XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

Wat een wereld. De een redeneert met propjes papier en de ander is zo hypocriet dat het de schaamte voorbij gaat.

"Als dat in Nederland eh, hebben we dat voor een gedeelte gedaan, bijvoorbeeld voor wat er in de 2e wereld oorlog is gebeurd, ik vind dat dat nog onvoldoende is gebeurd......"

Wat bedoelt hij nou eigenlijk?
Dat Nederland zich moet verontschuldigen voor de Duitse bezetting en de moord op miljoenen Joden door de nazi's?

Of moeten we ons verontschuldigen voor het feit dat Nederlanders verzet en vrijheidsstrijd hebben gevoerd tegen de de Duitse nazi's?

Laatst bewerkt:
"Als dat in Nederland eh, hebben we dat voor een gedeelte gedaan, bijvoorbeeld voor wat er in de 2e wereld oorlog is gebeurd, ik vind dat dat nog onvoldoende is gebeurd......"

Wat bedoelt hij nou eigenlijk?
Dat Nederland zich moet verontschuldigen voor de Duitse bezetting en de moord op miljoenen Joden door de nazi's?
Denk aan werken voor de nazis, jodentransporten van de ns en andere vervoerders, rotterdamse haven, iedereen die niet z'n leven riskeerde om zich te verzetten moet nog betalen.

Is toch 1 grote poppenkast.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Je kan wel invloed hebben op de daden van anderen als je er weet van hebt (medeplichtig).

200 jaar later, niemand is meer direct betrokken bij het hele gebeuren. Op horen zeggen zijn we beledigd/zielig.
"ik voel hun pijn". Doe normaal. Je bent gezond, hebt een dak boven je hoofd, bent geen slaaf, bent vrij. Hoezo voel je hun pijn?
Grow the f**k up.
Wat heb je een symbolische sorry? Voel je dan in 1x de pijn niet meer?

Ben benieuwd wat de volgende focus wordt als ze de sorry gehad hebben.

Denk aan werken voor de nazis, jodentransporten van de ns en andere vervoerders, rotterdamse haven, iedereen die niet z'n leven riskeerde om zich te verzetten moet nog betalen.

Ah, wederom precedenten voor de doorgeslagen excuus-cultuur.

In dat geval krijg ik ook nog flink wat geld van bijvoorbeeld Bouterse.
Immers, door zijn criminele beleid heb ik jarenlang overlast gehad van een aantal -als gevolg daarvan- geïmmigreerde Surinaamse families in de buurt.

Dan hebben de voorouders van de nazaten van de slaven, zich niet voldoende verzet?

Verder heb ik daar met een Hindoestaans Surinaamse collega ook eens een discussie over gevoerd. Zij is voor excuses en een betaling, toen ik vroeg of zij en haar familie van dat geld dan een enkeltje India gingen kopen werd ze kwaad.

Laatst bewerkt:
Dan hebben de voorouders van de nazaten van de slaven, zich niet voldoende verzet?

Verder heb ik daar met een Hindoestaans Surinaamse collega ook eens een discussie opoe r gevoerd. Zij is voor excuses en een betaling, toen ik vroeg of zij en haar familie van dat geld dan een enkeltje India gingen kopen werd ze kwaad.

Ik veralgemeniseer, maar wat Bosma onlangs zei is maar al te vaak waar: ''Ze haten Nederland, maar niet onze uitkeringen.''

Zoals vaker hoor ik onvoldoende zelfreflectie doordrenkt in zelfbeklag omlijst met wat dan volgens hen rechten zijn, maar niks over plichten. Ho maar. Recht op dit, recht op dat, recht op zus en recht op zo. Je zou van al dat recht krom gaan lopen. Oh wacht.

