MuscleMeat

Breaking News Hero Brinkman stapt uit PVV

Laat me raden: student? Of lang student geweest? De realiteit is dat stompzinnige subsidies (links EN rechts)

Indeed!

Student ja, eentje die net een paper heeft geschreven over stompzinnige subsidies (over sociale cohesie e.d.) Dus mij hoef je niet uit te leggen dat er veel geld wordt weggegooid. Bovendien vind ik belastingen ook (te) hoog. Maar een vlaktaks vind ik dan weer het andere uiterste, en dit gaat heel veel geld kosten.

Ja want in Nederland wordt je als rijke bestraft gemakshalve vergetend dat ze alleen maar rijk hebben kunnen worden omdat ze in Nederland (of een ander welvarend hoog belastingheffend land hier in de buurt) zijn opgegroeid met een stelsel als dit met alle kansen en vrijheden die het biedt.
Als het allemaal toch eens zo zwart wit was.

En natuurlijk, als het je voor de wind gaat heb je geen zorgstelsel, uitkeringen, linkse hobbies en zeker geen arme sloebers die ook nog eens ver van je bed komen, nodig. Weg ermee! Beetje andere mensen gaan helpen. Maar o wee..

Hij komt toch niet als een idioot over. Zijn redenen voor vertrek lijken toch zeker legitiem.

Ik zie die Eshan Jami er ook rondlopen. Dacht dat die zich niet meer bemoeide met Pvv/Brinkman

Gaat hij door als eenmansfractie? Volgende verkiezingen?

Eens. Hoeft niet eens per se een vlaktax te zijn, maar kom op: 52+% belasting?! Dat is absurd. Max zou 40% mogen zijn van mij, meer niet. Tenslotte is het zelf-verdiend geld en (doorgaans) geen cadeautje. Daarbij jaag je hiermee gewoon de rijkeren alleen maar weg.

Wel in de juiste context plaatsen he. 52% ga je pas betalen nadat je voorbij de 33% en 42% bent. Alsof er dan nog niet genoeg overblijft.

Wel in de juiste context plaatsen he. 52% ga je pas betalen nadat je voorbij de 33% en 42% bent. Alsof er dan nog niet genoeg overblijft.

En je betaald alleen over dat meeste geld die 52%. Maar genoeg overblijven is subjectief, volgens de SP kan er nog wel een schaal bij. Ik vind zelf 49% een mooier symbolische, want meer dan helft aan de staat/samenleving is voor mij teveel.

Word nu alweer misselijk van al die linkse media die nu het einde van de PVV dagelijks willen bespreken....

Wat Brinkman vergeet is dat in een gevestigde partij 'democratie' aardig kan werken omdat men veel meer ervaring heeft. Bij een PVV kan het LPF toestanden opleveren omdat de media op elke mininiem verschil zal inspringen en belichten. Dit hebben wel al gezien op lokaal niveau waar al meerdere mensen uit de partij zijn gestapt...

Moet ook altijd lachen om die partijen die wekenlang gezeik hebben in de partij en ruzie (CDA, PVDA recentelijk) en dan achteraf na talloze zetels verlies heel blij zijn dat het democratisch is gegaan.....

Ja want in Nederland wordt je als rijke bestraft gemakshalve vergetend dat ze alleen maar rijk hebben kunnen worden omdat ze in Nederland (of een ander welvarend hoog belastingheffend land hier in de buurt) zijn opgegroeid met een stelsel als dit met alle kansen en vrijheden die het biedt.
Als het allemaal toch eens zo zwart wit was.

En natuurlijk, als het je voor de wind gaat heb je geen zorgstelsel, uitkeringen, linkse hobbies en zeker geen arme sloebers die ook nog eens ver van je bed komen, nodig. Weg ermee! Beetje andere mensen gaan helpen. Maar o wee..

Wat een onzin. MODAAL (op zn best) kun je worden in Nederland vanwege ons stelsel. Alles boven modaal krijg je echt alleen voor elkaar als je A) geboren wordt in een rijke familie of B) kei- en keitiefushard werkt. En dat wordt in Nederland dus echt wel bestraft ja, met hogere belasting. Leg jij mij maar eens uit waarom je MEER moet betalen wanneer je HARDER werkt. Hetzij door langer/meer te studeren, hetzij door meer uren te draaien. Hoe lul jij voor mij recht wat krom is?

