Fitness Seller

herhalingen

jordi16

Novice
Waardering
0
hallo allemaal ik doe nu een klein maandje aan fitness maar nou doe ik steeds 15 herhalingen is dit wel juist. mijn doel is krachttoename en massa hierbij moet je toch onder de 10 zitten iets van 6 herhalingen ???
jordi

Je moet gewoon lekke trainen en kijken wat voor jou het beste werkt...

Voor krachttoename moet je wel lager in de reps gaan zitten.. 2 tot 5 ofzo met hoog gewicht.

hallo allemaal ik doe nu een klein maandje aan fitness maar nou doe ik steeds 15 herhalingen is dit wel juist. mijn doel is krachttoename en massa hierbij moet je toch onder de 10 zitten iets van 6 herhalingen ???
jordi

Als je techniek goed is kun je langzaam aan het gewicht opvoeren waardoor het aantal herhalingen langzaam gaat dalen. Blijf echter wel een perfecte techniek en een rustige uitvoering houden (zowel op als neer).

• Topic Starter Topic Starter
oke bedankt allemaal maar wat zou nou goed zijn iets van 10 reps ?? of lager want 15 lijkt mij te veel ik zie overal dat je met 15 reps droog traint

Ga gewoon rond de 8 reps zitten. Dat is goed voor je kracht én voor de opbouw van spiermassa.

Droogtrainen hoef jij met je 16 jaar voorlopig nog niet te doen, zorg eerst maar eens voor wat massa.

oke bedankt , zoiets dacht ik ook al hoeveel herhalingen doen jullie dan ??

oke bedankt allemaal maar wat zou nou goed zijn iets van 10 reps ?? of lager want 15 lijkt mij te veel ik zie overal dat je met 15 reps droog traint

Niet te veel "overal" kijken.

grofweg gezegd:

pure kracht 1 - 5 reps (waarbij ik 5 reps al veel vind als je traint voor een maximale 1RM)
massa 5 - 12 (bijvoorbeeld 4 zware sets compound, 2 lichte sets isolatie)
krachtuithoudingsvermogen 12 - *

Droogtrainen: normale KT (volume kan wat minder) + dieet + cardio.

Hoge rep trainingen kunnen daarbij een rol spelen (glycogeen depletie), maar die mogen de naam krachttraining eigenlijk niet dragen.

PS: Als je denkt van 15 reps in 1 keer naar een 3 reps training te kunnen gaan zul je bedrogen uitkomen. Je bent de grote gewichten niet gewend, je techniek kan het niet aan, en je spieren zullen snel sterker worden, maar pezen en banden doen er wat langer over, dus voor je het weet ben je geblesseerd (en daar wordt niemand groot en sterk van). Daarbij komt dat beginners al groeien van denken aan tillen, dus zo precies komt het niet voor beginners. Vandaar mijn advies om langzaam en voorzichtig op te bouwen.

okee thanks , nee k ga niet van 15 naar 3 maar wel van 15 naar 8 ofzo dat moet lukken denk k

Terug
Naar boven