AndroidHealthClinic

Het fenomeen Jean-Marie Dedecker

guardian

Huge Freak
Waardering
176
http://www.humo.be/tws/deze-week/17336/exclusieve-voorpublicatie-jean-marie-dedecker-de-buffel.html

Interessant dat mensen in een tijd van politieke en economische onzekerheid neigen naar dit soort figuren. Langs de ene kant is Dedecker een persoon die intellectuele kwaliteiten bezit en de leiding opeist, langs de andere kant is hij volstrekt onbetrouwbaar en vertoont hij trekken van een potentaat.

365845118.jpg

Goede of slechte zaak? Discuss...

Laatst bewerkt:
Ik moet die kerel over het algemeen niet. Hij is altijd zo zeker van zichzelf, dat wanneer hij een tegenslag te verwerken krijgt, het deksel serieus op zijn neus krijgt.

Zo was het enkele jaren geleden, toen de N-va als ik me niet vergis hem uit de partij had gesmeten. Daar zat hij dan, zijn bureau leeg te maken, als een mak lammetje, met de tranen in zijn ogen voor de camera's...

Nee, die kerel moet ik egt niet.

Ik moet die kerel over het algemeen niet. Hij is altijd zo zeker van zichzelf, dat wanneer hij een tegenslag te verwerken krijgt, het deksel serieus op zijn neus krijgt.

Zo was het enkele jaren geleden, toen de N-va als ik me niet vergis hem uit de partij had gesmeten. Daar zat hij dan, zijn bureau leeg te maken, als een mak lammetje, met de tranen in zijn ogen voor de camera's...

Nee, die kerel moet ik egt niet.

Dedecker is bij VLD deruit gewipt, hij had ook hier niet helemaal ongelijk ... VLD had voor een rechtse partij in de regering best linkse trekken gekregen.

Ik ben van de persoon Dedecker ook niet altijd even zot ... maar verder blijk ik bij elke test bij de lijst dedecker uit te komen!

Ook wanneer ik hun programma bekijk, lijk ik ongeveer 95 % akkoord te zijn met hun standpunten! De standpunten zijn doordacht, nuchter en lijken me haalbaar. Ook het willen aanpakken (eigenlijk eerder als prioriteit) van het malbeleid in de regering en overheidsinstellingen lijkt me een logische en noodzakelijke stap.

NVA klinkt beter en zal naar alle waarschijnlijkheid minder een verloren stem zijn ... ook het feit dat NVA binnen de poging tot regering wel voet bij stuk heeft gehouden ...

Ik zal moeten kiezen tussen deze twee ????

Ben.

Grootste oppurtinist evah

Met onbetrouwbaar bedoel je wellicht dat hij een ruziemaker is? Daarin volg ik je wel. Maar dat dergelijke partij niet gewenst is tijdens een economische crisis, is niet juist. Je wilt dan juist geen rode partij, maar eerder een blauwe die de economie kan aanzwengelen ipv leegzuigen.

Zoland LDD niet in de regering kom, vind ik het wel entertainend.

• Topic Starter Topic Starter
Met onbetrouwbaar bedoel je wellicht dat hij een ruziemaker is? Daarin volg ik je wel. Maar dat dergelijke partij niet gewenst is tijdens een economische crisis, is niet juist. Je wilt dan juist geen rode partij, maar eerder een blauwe die de economie kan aanzwengelen ipv leegzuigen.

Ik bedoel "onbetrouwbaar" als in "dat hij zijn eigen principes verloochent". Schaduwen van De Gucht, wat regelrecht tegen elke vorm van liberalisme ingaat, zijn uitlatingen over Vinck die veranderlijk zijn al naargelang het parket waarin hij zich bevindt, zijn vrouw in het openbaar aftuigen en een hoop lijken in de kast.

Die ruziemakerij staat daar los van, al vind ik de manier waarop hij te werk gaat wel wansmakelijk.

