AndroidHealthClinic

Het grote bouw de ultieme betaalbare PC (excl. kast en monitor) topic

• Topic Starter Topic Starter
den_dimi zei:
ik zou geen maxtor HD nemen,
Western Digital is duurder, maar veel beter van kwaliteit imo
Heb tig WD's gehad in de loop der jaren, het zijn de enige schijven geweest waarmee ik ook problemen heb gehad. Drie keer een WD die het binnen een jaar begaf. Sinds 2002 overgestapt op Maxtors en nog nooit een 'click of death' gehoord.

Is het niet beter om gewoon een compleet nieuwe pc zonder monitor te kopen? Die zijn vaak goedkoper dan alle onderdelen los bij elkaar.

P.S. Waar haal jij je pc spullen?

Maar in een compleet systeem zit meestal geen Corsair geheugen en ook op de voeding word meestal bezuinigd. Ik bestel ook altijd losse onderdelen, dan heb je tenminste alles zoals jij het wilt.

Centaur zei:
Is het niet beter om gewoon een compleet nieuwe pc zonder monitor te kopen? Die zijn vaak goedkoper dan alle onderdelen los bij elkaar.

P.S. Waar haal jij je pc spullen?
Een complete PC bevat nooit de onderdelen die ik juist wil. Vooral bij merk pc's is dat een groot probleem, die dingen zijn leuk voor normaal gebruik maar niet voor overklokwerk. Ik heb alles zorgvuldig uitgezocht, deze componenten zijn momenteel het beste qua prijs/kwaliteit verhouding en je hebt een goede kans dat de processor in combi met het geheugen naar kloksnelheden kan worden gebracht die te vergelijken zijn met minimaal een 3800+ van AMD. Alles wat ik hoger haal is meegenomen maar ik reken er niet op.

In tests zijn die 3000+'s al tot snelheden (2,6 Ghz) gekomen te vergelijken met FX-55's van AMD en die kosten € 820,-. Een 3800+ kost € 609,- en die snelheden zijn goed haalbaar met deze configuratie. Met veel geluk haal je nog meer dan 2,6 Ghz maar ik ga dus gewoon voor 2,4 Ghz en kijk wel hoever ik kom in het meest extreme geval.

Je kan aan de urls zien waar ik mijn spullen wil kopen, www.komplett.nl en www.pcmegastore.nl , videokaart dan ook nog via een andere leverancier.

AMD Athlon 64 3000+ Box (is dus inclusief cooler van een euro of 20) €149,50

Mainboard: MSI K8N Neo Platinum €105,-

Dane-Elec DDR 1024MB 333 PC2700 CL2.5 €225,-

XFX GF 6800LE 128MB DVI/ TV-out €239,- ok, die is duurder.

Maxtor 200Gb 7200rpm 8Mb €109,- wel 8mb geheugen.

Nec ND-3500 16x DVD-rewriter +/- Dual-layer €67,-

Q-tec PSU voeding 500W Bigfan LN PFC €52,50

Ga anders gewoon even kijken bij PCL computers op de laan van Meerdervoort (tussen de Farenheitstraat en de gouderegenstraat) Daar ga ik altijd heen, goeie prijzen, goeie service, en als je wat meer tegelijk koopt zijn ze niet te beroerd om wat korting te geven.

Dus Q-tec voeding sterft binnen het jaar. Je moet strakke voltlijnen hebben om dit soort configuraties te draaien, een Q-tec trekt dat niet.

En je Moederbord is geen socket 939 bord, daar heb ik weinig aan. Zelfde geld trouwens voor je processor. Dat geheugen heb je nog minder aan en is trouwens ook reteduur voor PC2700 geheugen. Om te overklokken heb je PC4000 of hoger geheugen nodig en het liefst ook nog met strakke timings.

Die 6800le versie is zo gek nog niet. Sommige versies kun je zo mbv software (zogenaamde softmodden).

Dan heb je, als alles goed gaat een rasechte 6800!

Linkje naar GoT zodat je weet welke versie je moet kopen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/978606

Ik zie nu al dat je een XFX gaat kopen, prima keuze dus!

Verder nog opmerkingje over je harde schijf. Maxtor biedt maar 1 jaar garantie, mijn ervaring is dat er na dat jaar de kans vrij groot aanwezig is dat er dingen kapot gaan.
Daarom koop ik al mijn schijven met 3 jaar garantie, Samsung biedt dit aan en vaak Western Digital ook.

