Fitness Seller

HELP! Creatine

creabeja

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
68kg
Hallo allemaal!

Ik ben net 2 maanden bezig met fitness en heb al vanaf de eerste dag dat ik begon creatine genomen.
Ik las veel en betrouwbaren informatie dat creatine zorgde voor en snellere spieropbouw, nadat ik veel gelezen had en voornamelijk het feit een snellere spieropbouw ben ik dit gaan gebruiken.

Maar nu zit ik met een probleem ik heb verschillende meningen en (feiten) dingen gelezen zoals:
Dat ik beter droog had kunnen beginnen.
Dat als ik stop met creatine dat veel van mijn behaalde resultaten weg zullen gaan.
Als ik stop mijn kleine spiermassa die ik heb opgebouwd ook weg zal gaan.
Dat ik minder zware gewichten kan doen op apparaten.
Dat ik soms een maand moet stoppen met creatine gebruik zodat mijn lichaam zelf ook weer creatine gebruikt.

Beste mensen ik zit nu met een dilemma wat moet ik nou precies doen?
Stoppen met creatine en droog trainen? (maar verlies ik dan ook spiermassa en zal ik ook minder doen met bijvoorbeeld gewichten)

Doorgaan met creatine?

Doorgaan met creatine en bijvoorbeeld om de 6 weken een maandje stoppen?

Bedankt!

nwan0.png

pft gwn doorgaan en not giving a shit if you like it you like it e

Ik zou niet weten waar te beginnen, heb nog nooit zoveel onzin in één bericht gelezen. Je hebt in ieder geval duidelijk geen idee waar je mee bezig bent.. Belangrijkste om te weten: Creatine kan je gewoon net zo lang achter elkaar gebruiken als je zelf wilt (niet schadelijk), maar het is geen wondermiddel. Ik zou de zoekfunctie hier op het forum maar eens gebruiken en de sticky's lezen..

Raar dat je gelijk begon met creatine, in het begin van het trainen zie je het snelst resultaat en is het onnodig. Na een jaar creatine gebruiken (als je op in een dal zit en geen vordering meer ziet) kan ik begrijpen.

Raar dat je gelijk begon met creatine, in het begin van het trainen zie je het snelst resultaat en is het onnodig. Na een jaar creatine gebruiken (als je op in een dal zit en geen vordering meer ziet) kan ik begrijpen.

Inderdaad, zo weet je nooit wat creatine heeft bijgedragen en alle gains die je hebt gemaakt, wijdt je aan creatine en andere supps.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de goede reacties! -.-

Zal ik dus nu gewoon stoppen met crea en pas doorgaan als ik geen resultaat meer zie?

Nee, je bent nu eenmaal bezig dus gewoon doorgaan. Want het maakt geen reet uit of je nu of later met kreatine begint, je blijft je gains krijgen alleen verschil is dat als je tegen je normale limiet komt ga je alsnog verder want je gebruikt al kreatine. Het is idd wel waar dat je dingen kwijt raakt als je stopt met kreatine, maar dat zal net zo goed zijn als je het over een jaar gebruikt. en het is ook weer niet zo dat je alles wat je opbouwt kwijt raakt als je stopt met kreatine, je hebt immers wel spier massa opgebouwd door je hard trainen

Zal ik dus nu gewoon stoppen met crea en pas doorgaan als ik geen resultaat meer zie?

Als je denkt dat creatine wonderen doet: stoppen, en probeer het over een paar jaar weer, wanneer je meer over BB weet (voeding, training & rust).
Indien je denkt dat creatine minimaal bijdraagt aan je gains: dan kun je doorgaan wat mij betreft.

Wat je eerst moet doen is zorgen dat je weet war je mee bezig bent, dan kan je zelf de helft van je eigen vragen beantwoorden...

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb al genoeg opgezocht op dit forum en gelezen en iedereen zegt naar mijn mening wat anders

Stop er mee en gewoon goede voeding en training.

Het is gewoon overbodig om meteen creatine te nemen vanaf de start omdat je als het goed is al genoeg progressie gaat boeken.
Creatine is leuk als het steeds moeilijker wordt om kg's te winnen of je gewoon wat kracht wilt winnen en op dat punt ben je nog lang niet.

