MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

"Onveiligheidsgevoel beu dus ik verhuis"

9422911.jpg

Isabelle Ots is het onveiligheidsgevoel in Strombeek-Bever dermate beu dat ze gaat verhuizen. In haar appartementsgebouw is er al tot drie keer toe ingebroken en ook in het plaatselijke bankkantoor werd ze al eens bedreigd. "De maat is vol", zucht ze. "Strombeek-Bever is niet meer wat het was. Ik trek richting Londerzeel of Zaventem, zodat ik mij weer veilig voel."

De 35-jarige Isabelle Ots woont al drie jaar in de Rozenlaan. "Het eerste jaar viel nog mee, maar het tweede jaar werd ik al meer geconfronteerd met allerlei kleine criminaliteit. Het laatste jaar loopt het helemaal de spuigaten uit. Er zijn al drie inbraken of minstens pogingen tot geweest in het appartementsgebouw waar ik woon. Gisteren kwam ik thuis en de voordeur stond open. Het slot was stuk. De politie heeft alles onderzocht, maar zonder spoor van de daders. Gelukkig zijn de deuren van onze appartementen wel goed beveiligd."

In het plaatselijke Fortis-bankkantoor was het ook al eens prijs. "Daar werd ik door drie jongeren bedreigd. Ik moest mijn geld afgeven. Gelukkig ben ik rustig gebleven en heb ik mij uit de voeten kunnen maken."

Het geeft Ots allemaal een zeer onbehaaglijk gevoel. De donkere dagen zijn dan ook geen pretje voor haar. "Zelfs de wijkagent heeft me al gewaarschuwd dat ik als jonge alleenstaande vrouw beter niet alleen in het donker rondloop. Maar dat is niet altijd evident als je moet werken. Dan ben je sowieso niet voor 18 uur thuis." Ots hoopt dat ook de buren af en toe een oogje in het zeil houden en helpen om het veiligheidsgevoel te verhogen.

Ots groeide op in Koningslo. "Tien jaar geleden heb ik ook al eens een tijdje in Strombeek-Bever gewoond. Het verschil is groot, want toen was alles nog gemoedelijk en tof. Na de breuk met mijn vriend ben ik weer naar hier verhuisd, maar dat is geen wijze beslissing gebleken. Ik voel mij hier absoluut niet meer veilig. De politie kan daar op zich weinig aan doen, ik begrijp dat ook wel. Het gaat volgens mij om politieke keuzes. Ik ben het nu echt beu. Ik werk in Vilvoorde, maar ga nu uitkijken naar een stek in de omgeving van Beigem, Londerzeel of Zaventem. Daar is er sowieso minder criminaliteit."

Het onveiligheidsgevoel in Strombeek-Bever is al langer een heikel thema. Geregeld wordt de deelgemeente van Grimbergen geteisterd door inbraakgolven. Het voorbije jaar werden nog extra camera's geplaatst op een aantal overlastgevoelige plekken. Na een inbraak bij een gemeenteraadslid weerklonk onlangs ook weer de roep om camera's met nummerplaatherkenning te plaatsen, maar die valt nog steeds in dovemansoren bij het gemeentebestuur.

Gezellig

Is uit 2013

Man, man, man! Het was weer amateurdag op de snelwegen. Vooral dankzij onze Franse vrienden.

:hamer:

Dat laat de Roverheid nooit toe in Nl. Jan krijgt binnenkort bezoek van de wijkagent.

het nieuwe jaar begint alweer lekker,dat het maar gauw verkiezingen is,dat die nonsens eens gauw gaat stoppen allemaal !
Hehe, is toch eentje die vaak terugkomt: kinderen die 'verplicht' worden om een moskee te bezoeken...

Snap het probleem niet. Werd vroeger verplicht om naast m'n bankje een kruisteken te maken, we gingen elke woensdag het laatste lesuur naar de mis en moesten een gebedje doen voor het middageten in de refter. Alsof je daardoor automatisch religieus wordt en de seculiere staat in gevaar is :roflol: Die generatie is net de minst religieuze ooit.

Hehe, is toch eentje die vaak terugkomt: kinderen die 'verplicht' worden om een moskee te bezoeken...

Snap het probleem niet. Werd vroeger verplicht om naast m'n bankje een kruisteken te maken, we gingen elke woensdag het laatste lesuur naar de mis en moesten een gebedje doen voor het middageten in de refter. Alsof je daardoor automatisch religieus wordt en de seculiere staat in gevaar is :roflol: Die generatie is net de minst religieuze ooit.
Was dat op een openbare school?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Eurobaasje Juncker met zijn broek op de enkels betrapt als belastingontwijkingsfanboy

Een nieuw jaar, een nieuw OMG-nee-toch-niet-echt-nee-heus-zo-erg-zal-het-niet-zijn-echt-oh-shit-ja-echt-feitje over Jean-Claude Juncker, de president van Europa die ongeveer 63 miljoen stemmen minder kreeg dan The Donald. Jan-Kloot Druncker heeft in zijn tijd als MinPres van Belastingvrijburg namelijk actief geprobeerd effectieve bestrijding van belastingontwijking in de EU te voorkomen. En het is hem gelukt. Dat zegt The Guardian, en die hebben het weer van Duitse onderzoeksjournalisten van NDR.

Jean-Claude Juncker blocked EU curbs on tax avoidance, cables show

'Schande, dit is misdaad belonen'

Geld inzamelen voor één van de moordenaars van grensrechter Richard Nieuwenhuizen? Een boze voetbalvoorzitter is zich rot geschrokken, vertelt hij in TELEGRAAF VANDAAG.

filmpje 'Schande, dit is misdaad belonen'

Terug
Naar boven