...dat politiek gerelateerde projecties en beweringen van prominente individuen in de schijnwerpers, bij groepen mensen een opgelegd gedachtegoed hebben losgemaakt, wat eigenlijk niet (geheel) tot stand is gekomen door middel van overtuiging met integere argumenten?
Tjah..
We leven in een maatschappij met meerdere bevolkingsgroepen.
Gelukkig zijn deze andere bevolkingsgroepen een minderheid.
Probleem is, sommige mensen plaatsen deze minderheid in een slachtofferrol.
Het gevolg is dat deze minderheid zielig wordt gevonden en dat sommige mensen het nodig achten dat deze mensen in de watten worden gelegd.
Neem als voorbeeld de taxiritjes in Gouda, of de rondvaart van de criminelen die gelukkig niet door is gegaan. Als reden in Gouda werd gegeven dat deze mensen slecht ter been waren of heel ver van de plaats van bestemming woonden. Nou, als ik slecht ter been ben en in een rol stoel zit en ik wil bijvoorbeeld van Groningen naar Amsterdam, dan moet ik zelf maar vervoer zoeken en als ik met het openbaar vervoer wil zal ik ook nog extra moeten betalen omdat ik met een rolstoel ben. Gelukkig ging de rondvaart voor de criminelen niet door, maar ik snap best dat dit bij mensen een bepaalde irritatie opwekt. Ieder normaal mens zal keihard moeten werken voor zo'n reis maar criminelen die eigenlijk keihard gestraft moeten worden, worden ook nog eens beloond met een dure reis. Dit wekt de illusie dat misdaad loont.
Als er dan eens iemand is die kritiek uit op deze knuffelbeertjes dan trap je het beertje op zijn staart en zal dit beertje veranderen in een monster die er alles aan zal doen om zo iemand te verketteren, door zo iemand een racist te noemen en met rapporten van zogenaamde deskundigen naar buiten te komen waarin zo iemand in het hokje 'extreem rechts' wordt geplaatst.
Dit tot gevolg hebbende dat eenieder die op zo'n partij stemt er nauwelijks nog voor uit durft te komen omdat hij anders raar aan wordt gekeken.
Tenslotte lees je af en toe ook wel zo'n onzin dat ik die mensen die op zo'n partij stemmen best begrijp.