Fitness Seller

Help Tibet - Steun de Dalai Lama

Wat een gejank om dat Tibet...beetje laf tijdens de OS ineens aandacht vragen...

Wat een gejank om dat Tibet...beetje laf tijdens de OS ineens aandacht vragen...

Ik zou eerder zeggen: Is het niet jammer dat de OS gebruikt moeten worden om zo'n schrijnende situatie onder de aandacht te brengen? De systematische schending van de mensenrechten in Tibet is hallucinant. Verschillende groeperingen proberen dit tevergeefs al jaren op de internationale politieke agenda te krijgen. De OS in Peking komen dan als een godsgeschenk.

Tijd dat die onmenselijke situatie daar eindelijk eens ophoudt. Maar, zoals Tibet zijn er nog tientallen voorbeelden op te noemen, dat is een feit. ;)

Ik denk dat men iets niet snapt. China laat zich niet de les lezen. Klaar. Kan je aandacht vragen wat je wilt...er zal niks gebeuren. Ondertussen worden er wel OS's en voorbereidingen van atleten verdoet.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb niks tegen de Tibetanen.

De druk op China neemt toch behoorlijk toe hoor. En die zal er niet op verminderen. China heeft de OS ook maar toegewezen gekregen omdat ze op het vlak van de mensenrechten bepaalde garanties op verbetering van de toestand gegeven had. Boter bij de vis nu, zou ik zeggen.

Dat hele Tibet verhaal is al decennia aan de gang en nu dat ze met de spelen een potje mogen handballen en een baantje mogen trekken denken ze even de chinezen te vertellen hoe ze het moeten doen. Dat gaat um sowieso niet worden.

Nee sorry. Verdiep je eens goed in de geschiedenis tussen beide en je zult erachter komen dat die zogenaamde vredelievende monnikken zeer zeker geen lieverdjes waren..

Uiteraard is de situatie nijpend maar ik weiger iets te tekenen van mensen die het geheel niet doorzien en daarmee voorbij gaan aan het proces als geheel over een langere periode.

Sta ook achter een vrij Tibet, als aanhanger van de Vlaamse onafhankelijkheid begrijp ik die mensen zeer goed.

Kan Vlaanderen de proletarische provincies Brabant, Zeeland en Limburg ook inlijven? Opgeruimd staat netjes! Simpele 'volksnationalisme' wat zich daar afspeelt word ik liever niet mee geassocieerd.

De onafhankelijkheidsdrang in Vlaanderen heeft niets te maken met 'simpel volksnationalisme' maar met de gezonde evolutie van dit gewest, waarbij men het beu is om constant door een minderheid tegengehouden te worden in welvaart en ontwikkeling. Maar om dat te begrijpen moet je natuurlijk wel eerst verstand hebben van de hele kwestie.

De onafhankelijkheidsdrang in Vlaanderen heeft niets te maken met 'simpel volksnationalisme' maar met de gezonde evolutie van dit gewest, waarbij men het beu is om constant door een minderheid tegengehouden te worden in welvaart en ontwikkeling. Maar om dat te begrijpen moet je natuurlijk wel eerst verstand hebben van de hele kwestie.[/QUOTE]

:roflol:

Ja, is dat relevant dan?

China 'onderdrukt' de tibetanen toch omdat ze geen religieus crap wil in hun regime ?

Nou, als atheïst zijnde is dat fine by me.

En ik dacht voor u ook, omdat jij ook een groot voorstander was van 'rede'.

Laatst bewerkt:
america boycotte rusland ook in de olympische spelen vroeger toen ze afghanistan binnenvielen, met als gevolg dat ze bijna 10 jaar langer bleven

enigste slachtoffers hier zullen de atleten zijn van de boycottende landen

• Topic Starter Topic Starter
lol het logo vd falung gong

323px-Falun_Gong_Logo.svg.png

adolffan, cirkel, cod ... kun je zeker overtuigen :)

Sommige mensen hebben gezegd, "Dit swastika symbool lijkt op het spul van Hitler". Laat me je vertellen dat dit symbool geen enkel concept van klassen inhoudt. Sommige mensen zouden zeggen, "Als de hoeken naar de andere kant staan, dan is het Hitlers spul". Dit is niet zo aangezien het in beide richtingen roteert. Onze menselijke samenleving begon 2500 jaar geleden op grote schaal over dit symbool te leren tijdens Sakyamuni’s tijd. Het is slechts een paar decennia sinds de tijd van Hitler en de tweede wereldoorlog. Hij misbruikte het, maar de kleur die hij gebruikte was zwart en verschillend van de onze. Bovendien was zijn symbool opwaarts gericht, en werd het gebruikt in de rechtopstaande positie. Ik zal slechts zoveel zeggen over deze Falun, en ik heb alleen de vorm van zijn verschijning aangehaald.

BRONVERMELDING:
http://swastika-info.com/nl/falundafa.php?statictext=falundafa_zhuanfalun

Groetjes,
Karin ;)

is het niet zo dat die gasten in tibet al een dikke voorrechtspositie hebben?

China 'onderdrukt' de tibetanen toch omdat ze geen religieus crap wil in hun regime ?

Nou, als atheïst zijnde is dat fine by me.

En ik dacht voor u ook, omdat jij ook een groot voorstander was van 'rede'.
Religie heeft hier just niks mee te maken. Een echte atheïst laat iedereen trouwens vrij om al dan niet te kiezen voor het geloof. Een communist ziet dat anders en zet de bevolking onder druk. Waarom zou ik onderdrukking van China goedkeuren? Iemand dwingen atheïst te worden, hoe belachelijk is dat. Dan ben je geen haar beter dan die personen die hun kinderen indoctrineren.

ze zitten de hele tijd te janken dat politiek en voetbal gescheiden moeten blijven, maar bij de OS kan het dan wel?

ze zitten de hele tijd te janken dat politiek en voetbal gescheiden moeten blijven, maar bij de OS kan het dan wel?
Ik vind het ook maar een beetje triest. Om dat nu weer net bij de OS te doen. Beetje flauw, de OS kan me niet zo veel schelen maar vindt het gewoon een low blow.

Soortgelijke topics

Reacties
1
Weergaven
589
Terug
Naar boven