Ach ja: het aloude "alsof er niet genoeg overblijft" argument. Alsof dat het allemaal fair maakt dat je verdomme MEER DAN DE HELFT moet inleveren van je zuurverdiende geld. En waarvoor? Als het dan nog eens nuttig gebruikt werd, maar dat is ook nog eens niet zo.

En je betaald alleen over dat meeste geld die 52%. Maar genoeg overblijven is subjectief, volgens de SP kan er nog wel een schaal bij. Ik vind zelf 49% een mooier symbolische, want meer dan helft aan de staat/samenleving is voor mij teveel.

Belasting heffen is oorspronkelijk bedoeld geweest om de zaken te betalen waar we collectief (lees: iedereen) voordeel bij hebben danwel gebruik van maken. Dat is al heeeeeel lang niet meer zo. In Nederland wordt er geregeerd op de minderheid, in plaats van de meerderheid. Ik noem dit als mijn grootste ergernis omdat het belastingspercentage "zo klein mogelijk" moet zijn, niet "zo redelijk mogelijk" of zelfs "zo veel mogelijk".

Onze overheid bemoeit zich met veel te veel zaken en geeft godsgruwelijk veel geld uit aan onzindingen. En breek me de bek niet open over die tief**lijers die zichzelf verrijken ten koste van belastinggeld. Denk bijvoorbeeld aan 'mevrouw' (en ik gebruik die term lachend) Albayrak (zusje van) die tonnen verdient bij het COA en per se een goudkleurige pooierbak van de zaak moest hebben. Of die trut (Fatima Elatik) die MILJOENEN liet verdwijnen in Amsterdam zonder dat daar gevolgen aan verbonden waren, en die zelfs inmiddels gewoon al weer doodleuk terug is op haar oude positie. En ondertussen zijn dat nu net vertegenwoordigers van partijen die het hardste roepen dat de rijken het maar weer moeten ophoesten. Alsjeblieft zeg!

Wat een onzin. MODAAL (op zn best) kun je worden in Nederland vanwege ons stelsel. Alles boven modaal krijg je echt alleen voor elkaar als je A) geboren wordt in een rijke familie of B) kei- en keitiefushard werkt. En dat wordt in Nederland dus echt wel bestraft ja, met hogere belasting. Leg jij mij maar eens uit waarom je MEER moet betalen wanneer je HARDER werkt. Hetzij door langer/meer te studeren, hetzij door meer uren te draaien. Hoe lul jij voor mij recht wat krom is?

Was het dan inderdaad maar zo dat mensen verdienen naar arbeid, dat rijk worden een functie was van hard werken maar dat lang niet altijd zo, en zeker niet bij echte uitschieters. Daar gaat het scheef natuurlijk. Om rijk te kunnen worden moet je kansen hebben, en willen grijpen dat wel, je moet het wel willen en daarvoor werken natuurlijk in zo verre heb je gelijk. Maar in Nederland heb je 1000x zoveel kansen dan weet ik waar, en hoe zal dat komen denk je, er de vruchten van plukken maar er dan niet voor willen zorgen dat zo te houden?

Je draagt een aantal voorbeelden aan van verspillers en iedereen is het erover eens dat het besteden veel beter en efficienter kan natuurlijk. Probleem is dat waar mensen en macht spelen er verspilt en verknoeit wordt en ga je belasting zelf terugschroeven dan gaat corruptie en verknoeing niet minder op worden, integendeel omdat diegenen die het dichtst bij het geld zitten nog harder zullen vechten voor hun deel (zie bijv. een aantal oostblok landen momenteel ofzo, waar werkelijk niets overblijft.) en je nog minder over houdt voor datgene waar het om gaat, : Verzorgingsstaat overeind houden want dat is nou net het idee van een samenleving en als het je ineens tegen gaat zitten kom je er als rijke net zo hard achter wat er werkelijk toe doet toch?
De boel afbreken is kortzichtig en heel gemakkelijk. Veel gemakkelijker ook dan opbouwen en werkelijk dingen willen verbeteren.

