XXL Nutrition

Help me met mijn voeding!

MrResulth

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
82kg
Hoi mensen,

Ik ben nieuw op deze site. Woon nog bij mijn ouders en ga nog altijd naar school.
Ik ben een half jaar bezig met fitness en probeer op mijn voeding te letten. Mijn vetpercentage moet nog dalen en spiermassa stijgen. Ik wou jullie vragen om mijn voedselschema te bekijken en te beoordelen en tips te geven (heb het zelf opgesteld met informatie van internet). Dus:

Ontbijt: 1 eitje met snee brood EN 250gram kwark
Meal1 op school: 2 witte broodjes met kipfelet EN sultana koekje
Meal2 op school: 2 witte broodjes met kipfelet

Dinner: Eet dus bij mijn ouders thuis dus grote aanpassingen is onmogelijk
1x per week frietdag
1/2x per week macaroni, spaghetti, lasagna (iets in die richting)
De rest is vaak aardappelen met groenten zoals bonen en een stuk vlees (kip, rund ofzo)

Meal voor slapen gaan:
250mg kwark

Dit eet ik dus. Graag aan- en opmerkingen!!

Je eet echt super weinig..
Lees de stickies even door op dit forum.
Bereken daarna je onderhoud (ong.) en stel aan de hand daarvan een voedingsschema op.
Post die dan hier en dan kun je altijd nog tips/op/aanmerkingen krijgen

Je eet inderdaad wel heel erg weinig...
Kijk hier maar eens naar. Misschien kom je dan verder.

Goede bronnen:
Koolhydraten: havermout, brinta, rijst, pasta, aardappelen, brood, bonen, roggebrood etc
eiwitten: eieren (hele eieren dus!), kwark, melk, yoghurt, vis, kip, kalkoen, vlees etc
Vetten: eieren, zalm, makreel, sardines, olie, pindakaas, pinda's, noten, avocado, roomboter, pure chocolade, pompoenpitte, zonnebloempitten, chiazaad, lijnzaadolie etc

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

• Topic Starter Topic Starter
Je eet inderdaad wel heel erg weinig...
Kijk hier maar eens naar. Misschien kom je dan verder.

Goede bronnen:
Koolhydraten: havermout, brinta, rijst, pasta, aardappelen, brood, bonen, roggebrood etc
eiwitten: eieren (hele eieren dus!), kwark, melk, yoghurt, vis, kip, kalkoen, vlees etc
Vetten: eieren, zalm, makreel, sardines, olie, pindakaas, pinda's, noten, avocado, roomboter, pure chocolade, pompoenpitte, zonnebloempitten, chiazaad, lijnzaadolie etc

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

Erg bedankt. Ben bijna een half jaar bezig met fitness, heb echter maar halfslachtig op voeding gelet.
Hier ben ik dus nieuw mee dus moet me even goed oriënteren :) Bedankt voor de tips

Erg bedankt. Ben bijna een half jaar bezig met fitness, heb echter maar halfslachtig op voeding gelet.
Hier ben ik dus nieuw mee dus moet me even goed oriënteren :) Bedankt voor de tips
Iedereen moet ergens beginnen.
Maar je voeding moet wel op orde zijn. Dus Maak een schema en je kan het hier posten om ernaar te laten kijken. Succes.

Meeste is al gezegd, maar wit brood en sultana skippen.
In wit brood zit niks aan voedingswaarden, neem dan volkoren.
Sultana is lekker maar ook veel suikers. Er zijn gezondere lekkere alternatieven.

Je bent 18alsof je zelf niet ff kan koken Savonds

• Topic Starter Topic Starter
Je bent 18alsof je zelf niet ff kan koken Savonds

Nope, helaas geen tijd voor !

---------- Toegevoegd om 17:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:12 ----------

Meeste is al gezegd, maar wit brood en sultana skippen.
In wit brood zit niks aan voedingswaarden, neem dan volkoren.
Sultana is lekker maar ook veel suikers. Er zijn gezondere lekkere alternatieven.

Heb je een goed alternatief voor wit brood? of bedoel je gewoon volkoren brood ofzo?

Inderdaad erg weinig voor iemand van 1.85 en 18 jaar die aan krachttraining doet. Zijn al goede tips gegeven, maar lijkt me goed dat je je even inleest in de sticky's hier op DBB.

Zoek goede eiwitrijke producten ( minimaal 2 gram per kg lichaamsgewicht ) en goede (onverzadigde) vetten.
Wit brood gelijk vervangen door volkoren producten en rijst.

---------- Toegevoegd om 19:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:13 ----------

---------- Toegevoegd om 17:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:12 ----------

Heb je een goed alternatief voor wit brood? of bedoel je gewoon volkoren brood ofzo?

Sowieso volkoren brood dan ja. Dat is gemaakt van de hele graankorrel, waardoor het meer voedingsstoffen bevat dan wit brood.

Geen tijd voor? Je kan niet even 20 minuten uit je dag vrijmaken om een flinke hoeveelheid voedsel in 1x te bereiden, dit in bakjes te doen en dit gedurende de dag opeten?

Toen ik 18 was had ik het nooit ZO druk.

Ik ben pas 2 weken serieus weer begonnen met voeding (cut) en (kracht)training en voeding is gewoon heel erg belangrijk. Ik gebruik zelf ook myfitnesspall.com als hulpmiddel.

:o
Dan doe je maar een setje buikspieren minder.
Of laat je het scrollen door je Facebook-wall maar een dagje achterwege.
Of leer je je maar aan om te kunnen multitasken.

Geen tijd is een slap excuus. Als je bij je ouders woont en zij stellen dat niet op prijs is een ander verhaal. Wellicht ook niet geheel terecht, maar wel beter begrijpelijk.

ontbijt: 100gram cornflakes, 50gram cashewnoten, 40gram whey en een banaan.
Hebje waarschijnlijk al meer calorieen dan wat je nu hebt

Wat ben ik blij dat ik gestopt ben met calorieen tellen en voedingsschema, werd er helemaal gek van elke dag ermee bezig zijn.
Tenzij je food preparation doet, elke dag hetzelfde maar dat is ook geen doen op langere termijn.

Terug
Naar boven