chunky
Huge Freak
- Waardering
- 52
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 118kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen wonder?
men neme een zaadje en een eitje, 9 maanden tijd en dan is er een organisme ontstaan met een complexiteit van-heb-ik-me-jou-daar.
Puur een wonder die uitstekend voldoet aan jouw definitie.
Ik vind de geboorte van een kind bijvoorbeeld een groot wonder.

Nee geen wonder. Gevolg van causaliteit. Tenzij er iets onmogelijks gebeurd is het geen wonder. En dat iemand het onmogelijk acht veranderd daar niets aan.
Als je de wetenschap erachter kent is het geen wonder, mensen noemen het weleens een wonder omdat het zo mooi in elkaar zit, maar de enige reden daarvan is dat heel de hele geboorte miljoenen jaren tijd heeft gehad om zichzelf te optimaliseren en te verbeteren. Je mag niet vergeten dat alles op deze aarde heel eenvoudig en simpel is begonnen, om een voorbeeld uit de technologie te halen:de eerste auto was een kar op vierkante wielen aangedreven door een paard, de laatste auto's rijden op waterstof en hebben computerchips om alles halfautomatisch (tegenwoordig bijna volautomatisch) te regelen. Dat is zo met de natuur precies hetzelfde.
Waarom denk je dat er nog steeds misgeboorten zijn? Dat bewijst perfect dat het geen wonder is maar een proces dat evolutie heeft gehad, en waar nog steeds fouten in optreden. Je zou "natuur" kunnen omschrijven als één grote evolutie en een wonder (bovennatuurlijk) kunnen zien als iets wat buiten die hele evolutie valt.
Opnieuw laat je een ingewikkeld proces zien alsof het zomaar uit zichzelf ontstaan is omdat het zogenaamd door een hogere macht zo ingenieus in elkaar gezet is. Maar ik zei al dat evolutie (miljoenen jaren) ervoor gezorgt heeft dat organismen zichzelf verbeteren. Het organisme zoekt een meer efficiente manier om te overleven.
De kans dat leven ontstaat is heel klein, dat het niet overleeft is groot, maar zet daarnaast de enorme grootte van het heelal, en je kan alleen vaststellen dat leven altijd wel ergens zal ontstaan door een samenloop van omstandigheden (tijd en plaats).
Vóór de mens (het meest efficiente levende organisme op aarde) zijn er heel wat diersoorten en rassen geweest die het niet overleeft hebben, door natuurlijke selectie (ene diersoort sterft, andere blijft over omdat het door evolutie iets beter was) is de mens overgebleven. Natuurlijk zit de mens dan goed in elkaar, anders was het nooit zover gekomen.
De complexiteit van de geboorte is dus te verklaren door:
- ruimte, tijd en materie
- evolutie
- natuurlijke selectie
Wat werkt blijft, wat niet werkt sterft.
won·der1 (het ~, ~en)
1 bovennatuurlijke gebeurtenis, door tussenkomst van God of door goddelijke machten plaatsvindend
Ben bang dat de geboorte van een kind geen wonder is.
Dat is exact wat ik bedoel kerel, je hebt het jaren geprobeerd terwijl je het eigenlijk nooit echt gewild hebt.