MuscleMeat

Help Wanted! Van apparaten naar compound

Tricepticon

Novice
Waardering
0
Hoi! Dit wordt een vraag die jullie vast al eens voorbij hebben zien komen, maar omdat ik zeker wil zijn dat ik goed (opnieuw) begin, stel ik hem toch! Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast bedankt!

Ik ben 17 jaar.
1.89
74 kilo

Vanaf medio oktober ben ik begonnen met fitnessen, ik noem het fitnessen niet bodybuilden omdat het niet mn doel is heel groot te worden;). Eerst nam ik het niet heel serieus, ik zag het als een goed initiatief om weer wat fitter te worden, ik ging 2 keer per week, trainde alleen op de apparaten en trainde niet echt intensief, wel full body, maar niet intensief. Na een tijdje, ik denk vanaf februarii, maart begon ik het serieuzer te nemen, ik nam een intensiever schema aan (wel nog apparaten) en ging nu 3 keer per week. Sinds kort ben ik ook begonnen te letten op wat ik eet, ik eet veel eiwitrijke producten zoals kwark, kipfilet etc.

In principe ben ik redelijk tevreden met mijn vordering. Maar, toch zou ik willen dat ik sneller vooruit zou gaan. Ik heb even rondgekeken op het forum en ik zag dat veel mensen van mening waren dat compound oefeningen veel effectiever waren dan trainen op apparaten. En nu ben ik van plan mijn schema helemaal om te zetten naar compound oefeningen.
Ik wil wel graag full body training blijven volgen.

Na de lange inleiding dus nu eindelijk de vraag: Wat vinden jullie, uit ervaring een goed 3x per week full body schema, , waar de prioriteiten liggen op het bovenlichaam? IK heb zelf natuurlijk wel gekeken naar oefeningen, voordat ik jullie ermee lastig ging vallen, maar er was zoveel om uit te kiezen, en ik heb geen flauw idee welke oefeningen het meest effectief zijn. Kunnen jullie me helpen?

miss rippetoe volgen zoek effe uit wat het is.

• Topic Starter Topic Starter
Thx allebei, ik ga wat dieper dat rippetoe inkijken! Bedankt voor de snelle reactie, als iemand anders nog suggesties heeft hoor ik et graag!

Terug
Naar boven