AndroidHealthClinic

Help

• Topic Starter Topic Starter
Ik hoor dit soort verhalen af en toe in onze sportschool.
De jongens die dan bij de huisarts of poli zijn geweest krijgen allemaal hetzelfde te horen...nm, gewoon pech, kan altijd een keer gebeuren...ondanks sterile spullen.

Veel sterkte!!!

als je zo steriel mogelijk wilt werken:

WAS JE HANDEN, desinfecteer ze daarna.
dop van vial en huid ontsmetten met alcohol 80%, dit DERTIG seconden laten inwerken.
laat de naalden zolang mogelijk in de verpakking zitten, ook bij het op de spuitdraaien. (open de verpakking een klein beetje aan de zijde waar de naald op de spuit wordt gezet)

maar ik ga ervan uit dat deze basisinfo door iedere AS gebruiker hier gedroomd kan worden.

@ 2hard2die: Gebruik je bij het injecteren een verschillende naald als die waarmee je de rubber doorprikt?

• Topic Starter Topic Starter
flex170578 zei:
@ 2hard2die: Gebruik je bij het injecteren een verschillende naald als die waarmee je de rubber doorprikt?

:) Ja hoor... Ik vind spuiten nog niet de normaalste zaak van de wereld en ik ben niet zo ervaren in het zelf zetten, want meestal doet het meisje dat voor me, maar ik ken de procedures en doe mijn huiswerk. ;)
Ik weet dat het goed bedoelde tips zijn, daarvoor bedankt.

Ik zet meestal na het douchen. Ik reinig de dop van de vial met een alcoholdoekje.(70% isoprophyl alcohol) en de handen.
Ik wissel na het optrekken van de gear uit de vial de naald en trek de huid op de injectiespot strak met één vinger. Zet de spuit en aspireer om te controleren of ik niet in een bloedvat zit. Hierna spuit ik langzaam in. Na injecteren nog even rustig wachten om vloeistof goed op te laten nemen.
Eventueel na masseren.

Het enige dat ik niet meer deed, maar vanaf nu toch weer ga doen,
is de injectiespot reinigen met alcohol.
Onder het motto baat het niet dan schaadt het niet.

Lijkt me volledig ok je manier van injecteren, veel dichter bij steriel kan je imo moeilijk komen

precies zo doe ik t ook:thumb:
ik doe wel altijd na de injectie even een nieuw alcoholdoekje erop voor een minuutje zodat de kans op infectie minimaal is! nooit ergens een centje pijn aangehad met de shizzle van GG

Terug
Naar boven