Laatst bewerkt:
Creatine snuif je voor de beste gains, 5 x per dag 1 gram

hallo allemaal!

Ik ben net 2 maanden bezig met fitness en heb al vanaf de eerste dag dat ik begon creatine genomen.
Ik las veel en betrouwbaren informatie dat creatine zorgde voor en snellere spieropbouw, nadat ik veel gelezen had en voornamelijk het feit een snellere spieropbouw ben ik dit gaan gebruiken.

Maar nu zit ik met een probleem ik heb verschillende meningen en (feiten) dingen gelezen zoals:
Dat ik beter droog had kunnen beginnen.

meh. Dat was toen, spijt hebben levert niets op, gewoon doorgaan waar je nu bent.

dat als ik stop met creatine dat veel van mijn behaalde resultaten weg zullen gaan.

nee.

als ik stop mijn kleine spiermassa die ik heb opgebouwd ook weg zal gaan.

nee.

dat ik minder zware gewichten kan doen op apparaten.

valt wel mee (en dan nog, who cares)

dat ik soms een maand moet stoppen met creatine gebruik zodat mijn lichaam zelf ook weer creatine gebruikt.

moet? Niets moet. Mocht je ooit stoppen met creatine dan gaat je lichaam heus wel weer creatine aanmaken.

beste mensen ik zit nu met een dilemma wat moet ik nou precies doen?
Stoppen met creatine en droog trainen? (maar verlies ik dan ook spiermassa en zal ik ook minder doen met bijvoorbeeld gewichten)

doorgaan met creatine?

gewoon doorgaan met creatine en "droog trainen". Kan prima terwijl je creatine gebruikt

doorgaan met creatine en bijvoorbeeld om de 6 weken een maandje stoppen?

of eens per jaar, whatever.

bedankt!

hth.

Ik zou niet weten waar te beginnen, heb nog nooit zoveel onzin in één bericht gelezen. Je hebt in ieder geval duidelijk geen idee waar je mee bezig bent.. Belangrijkste om te weten: Creatine kan je gewoon net zo lang achter elkaar gebruiken als je zelf wilt (niet schadelijk), maar het is geen wondermiddel. Ik zou de zoekfunctie hier op het forum maar eens gebruiken en de sticky's lezen..

opzich is zijn bericht niet zo raar. Als je net begint met fitness heb je meestal nog niet veel kennis. Je gelooft snel iets als andere wat zeggen. Over creatine gaan ook veel onzin verhalen rond. Stoppen omdat hij niet weet waar hij mee bezig is, is nogal overdreven. Het gaat hierover creatine geen aas.

opzich is zijn bericht niet zo raar. Als je net begint met fitness heb je meestal nog niet veel kennis. Je gelooft snel iets als andere wat zeggen. Over creatine gaan ook veel onzin verhalen rond. Stoppen omdat hij niet weet waar hij mee bezig is, is nogal overdreven. Het gaat hierover creatine geen aas.
Ik zeg toch ook niet dat hij moet stoppen? :rolleyes: Voor de rest ben ik het met je eens. Er gaat rondom creatine nog teveel bro science rond, zelfs op dit forum.. Voor beginners natuurlijk erg vervelend. En aangezien hij net pas traint, heeft iemand hem ook nog eens wijs gemaakt dat hij creatine moest gebruiken.

Maar goed, er staat trouwens ook een speciaal Creatine FAQ sticky in het supplementenforum.

creatine houdt vocht vast, als je stopt gaat er dus ook een deel van het vocht weg.
ik zou zelf wel af een toe een tijdje stoppen, zodat je lichaam het zelf gewoon weer aanmaakt.
training/training --> sups

Ik zeg toch ook niet dat hij moet stoppen? :rolleyes: Voor de rest ben ik het met je eens. Er gaat rondom creatine nog teveel bro science rond, zelfs op dit forum.. Voor beginners natuurlijk erg vervelend. En aangezien hij net pas traint, heeft iemand hem ook nog eens wijs gemaakt dat hij creatine moest gebruiken.

Maar goed, er staat trouwens ook een speciaal Creatine FAQ sticky in het supplementenforum.

Nee klopt. Zag dat bij andere gaan en dacht dat ik dat dus ook in jouw post had gezien. Ja bro science is veel op het forum.

Terug
Naar boven