AndroidHealthClinic

Nieuws Here we go again, Vooraanstaand Christen wil creationisme in onderwijs

Er zijn genoeg zwarte beta academici, lul toch niet zo slap voor de zoveelste keer.

gedwongen tot het neodarwinisme vanwege de ideologie en lobby achter deze kringen, geloof in sprookjes of je hoort er niet bij

dat terwijl de grootste wetenschappers ooit in een schepper geloofden: newton, leonardo, galileo etc. etc.

Blablabla...... Waar is jouw bewijs eigenlijk?

Creationisme in het onderwijs? Moet kunnen, tijdens de lessen "gevoel voor humor aanleren" of "hoe ga ik om met mensen waarmee niet te praten valt" waarom niet?

Creationisme is gewoon het retarded deel van religie. Op zich is religie niet voorbehouden aan absolute idioten. Veel verstandige mensen zijn gelovig, maar bijna geen enkel verstandig mens is creationist.

gedwongen tot het neodarwinisme vanwege de ideologie en lobby achter deze kringen, geloof in sprookjes of je hoort er niet bij

dat terwijl de grootste wetenschappers ooit in een schepper geloofden: newton, leonardo, galileo etc. etc.

Merkwaardig dat je dit als argument gebruikt aangezien de door jou aangehaalde grootheden (galileo, newton in ieder geval) juist gedwongen werden concessies te doen richting geloof. Galileo heeft zich moeten verantwoorden voor de Inquisitie en heeft zijn laatste levensjaren in gevangenschap moeten doorbrengen. Newton deed zijn onderzoek inderdaad in een zucht om 'god's wegen' te doorgronden maar ik zie uberhaupt niet in hoe dit een argument kan zijn. De West-Europese samenleving was in de 16e eeuw een gehersenspoelde samenleving, een hersenspoeling die daar waar nodig hardhandig werd uitgevoerd. Dat een Copernicus, keppler, Brahe, Galileo, Newton etc. in een schepper geloofden is niet vreemd maar uiterst logisch, dat is niet ineens over als je dit vanaf je geboorte is opgelegd. Ik zou het een noodzakelijke fase in de menselijke ontwikkeling willen noemen, alle ontwikkeling gaat gefaseerd, en je noemt nu net een tweetal personen die onder anderen verantwoordelijk waren voor de transitie tussen de late middeleeuwen en de moderne tijd.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Plasterk op deze materie. Maar als 'ie verstandig negeert 'ie het compleet. Helaas vraag ik me af of hij dat vanuit z'n positie kan maken.

Verder: wat een volslagen randebiel, die CU-gast. Creationisme als 'theorie' onderwezen 'naast' de evolutietheorie. Gottogot. :roflol: Om je ziek te lachen, als het niet zo'n kwalijke zaak zou zijn.

Echt belachelijk dit, in plaats van godsdienst zouden ze beter Nietzsche's leer verkondigen en aanleren, maar hiervoor zijn we wss nog een honderdetal jaar te vroeg..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Eigenlijk zouden we gewoon het speciaal onderwijs op religieuze basis moeten afschaffen en Godsdienstleer als (extra) keuze vakken moeten opnemen in het openbaar onderwijs.

Als de scheppings theorie onderwezen moet worden dan moeten ALLE alternatieve scheppingsverhalen onderwezen worden. Wat maakt de Christelijke leer zo speciaal? Laat ze eerst maar eens bewijzen dat HUN scheppingsverhaal meer waarheid is dan die van de hindoes etc.

Eigenlijk zouden we gewoon het speciaal onderwijs op religieuze basis moeten afschaffen en Godsdienstleer als (extra) keuze vakken moeten opnemen in het openbaar onderwijs.

Als de scheppings theorie onderwezen moet worden dan moeten ALLE alternatieve scheppingsverhalen onderwezen worden. Wat maakt de Christelijke leer zo speciaal? Laat ze eerst maar eens bewijzen dat HUN scheppingsverhaal meer waarheid is dan die van de hindoes etc.

true, misschien wat meta-theoretische vakken invoeren als wetenschapsfilosofie, aangezien de gemiddelde tiener in het secundair onderwijs afstudeert met een hoop feitjeskennis zonder al te veel inzicht in hoe men tot deze kennis is gekomen.
Maar ik ben bang dat daarvoor te weinig ruimte is in een op de praktijk gericht lessenpakket.

true, misschien wat meta-theoretische vakken invoeren als wetenschapsfilosofie, aangezien de gemiddelde tiener in het secundair onderwijs afstudeert met een hoop feitjeskennis zonder al te veel inzicht in hoe men tot deze kennis is gekomen.
Maar ik ben bang dat daarvoor te weinig ruimte is in een op de praktijk gericht lessenpakket.

So ****ing true.
Ik denk wel, als ze het willen, dat ze er wel kunnen instoppen. Maar wie is vragende partij ???

Arie slob moet btw maar het verschil leren tussen een theorie en een wetenschappelijke theorie. Hoewel de school ook jongeren moeten laten inzien dat een wetenschappelijke theorie ook geen evangelie is.

Inderdaad...feitjes zijn leuk en aardig, maar als je er niets mee kan dan heeft het nog geen zin.

Terug
Naar boven