Was het dan inderdaad maar zo dat mensen verdienen naar arbeid, dat rijk worden een functie was van hard werken maar dat lang niet altijd zo, en zeker niet bij echte uitschieters. Daar gaat het scheef natuurlijk. Om rijk te kunnen worden moet je kansen hebben, en willen grijpen dat wel, je moet het wel willen en daarvoor werken natuurlijk in zo verre heb je gelijk. Maar in Nederland heb je 1000x zoveel kansen dan weet ik waar, en hoe zal dat komen denk je, er de vruchten van plukken maar er dan niet voor willen zorgen dat zo te houden?

Je draagt een aantal voorbeelden aan van verspillers en iedereen is het erover eens dat het besteden veel beter en efficienter kan natuurlijk. Probleem is dat waar mensen en macht spelen er verspilt en verknoeit wordt en ga je belasting zelf terugschroeven dan gaat corruptie en verknoeing niet minder op worden, integendeel omdat diegenen die het dichtst bij het geld zitten nog harder zullen vechten voor hun deel (zie bijv. een aantal oostblok landen momenteel ofzo, waar werkelijk niets overblijft.) en je nog minder over houdt voor datgene waar het om gaat, : Verzorgingsstaat overeind houden want dat is nou net het idee van een samenleving en als het je ineens tegen gaat zitten kom je er als rijke net zo hard achter wat er werkelijk toe doet toch?
De boel afbreken is kortzichtig en heel gemakkelijk. Veel gemakkelijker ook dan opbouwen en werkelijk dingen willen verbeteren.

Je doet een aantal aannames die niet kloppen. Allereerst is het gros van degenen die in die 52% schaal terechtkomt niet multimiljonair maar zitten ze slechts marginaal over die grens. Net genoeg om serieus genaaid te zijn, en allesbehalve 'machtig' te noemen. De mensen waar jij over spreekt zijn niet eens de 1%, maar eerder de 0.001%.

Tevens doe je de aanname dat ik 'de boel wil afbreken' en dat is evengoed onzin. Stoppen met bepaalde activiteiten is helemaal niet hetzelfde als 'de boel afbreken'. Ik heb uberhaupt nog helemaal geen oplossing genoemd. Waar jij het echter ook gewoon mee eens lijkt te zijn is dat er van alles fout zit, dus waarom doen we er dan niks aan?

Behalve de 52% is er daarvoor ook 25% vennootschapsbelasting betaald als je een BV hebt.
Heb je mensen in dienst kost dat ook weer een berg belasting en overige kosten door allerlei regelingen.

Wil je wat kopen gaat erook weer 6% of 19% belasting geheven worden.
Autorijden doen de mensen ookal waar veel belastingen aan verbonden zijn, benzine is gewoon de helft accijns zelfs.
Dan nog wegenbelasting, over je gas licht alles nog even wat extra belasting.

En heb je het dan uiteindelijk voor elkaar gekregen wat bij elkaar te sparen, kan je daar ook nog eens 1.2% betalen.

Wat dat betreft kunnen de Holleeders en Soerels nog een hoop leren van de Nederlandse regering.

Edit kunnen deze discussie beter voort zetten in het belastingtopic http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/belasting-diefstal-zie-filmpje-eerst-245567/index9.html

Laatst bewerkt:
Who cares?

Tweede maal: on-topic graag, en wat PatrickvH zegt, er is een topic voor.

Hoe meer belasting je betaalt, hoe meer je terugkrijgt aan het eind van het jaar :D

Meneertje brengt kennelijk ook een boek uit binnenkort, en dan moet je natuurlijk publiciteit hebben. Ten eerste mag hij nu vaak het woord doen en op den duur gaat hij natuurlijk overal zijn boek promoten omdat hij nu overal zijn opstap verhaal doet. (voor wat hoort wat)

Ik kan het een en ander niet meer los van elkaar zien helaas.....

Aandachtstrekker...

Terug
Naar boven