Verder ben ik het ermee eens dat in deze tijden van crisis, hij met een gefundeerd programma naar de kiezer trekt. Rood laat ik me hier niet over uit. Maargoed, zoals iedereen weet is hij ook de opperbaas binnen die partij en handelt hij naar eigen goeddunken, daarbij geregeld zijn eigen liberale gedachtengoed verloochenend. Het gaat me meer om de persoon Dedecker omdat die ook gewoon de hele partij belichaamt. Dedecker onbetrouwbaar = Lijst Dedecker onbetrouwbaar. Daarom alleen al zal ik nooit op hem stemmen. Je hebt imo nog minder garanties dan uit vorige legislaturen is gebleken.

ik zou ook niet op zijn partij stemmen, denk wel dat hij betrouwbaar is, volgens mij is zijn principe geen woorden maar daden.

Ik bedoel "onbetrouwbaar" als in "dat hij zijn eigen principes verloochent". Schaduwen van De Gucht, wat regelrecht tegen elke vorm van liberalisme ingaat, zijn uitlatingen over Vinck die veranderlijk zijn al naargelang het parket waarin hij zich bevindt, zijn vrouw in het openbaar aftuigen en een hoop lijken in de kast.

Die ruziemakerij staat daar los van, al vind ik de manier waarop hij te werk gaat wel wansmakelijk.

Verder ben ik het ermee eens dat in deze tijden van crisis, hij met een gefundeerd programma naar de kiezer trekt. Rood laat ik me hier niet over uit. Maargoed, zoals iedereen weet is hij ook de opperbaas binnen die partij en handelt hij naar eigen goeddunken, daarbij geregeld zijn eigen liberale gedachtengoed verloochenend. Het gaat me meer om de persoon Dedecker omdat die ook gewoon de hele partij belichaamt. Dedecker onbetrouwbaar = Lijst Dedecker onbetrouwbaar. Daarom alleen al zal ik nooit op hem stemmen. Je hebt imo nog minder garanties dan uit vorige legislaturen is gebleken.
Ach dat is bij de andere partijen niet zoveel anders. Je hebt in elke partij een paar opperbazen die de lakens uitdelen. De VLD top trekt zich vaak ook maar weinig aan van de basis (waardoor oa velen naar LDD zijn overgestapt). Alleen is het bij LDD natuurlijk opvallender omdat de partij zelf naar hem genoemd is en hij meestal degene is die in de media komt. Ben toch benieuwd naar de uitslag van de verkiezingen, zeker wat LDD betreft, volgens mij haalt hij toch de 10% :) Maar zelf zal ik ook nooit (nou ja zeg nooit nooit, maar toch zeker nu niet) op hem stemmen.

Op LDD stemmen is imo de enige logische keuze als je politieke voorkeur rechts van het centrum ligt.

Ik vraag me eigenlijk af of ie zelf wel weet want zijn standpunten zijn.:rolleyes:

nva & ldd zullen veel kostbare stemmetjes vd mestkevers vh vb kosten :bow: :bow:

nva & ldd zullen veel kostbare stemmetjes vd mestkevers vh vb kosten :bow: :bow:
Ja maar ook van SPA en VLD ;)

Laatste nieuws was trouwens dat NVA nu veel stemmen heeft weggehaald bij LDD in de laatste peilingen. Beiden zitten rond de 10% nu...

Volgens mij gaat het ongeveer zoiets worden:

CD&V 24%
VLD 15%
SPA 10%
VB 15%
LDD 12%
NVA 11%
Groen 5%
SLP 4%
PVDA <2%
Overig 2%

Waardoor er dus geen meerderheid zal zijn voor rood, blauw en oranje en ze zullen moeten kiezen voor ofwel NVA ofwel LDD ipv SPA... gezien de vijandigheid van Open VLD tegenover Dedecker denk ik dus een coalitie van : CD&V-Open VLD-NVA.

Een coalitie met 4 partijen vinden de meeste partijen niet verstandig, dus die kans schat ik niet hoog in.

Terug
Naar boven