XXL Nutrition

Herbegonnen: aanpak OK ?

foopah

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
63kg
Hallo,

situatie is als volgt: ik ben 6 maand geleden gestopt met fitness na een periode van 6 maand trainen waarin ik vooral met een soort splitschema werkte en wel een aantal (3-4) kilo's was bijgekomen. Ik ben nu opnieuw begonnen, ook met een fatsoenlijk voedingsschema.

Is het dan aan te raden om volgend FB schema 2 maanden te volgen vooraleer ik terug op een 3-day split schema overschakel of geeft het FB gedeelte niet echt veel voordeel in mijn geval ? Target is een extra 12 kilo massa op een 8-tal maanden.

Ik ga trainen op maandag, woensdag en vrijdag in het fitnesscenter, dus al het nodige materiaal is aanwezig. Op de trainingsdagen heb ik zeker 2u tijd, dus dat zal ook geen probleem zijn.

FB:
Maandag
Squat 4x5
Incline bench press 4x5
Deadlift 4x5
Bent over rows 4x5
Military press 4x5
Crunch 4x10

Woensdag
Squat 4x5
Bench press 4x5
Pull ups 4x5
Dumbbell row 4x5
Dips 4x5
Knee raises 4x10

Vrijdag
Squat 4x5
Incline dumbbell press 4x5
Deadlift 4x5
Bent over row 4x5
Military press 4x5
Crunch 4x10

Alvast bedankt,
groeten

Je bent een beginner dus probeer het bescheiden te houden. Jou schema bevat wel erg veel zware oefeningen. 3x per week squatten en 2x daarvan ook nog eens deadliften.
Verder zit je schema vol met mooie compounds, schema is niet verkeerd, maar dit is overdone voor jou.

Zou wat meer naar de basis gaan, check anders rippetoe.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reply, ik zal eens kijken om het iets te vereenvoudigen.

Is de algemene aanpak van 2 maanden fullbody en vanaf dan 3-day split OK ?

Ik zou wel de squat, deadlift, benchpress, MP en een row erin houden.

Je kunt ervoor kiezen om 2x per week te gaan squatten i.p.v. 3x en dan 1x deadliften op de dag dat je niet squat.

Zo'n schema kun je best een tijdje aanhouden. Als je merkt dat je progressie boekt dan is het goed. Wanneer je merkt dat het te zwaar wordt moet je even een active rust periode inlassen d.w.z. met lichte gewichten een paar trainingen doen totdat je weer hersteld bent (ongeveer een week).

Suc6

Terug
Naar boven