ik ben verder helemaal niet into pc's en heb er dus weinig verstand van, mijn oog was gevallen op 1 van deze modellen:
Philips - 220VW8FB - LCD breedbeeldmonitor - wehkamp.nl
Acer - X223W - 22” TFT breedbeeldmonitor - wehkamp.nl
Philips - 220EW8FB-22 - breedbeeld TFT monitor - wehkamp.nl
Samsung - 223BW - TFT-monitor - Zwart - wehkamp.nl

ik gebruik mijn pc vooral voor internet, textverwerken en de andere alledaagse dingen, zware games draai ik niet.

waar moet ik op letten en welke monitor (hoeft niet perse uit mijn rijtje) zouden jullie mij aan raden te kopen?

alvast bedankt voor jullie reacties en uiteraard karma voor bruikbare antwoorden.

ik hoop dat je je monitor niet bij het veel te dure wehkamp gaat bestellen? Bestel bij azerty of sallandautomatisering oid.

Check ook even de tweakers pricewatch voor de goedkoopste.

Ik heb een 22" acer al2216w, heerlijke monitor. De samsung is ook een mooie monitor.

hallo allemaal,

aangezien ik mijn oude 17" beeldscherm een beetje zat ben (is nog zo'n diep ding) ben ik op zoek gegaan naar een nieuw scherm, ik wil nu een 22" flatscreen, budget is max 300 eu, ik ben verder helemaal niet into pc's en heb er dus weinig verstand van, mijn oog was gevallen op 1 van deze modellen:
Philips - 220VW8FB - LCD breedbeeldmonitor - wehkamp.nl
Acer - X223W - 22” TFT breedbeeldmonitor - wehkamp.nl
Philips - 220EW8FB-22 - breedbeeld TFT monitor - wehkamp.nl
Samsung - 223BW - TFT-monitor - Zwart - wehkamp.nl

ik gebruik mijn pc vooral voor internet, textverwerken en de andere alledaagse dingen, zware games draai ik niet.

waar moet ik op letten en welke monitor (hoeft niet perse uit mijn rijtje) zouden jullie mij aan raden te kopen?

alvast bedankt voor jullie reacties en uiteraard karma voor bruikbare antwoorden.

Koop de Samsung 22 inch 226BW heb ik ook zeer goed scherm en 2 ms responsetijd ;)

Ik heb ook een samsung en ben er super tevreden van!

kijk naar contrast en reactie tijd! als je 2000:1 en 2ms hebt heb je een goed scherm!

Haha ik vind 17 inch groot genoeg eigelijk. Zoveel doe je zo te zien niet op je pc, waarom dan per se zo n groot scherm.

Als je films bekijkt of games speelt is het wel zalig om een groter widescreen te hebben.

Ik heb zeer ruime ervaring met Samsung TFT schermen en ze bevallen mij en mijn klanten zeer goed. De 223BW ken ik zo niet, maar als de B voor business staat dan zijn de specs vaak uitstekend. En vooral niet blindstaren op de respons tijd, contrast en lichtopbrengst zijn belangrijke punten als je hem niet puur voor het gamen hebt.

Ik zou gewoon naar een grote computerzaak gaan, en kijken welke monitor je bevalt. Ik hoor veel goede dingen over de Samsung monitor, maar ik heb ook gelezen dat hij een 3000:1 contrast ratio heeft wat verzorgt wordt door de backlight. Dit schijnen sommige mensen irritant te vinden, en doordat de backlight de ratio verzorgt, is de werkelijke ratio van het scherm maar 700:1 dacht ik. Kijk hier dus goed naar, en kijk welk scherm je zelf mooi vind. Schrijf de typenummers op van de schermen die je mooi vind, en kijk vervolgens waar je hem via internet het goedkoopst kan vinden, waarschijnlijk op een site zoals Azerty.nl.

Maar als je alleen een beetje tekstverwerken doet enzo, vind je het dan niet zonde om zoveel geld uit te geven aan een grote monitor? Voor €170 heb je ook een Samsung 19" monitor, dat scheelt toch behoorlijk in prijs.

Samsung SyncMaster 940NW :: Azerty Hardware

Terug
Naar boven