AndroidHealthClinic

Help ik kom bij in gewicht!

Kato20

Novice
Waardering
0
Hoi,

Ik ben 3 weken geleden begonnen met krachttraining, ik woog toen 52 kg (meet 1.68m) nu na 3 weken weeg ik 55 kg :mad:
Ik zie wel dat ik mooie buik en armspieren aan het krijgen ben maar wil mijn gewicht van 52 kg wel behouden...

Heeft iemand tips?

Ik neem gemiddeld 1500 kcal op per dag dus denk niet dat het echt aan mijn voeding ligt...

Daarnaast neem ik ook nog 2 fatburners per dag en een goed vitaminesupplement.

Ik train 5x per week 1 of 1,5 uur krachttraining (doe niet graag cardio dus sla dat meestal over)

Ik hoop dat dit genoeg informatie is, als er nog vragen zijn stel ze gerust want wil zo graag terug naar mn 52kg :D

Thanx,
Kato

Uh, bedoel je dit serieus of ben je maar wat aan 't kloten?
Snap je niet echt..
Doe gewoon aan cardio, weet anders niet zoveel, voedsel verminderen, maar je eet nu niet echt bepaalt veel..
Waarom wil je 52 wegen? het is toch juist de bedoeling dat je meer gaat wegen?
of wil je een beachboy blijven?

spieren wegen meer dan vet, ik zou mij niet dood staren op de weegschaal. Bekijk je lichaam gewoon voor de spiegel

help ik kom bij in gewicht:scratch: wou dat ik dat kon zeggen:D

En hoezo wil je 52kg wegen. Alsje aankomt met maar 1500Kcal per dag dan denk ik niet dat je 52kg weegt. of je moet normaal ook echt helemaal niks eten op een dag.

mensen het is een vrouw..

spieren wegen meer dan vet, ik zou mij niet dood staren op de weegschaal. Bekijk je lichaam gewoon voor de spiegel

eens +1

Gewicht is niet belangrijk, je traint je lichaam immers om er NOG beter uit te zien. Mensen zien niet je gewicht op je voorhoofd staan ofzo he ;)

Inderdaad. :rolleyes:
Kijk eens naar de sectie.

Anyweg, als je krachttraining doet is het normaal dat je zwaarder wordt in gewicht: je bouwt spiermassa op en dat is zwaarder dan vetmassa.
Gewicht zegt niet zo veel; je kunt beter in de spiegel kijken, en naar hoe je kleding zit, dan je blindstaren op cijfertjes op de weegschaal.

Les 1 was toch dat je de weegschaal weg moest fl*kkeren?

Zolang je niet vetter wordt zie ik het probleem niet ;)

Ik zie het probleem ook niet, want waarschijnlijk zie je er nu wel beter/strakker uit dan met 52 kilo. Wat anderen ook al aangaven kijk in de spiegel en niet naar de weegschaal

• Topic Starter Topic Starter
Thanx iedereen voor de reacties!!

Het zal niet makkelijk worden om niet meer naar de cijfertjes te kijken,
maar ik voel me goed als ik in de spiegel kijk dus zal daar meer op vertrouwen...

Nog eens bedankt allemaal :D

Groetjes

Een kilo spier is anders even zwaar als een kilo vet :D

Dus hou eens op met die klinkklare onzin.
Wat is zwaarder? 1 kg lood of 1 kg veren?

Nou, als iemand nu nog durft te zeggen dat lood zwaarder is, moet die zich nu in een hoekje heel heel erg diep gaan schamen want 1 kg lood is exact even zwaar als 1 kg veren! Maar 1 kg lood neemt heel weinig plaats in!

1 kubieke dm3 spier weegt meer dan 1 kubieke dm3 vet!
Dus al weeg je 3 kg meer het kan best dat je in omvang afgenomen bent.

En dan nog een praktijkervaring. Als ik een tijdje niet train , word ik vaak 1-2 kg lichter. Dat is dan naar alle waarschijnlijkheid spierglycogeen en spiertonus. Train ik, dan zijn mijn bovenbenen keihard. Train ik niet of doe ik alleen cardio, dan is het een slappe boel.
Kennelijk houdt je lichaam wat meer vocht vast bij krachttraining. En dat kan soms best veel schelen.

In jouw geval als beginner kan het best zijn dat je er spiermassa bij hebt gekregen.. dat is het nieuwelingeneffect: spiermassa erbij en (vaak) vet eraf, terwijl je niet eens op of boven onderhoud eet.

Dus.. hou op met klagen en ga je in plaats daarvan verheugen op dit fantastische fenomeen waar iedere niet-meer-beginner stikjaloers op is!
(als iemand er lang uit is geweest, komt het vaak ook voor.. herbeginners krijgen dit voordeeltje ook)

Terug
Naar boven