Centaur zei:
Ga anders gewoon even kijken bij PCL computers op de laan van Meerdervoort (tussen de Farenheitstraat en de gouderegenstraat) Daar ga ik altijd heen, goeie prijzen, goeie service, en als je wat meer tegelijk koopt zijn ze niet te beroerd om wat korting te geven.
Ik woon daar vlakbij, leuk voor wat losse spullen maar ze hebben niet alles wat ik aan onderdelen wil. Qua korting kunnen ze dat makkelijk doen, hun prijzen zijn voor een hoop onderdelen een stuk hoger dan de laagste prijzen in de pricewatch van tweakers.net

WD WD 200Gb 8Mb 7200rpm €105,- Ik heb idd ook alleen maar WD`s in m`n comps hangen, ben er dik tevreden over.

Ericr zei:
Ik woon daar vlakbij, leuk voor wat losse spullen maar ze hebben niet alles wat ik aan onderdelen wil. Qua korting kunnen ze dat makkelijk doen, hun prijzen zijn voor een hoop onderdelen een stuk hoger dan de laagste prijzen in de pricewatch van tweakers.net
Ja ok, maar voor zover ik heb kunnen zien zijn ze alsnog 1 van de goedkoopste in den haag. En voor mij ook nog eens lekker dichtbij.

Ericr zei:
Niet overklokken ? Juist wel. Alle componenten zijn goed overklokbaar, neem natuurlijk niet voor niks dat dure geheugen. Als ik niet ga overklokken kan ik wel een paar reepjes Corsair Valueram nemen.

Neem trouwens aan dat je doelt op de koeling MrJ, omdat de meeste overklokkers hele koelsystemen aanschaffen van honderden euro's. Boxed koelertje van AMD kan genoeg aan om leuke kloksnelheden te halen, daar heb ik geen Prometeia, Reserator of andere koelers voor nodig. Dat extreme overklokken is totaal niet meer prijsbewust bezig zijn, voor dat extra geld aan diverse koelingoplossingen kan ik net zo goed een FX-55 proccie kopen.

Geen stikstofkoeling dus? :(

PS: Proc. koelen met Artic Silver koelpasta, fannetje (ook Artic Silver) op je NB en je SB koelen met de heatsink die je van je NB afsloopt. :)

HD moest een S-ata zijn overigens, scheelt maar paar euro.

:thumb:

Ati past niet in het budget van 1.000 euro, dat was mijn doel namelijk. Veel meer uitgeven wil ik gewoon niet voor deze pc.

Ja maar, ja maar, ja maar Ati is goehoedddd!!!!!

Link aangepast naar S-ata schijf.

ATI is best leuk, maar ik heb al jaren Nvidia chipset kaarten en ben vooral tevreden over hun driversupport.

De driversupport van Ati is de afgelopen jaren met het Catalyst programma echt bruut verbeterd. :mad:

MrJ zei:
De driversupport van Ati is de afgelopen jaren met het Catalyst programma echt bruut verbeterd. :mad:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
:D

Als Ati nou een leuk kaartje uitbrengt die in de buurt komt van een X800 en die prijst rond de 200 euro wil ik pas aan een Ati denken.

De aldi had laatst een vette pc te koop voor rond de 1000 eu
danm, vette shit was ie
iemand hem ook gezien, of zelfs gekocht??

Ericr zei:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
:D

Als Ati nou een leuk kaartje uitbrengt die in de buurt komt van een X800 en die prijst rond de 200 euro wil ik pas aan een Ati denken.

Goedkoop is duurkoop. :)

Maar goed, de X800 klasse is idd duur. Maar vergeet niet dat een goede videokaart voor gamen van levensbelang is. :)

Ericr zei:
Dat extreme overklokken is totaal niet meer prijsbewust bezig zijn, voor dat extra geld aan diverse koelingoplossingen kan ik net zo goed een FX-55 proccie kopen.
Precies! Het is juist leuk (en fijn) om je niet extreem duur spul op die extreme snelheden te laten lopen!

Over Corsair niks dan goeds. Je betaalt er wel heel veel voor, maar die levenslange garantie van hun komen ze ook na. Ik heb namelijk al 2 keer mn geheugen moeten vervangen. Eén keer omdat ik allerlei vage fouten ermee kreeg en de andere keer omdat ik het waarschijnlijk gesloopt heb met 3.3V :D

Artic Silver is wel een aanrader ja, scheelt je weer net die paar extra graden.

En als je echt alles uit je kaartje wilt halen, gooi er dan een voltmodje op. Heb ik destijds ook gedaan met mn ti4200. Ik speel er nu nog steeds alles mee, maar hij is helaas echt aan vervanging toe.

[Link niet meer beschikbaar]

MrJ zei:
Goedkoop is duurkoop. :)

Maar goed, de X800 klasse is idd duur. Maar vergeet niet dat een goede videokaart voor gamen van levensbelang is. :)
Die 6800LE komt dicht in de buurt van een X800, kan ik mijn bespaarde geld weer goed uitgeven aan vakanties :) Ouderwetse Nvidia - Ati discussie wordt het zo, het lijkt GOT wel ;)

Nu nog iemand die AMD proccies afkraakt :D

Terug
Naar boven