XXL Nutrition

Herhalingen?!?

MichaelBerden

Novice
Waardering
0
Wat is nu de beste methode qua herhalingen voor massa. Ik doe nu al 1,5 jaar 1x12 1x10 1x8 met verhoging van de gewichten natuurlijk. Want ik heb gehoord dat dit al best veel herhalingen zijn.

hm ligt voor elk individu anders. er zijn wel globale richtlijnen.

85 - 100% van je 1RM ligt de nadruk op de ontwikkeling van kracht (1-6 reps)
80 - 85% van je 1RM als compromis voor de ontwikkeling van kracht en massa (6-8 reps)
70 - 80% van je 1RM ligt de nadruk op de ontwikkeling van spiermassa (6-12 reps)
60 - 70% van je 1RM ligt de nadruk op de ontwikkeling van spierconditie (12-20 reps)

1 RM betekent het gewicht wat je 1x kan uitoefenen

ja tussen 6 - 12 zoals shutterspeed al zei

persoonlijk wissel ik veel af in de training, van alle rep ranges een beetje

SHUTTERSPEED zei:
80 - 85% van je 1RM als compromis voor de ontwikkeling van kracht en massa (6-8 reps)
70 - 80% van je 1RM ligt de nadruk op de ontwikkeling van spiermassa (6-12 reps)
60 - 70% van je 1RM ligt de nadruk op de ontwikkeling van spierconditie (12-20 reps)

Ziet er allemaal leuk uit in theorie maar in de praktijk is het toch anders je kan perfect massa aanzetten boven 85% van je 1RM (mss beter?) kijk maar naar Powerlifers :)

Je max dat je kan hebben in ongeveer 6 tot 10 reps voor massa.

Santino88 zei:
Ziet er allemaal leuk uit in theorie maar in de praktijk is het toch anders je kan perfect massa aanzetten boven 85% van je 1RM (mss beter?) kijk maar naar Powerlifers :)

Nochtans doen sommige powerlifters(ik neem wsb als voorbeeld) specifieke hypertrofie oefeningen onder de naam 'assistance'.

Je hebt wel gelijk dat je van puur krachttrainen(dus in dit geval boven de 85% trainen) ook spiermassa kan ontwikkelen, maar dat is niet optimaal. Best is dus tss de 70-85% @ 8-12 reps.

Inderdaad, maar heb ook niet gezegd dat de andere procenten niet deugen ;)

Enkel dat...

8/12 = Massa
8-6 Massa/kracht
-6 kracht

...onzin is

Waarschijnlijk is het best dat ze erbij vermelden:

Voornamelijk massa..., voornamelijk kracht etc...om verwarringen te vermijden :)

Mss wel maar dat nog is het eigenlik persoonsgebonden zoals Shutterspeed al zei.

SHUTTERSPEED zei:
hm ligt voor elk individu anders. er zijn wel globale richtlijnen.

1 RM betekent het gewicht wat je 1x kan uitoefenen

Nee, dit is echt achterhaald. :)

Tussen de 6 en 10

Mijn voorkeur ligt tussen 4-8.

Terug
Naar boven