AndroidHealthClinic

Nieuws Here we go again, Vooraanstaand Christen wil creationisme in onderwijs

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%

AMSTERDAM – Fractieleider Arie Slob van regeringspartij ChristenUnie wil dat op openbare scholen naast de evolutietheorie van Darwin ook het scheppingsverhaal wordt onderwezen. Dat zegt hij in een vraaggesprek met NU.nl.

“Alsof er geen andere theorieën en ideeën bestaan. Er zijn meer
opvattingen over het begin van deze aarde dan alleen maar die ene die nu toevallig zwart op wit in de lesboeken wordt afgedrukt", aldus Slob.
De oud-docent vindt dat er breder geïnformeerd moet worden. “Dat is een boodschap aan zowel het christelijke als aan het openbare onderwijs.”

Problemen

Arie Slob doceerde Geschiedenis en Maatschappijleer aan een christelijke school. “Als docent heb ik problemen gehad met nogal wat onderwijsmethodes die net deden of er maar één overtuiging op dit punt was, aan de rest werd geen aandacht besteed.”
Slob pleit ervoor een breder perspectief te bieden aan kinderen door meerdere theorieën zoals het scheppingsverhaal te onderwijzen. “Ik vind het belangrijk dat kinderen breed weten wat er aan opvattingen leeft”, aldus het Kamerlid.
http://www.nu.nl/algemeen/1962562/christenunie-wil-scheppingsverhaal-ook-in-openbaar-onderwijs.html

Na die troll van een Maria van der Hoeven nu dus de spindoctor van de CU die het creationisme in het onderwijs wil brengen.

Ik stel voor om in het kader van een breder perspectief dan ook maar holocaustontkenning te onderwijzen, 9/11 complottheorieen te onderwijzen en andere crackpotshit net zo goed in het onderwijs te brengen.

In de USA is gelukkig creationisme via een rechterlijke uitspraak verbannen uit de leslokalen. Wordt tijd dat zoiets hier ook gebeurt, voordat de CU zijn zin krijgt.

Laatst bewerkt:
Ik las het vanmorgen tijdens mijn ontbijt ook met groot afgrijsen. Als je dit soort 'theorieen' al ter sprake wilt brengen in het onderwijs dient dit enkel ter sprake te komen in levensbeschouwelijke lessen en dan in de juiste context uitgelegd en zeker niet tijdens vakken als biologie, natuurwetenschappen en geschiedenis.

Openbaar onderwijs moet vooral gebasseerd zijn op kennis onttrokken uit empirisch getoetste wetenschap en dient zeker niet te fungeren als een door de overheid aangestuurd indoctrinatiemiddel van allerlei halfgare zogenaamd alternatieve levensbeschouwingen.

Leer ze eerst maar eens rekenen en schrijven

Je mag kinderen best wel vertellen wat voor flauwekul mensen geloven... sprookjes, kabouters, sinterklaas, religies (maar dan ook niet alleen het christelijke scheppingsverhaal, maar ook hindoesinme, boedhisme, zen, de koran, etc)... zelf ben ik meer een pastafarian...http://www.venganza.org/

Maar laten we geloof en feiten wel even netjes scheiden.

terwijl kinderen alsmaar slechter en slechter kunnen rekenen

goed bezig..

Nice :) eindelijk echt een vrije keuze voor de leerlingen.

Potverdomme...

Helaas! Je bent gezakt voor je examens, omdat je weigert te geloven in de sprookjes van mensen

Goed nieuws voor Staphorst, slecht nieuws voor de rest van Nederland.

Wordt tijd, dat het kabinet valt en dat er de komende 3 miljard jaar geen christenhonden (of van welk ander geloof ook) meer in het kabinet komen. Het lijkt wel of we 300 jaar terug in de tijd gaan met die gasten.

Hoewel ik me enigszins Gristen voel, en een gematigde gristelijk opvoeding heb gehad wil ik verdomme GEEN bijbelse theorieën in het onderwijs. Ja je mag uitleggen wat pasen etc. is, je mag misschien wat normen en waarden uitdragen als school, maar onder geen beding ga je dingen die in de bijbel staan als wetenschap verkondigen. Wat een idioten

Scheelt me wel heel veel leerwerk(1/5e gaat over evolutie)voor mn komende examen biologie>
Heeft God gemaakt
Heeft God gemaakt
Heeft God gemaakt

Mijn dag was naar de klote......... Alarmerend dat het klimaat schijnbaar zo aan het kantelen is dat dit soort freaks dit in het openbaar durven te zeggen, tov het stilletjes in achterkamertjes plotten.

Lijkt me terecht, als je Darwin wilt onderwijzen moet je dit ook doen voor andere perspectieven.. Op christelijke scholen ook wat over Darwin vertellen, iedereen tevreden..

• Topic Starter Topic Starter
Niet bewezen crap moet je nooit willen onderwijzen op scholen, dan is het hek van de dam. Pseudo wetenschap heeft geen plek in de leslokalen.

CU en Maria van der Hoeven, jullie doen gewoon niet meer mee!

als het neodarwinisme zo bewezen is waarom wordt het dan geindoctrineerd aan kinderen?

of alles geven, ook creationisme, of niets. De evolutie-onzin is nooit bewezen, enkel in stand gehouden door fantasten (ooit een zwarte darwinist gezien?)

Terug
Naar boven