Angelique, een 20-jarig meisje uit Eeklo, is meermaals mishandeld door haar vriend. Zaterdagnamiddag liep de mishandeling de spuigaten uit en sloeg hij haar in elkaar op de Markt in Eeklo. "Dat was niet de eerste keer, ik was zwanger van hem en in het begin van de week sloeg en stampte hij mij zo hard tot ik begon te bloeden en het vruchtje verloor", vertelt Angelique.
Angelique en haar vriend Bahir, een Pakistaan, waren tien maanden samen. "De eerste paar maanden ging alles goed, maar toen begon hij mij te manipuleren om samen te gaan wonen", vertelt Angelique. "Ik had het op dat moment niet door en liet hem zich inschrijven op mijn adres." Een passionele relatie veranderde toen heel snel in een horrorverhaal.
"Ik mocht met niemand contact hebben en hij sloeg mijn gsm's altijd kapot, hij sloot mij op in mijn slaapkamer tot ik in mijn broek plaste", vertelt Angelique. Het meisje kon niemand contacteren en werd compleet afgesloten van vrienden en familie.
Ze werd maandenlang hard geslagen en verkracht. "Hij dwong mij tot vier keer per dag tot dingen die ik niet wilde doen. Ik heb regelmatig ontstekingen en plas bloed."
Maandag verloor het meisje haar kind door de mishandeling.
"Hij schopte en sloeg mij zo hard dat ik mijn kindje van zes weken verloor", vertelt ze. "Hij stak het vruchtje zelfs in een plastieken zak en nam het mee." De jonge vrouw werd ook in haar gezicht geslagen met een baksteen.
Het is niet de eerste keer dat de jonge vrouw zo'n feiten meemaakt. Haar vorige vriend, een Albanees en vader van haar eerste kind, sloeg haar ook. "Ik dacht dat ik niets waard was, mijn zelfvertrouwen is helemaal weg en ik ben in totaal meer dan 20 kilogram afgevallen", vertelt ze.
"Omdat Bahir bij haar ingeschreven stond, kon de politie voorlopig niets doen", vertelt Johan Baeckeland, de papa van Angelique. De man zoekt, samen met zijn broer, naar getuigen van het incident op de Markt in Eeklo. "Ik hoop dat de mensen niet te veel schrik hebben om naar de politie te stappen." Getuigen kunnen zich anoniem melden bij de politie van Eeklo.
Nou, gezellig.