Fitness Seller

Helft Nederlanders gelooft in wonderen

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
AMSTERDAM - Bijna 45 procent van de Nederlanders gelooft in wonderen. Dat blijkt dinsdag uit een rapport van het Sociaal en Cultureel Planburau (SCP). Daarin staat ook dat de aanhang voor de positieve kanten van het geloof groter is dan voor de negatieve kanten.

Lees meer...

Als ik zelf een wonder meemaak geloof ik er ook in

Ik geloof in wonderen , maar je moet ze wel toelaten ....

Ik geloof in wonderen, elk moment kan iemand me karma geven voor me bijna staafje dat zou een wonder wezen :P :D

Ik geloof in wonderen , maar je moet ze wel toelaten ....

Kijk! Daar zit hem dus weer de clou.

Wanneer je geen wonderen meemaakt sta je er volgens sommige geloofsstromingen zogenaamd niet open voor.

Weer zo'n eigen schuld dikke lult verhaal. Zoals het perse moeten geloven in een godheid voor hij zichzelf aan je openbaart.
Het is dus je eigen schuld wanneer je geen goddelijke/paranormale ervaringen meemaakt. :rolleyes:

Er wordt dus van mensen verwacht dat ze compleet naif moeten zijn en totaal niet kritisch.
Want als je kritisch bent, snap je dat je niet "zomaar" kunt geloven zonder een concrete aanwijzing.

Geloven = zien en ervaren!!!

En ik praat 100% uit eigen ervaring. Heb meer dan 13 jaar gemediteerd (bijna dagelijks), en opengestaan voor elke mogelijke vorm van paranormale/goddelijke whatever.
Ervaring 0,0 (Afgerond naar onder, en om binnen mijn wetenschappelijke studies te blijven --> met een significantie: P= 0.00001 :D )

Ik geloof ook in wonderen je hoeft ze niet perse toe te laten
een wonder kan je overkomen je moet het loslaten want
een wonder gebeurt echt niet altijd wanneer je gelooft voor iets
als bv genezing een wonder kan ook gewoon uitblijven.

Maar het bestaat wel.

Wanneer je geen wonderen meemaakt sta je er volgens sommige geloofsstromingen zogenaamd niet open voor.

Weer zo'n eigen schuld dikke lult verhaal. Zoals het perse moeten geloven in een godheid voor hij zichzelf aan je openbaart.
Het is dus je eigen schuld wanneer je geen goddelijke/paranormale ervaringen meemaakt. :rolleyes:

Er wordt dus van mensen verwacht dat ze compleet naif moeten zijn en totaal niet kritisch.
Want als je kritisch bent, snap je dat je niet "zomaar" kunt geloven zonder een concrete aanwijzing.

En ik praat 100% uit eigen ervaring. Heb meer dan 13 jaar gemediteerd (bijna dagelijks), en opengestaan voor elke mogelijke vorm van paranormale/goddelijke whatever.
Ervaring 0,0 (Afgerond naar onder, en om binnen mijn wetenschappelijke studies te blijven --> met een significantie: P= 0.00001 :D )

Je hebt goeie punten ;)

Wonderen bestaan niet, lot ook niet. alles in je leven heb je zelf onder controle en alle verdere "geluk" is puur toeval.

Eindelijk, word ik toch nog groter dan Coleman

En dan ook nog eens selectief er in geloven ook, stelletje hypocrieten. Wel geloven in een leven na de dood, maar niet in de hel. Dat ze allemaal maar moge branden! Maar goed dat zal hooguit komen door crematie, dood is gewoon dood.

Volgens mij is het gewoon afhankelijk van welke definitie je van "wonderen" aanhangt..

Als iets niet rationeel en of empirisch kan worden aangetoond zou je kunnen spreken van een wonder. Daarentegen kan het mischien over 25 jaar wel worden aangetoond, verklaard en of nagebootst en dan is het weer "wonder-af".

Aangezien ik de bovenstaande definitie (zo ongeveer dan) aanhang, geloof ik wel in wonderen.... :rolleyes:

there's a sucker born every minute.

elke minuut? dat is op zich ook al een wonder..

Wonderen bestaan niet, lot ook niet. alles in je leven heb je zelf onder controle en alle verdere "geluk" is puur toeval.

Helemaal mee eensch. Je moet realistisch blijven over dit soort dingen.

Net zoals leven na de dood.. je ziel moet dan je lichaam verlaten volgens de believers? Hoe zal dat gaan? Met een secure satteliet verbinding met de hemel ofzo?

Perse moeten staat bij niet echt gelijk aan ervoor open staan kerel.

Perse moeten staat bij niet echt gelijk aan ervoor open staan kerel.

Hoe kun je dan ergens voor open staan als je er niet in gelooft?

Wanneer je ergens echt niet in gelooft, zul je je er onbewust al nooit voor open kunnen stellen.

Dat is exact wat ik bedoel kerel, je hebt het jaren geprobeerd terwijl je het eigenlijk nooit echt gewild hebt.

Ligt eraan hoe je naar wonderen kijkt.

Tegenwoordig is men zo sceptisch en ongelovig dat een wonder al gauw over het hoofd wordt gezien of als 'normaal' wordt beschouwd.

Ik vind de geboorte van een kind bijvoorbeeld een groot wonder.

won·der1 (het ~, ~en)
1 bovennatuurlijke gebeurtenis, door tussenkomst van God of door goddelijke machten plaatsvindend

Ben bang dat de geboorte van een kind geen wonder is.

Terug
Naar boven