Ik heb nog een goede. Als voorouders recht hebben op een betaling, hef daar dan ook eerst decennia belastingen overeen vermenigvuldigd door alle reeds gedane herstelbetalingen uitkeringen. Onderaan de streep verdienen we er dan nog aan. De meesten weten het rekeningnummer van de overheid uit het hoofd dus zo moeilijk moet het niet zijn om over te boeken.

Is toch 1 grote poppenkast.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Je kan wel invloed hebben op de daden van anderen als je er weet van hebt (medeplichtig).

200 jaar later, niemand is meer direct betrokken bij het hele gebeuren. Op horen zeggen zijn we beledigd/zielig.
"ik voel hun pijn". Doe normaal. Je bent gezond, hebt een dak boven je hoofd, bent geen slaaf, bent vrij. Hoezo voel je hun pijn?
Grow the f**k up.
Wat heb je een symbolische sorry? Voel je dan in 1x de pijn niet meer?

Ben benieuwd wat de volgende focus wordt als ze de sorry gehad hebben.
Deze 'slachtoffers' verdienen geen excuus. Ze verdienen een flinke bitchslap.

Zonder de slavernij speelden ze allemaal in de modder ergens in een Afrikaanse turdworld shithole. Ze zouden ons eeuwig dankbaar moeten zijn dat we ze hier naartoe (Suriname, Antillen, etc) hebben gehaald en ze toen het recht hebben gegeven om zich in Nederland te settlen.

Zoals vaker hoor ik onvoldoende zelfreflectie doordrenkt in zelfbeklag omlijst met wat dan volgens hen rechten zijn, maar niks over plichten. Ho maar. Recht op dit, recht op dat, recht op zus en recht op zo. Je zou van al dat recht krom gaan lopen. Oh wacht.

Zoals ik het zie zijn het eigenlijk gewoon maatschappelijke parasieten.

Parasitisme is natuurlijk een vorm van "symbiose" waarbij de "gastheer" -vroeger of later- altijd ten gronde gaat aan de parasiet.
Tenminste, tenzij de parasiet geëlimineerd wordt natuurlijk, maar dat is in de praktijk vaak lastig.

Ik snap die hele discussie niet, als je wilt vieren dat de slavernij niet meer bestaat prima, maar zeik toch niet over een genoegdoening voor het leed van je voorouders.

Het is niet 1 op 1 vergelijken met de slavernij, maar toch. Mijn oma aan moederszijde is kort na de oorlog overleden aan de gevolgen van oorlog en mijn vader heeft als klein jochie in Rotterdam de bombardementen en de oorlogswinter meegemaakt en nu ik jongen kinderen heb voelt dat toch zo nu en dan pijnlijk aan. Ik zie de onschuld en onbezorgdheid bij mijn kinderen en dat heeft hij gemist in zijn jongen jaren. Verder is recent een aangetrouwde oom van me overleden die als tiener in een Jappenkamp heeft gezeten in Indonesië en de opa van mijn vrouw is dwangarbeider geweest in een vliegtuigfabriek in Duitsland. Allemaal hebben ze er iets aan overgehouden, een bepaalde kijk op de wereld, misschien haat-/wraakgevoelens, maar geen van allen heb ik ooit iets horen zeggen over dat ze excuses verwachten van de huidige generatie Duitsers of Japanners of dat er genoegdoening moet komen

Zoals ik het zie zijn het eigenlijk gewoon maatschappelijke parasieten.

Parasitisme is natuurlijk een vorm van "symbiose" waarbij de "gastheer" -vroeger of later- altijd ten gronde gaat aan de parasiet.
Tenminste, tenzij de parasiet geëlimineerd wordt natuurlijk, maar dat is in de praktijk vaak lastig.
Hoe vaker je ze voert, hoe eerder ze zullen bijten.
lachwekkend die wiggers ,hebben ze een keer een zwarte lul gehad denken ze meteen dat ze zelf een n*ger zijn :roflol:
Krijg er jeuk van in mijn nek. Soms met rode vlekken erbij.

Terug
Naar boven