XXL Nutrition

Hey mannen

Elmo zei:
Ik val misschien in herhaling maar het is anno 2004 mogelijk om zonder vochtretentie en hoge bloeddruk te trainen te kuren. PUNT Onverwachte en ongewilde vochtretentie is het resultaat van onwetendheid en een slechte voorbereiding IMO.

Een bloedruk handhaven van 120 om 80 met DBol is geen probleem!
Uiteraard. Wat ik wilde zeggen is dat je dan beter een andere kuur doet, want dbol/deca moet het hebben van vocht winst.

Ik vergelijk het hiermee: je gaat geen pak frieten met dikke klodder mayo eten om daarna 1 uur cardio te doen om de kcal kwijt te geraken. (Heel simplistische vergelijking, maar het principe is hetzelfde).

Big_T zei:
Niet mee eens. Gezondheid is belangrijker dan wat extra vocht (wat trouwens niet slecht is in een bulk cycle imo)
Wekenlang met ontregelde cholesterol (en het gaat hier om een serieuze ontregeleing) is absoluut af te raden.
Trouwens nolvadex is een veel beter middel om vocht retentie, b*ch tits, hoge bloeddruk aan te pakkenen en goedkoper ook.
Als je weinig last hebt is zelfs proviron beter als zwakke aromatase remmer naar mijn mening.
Hier heb ik ff een vraag over in welke dosis zou dat dan zijn 2*25mg ofzo of volstaat 25mg ook?

ScHrOeFjE zei:
Hier heb ik ff een vraag over in welke dosis zou dat dan zijn 2*25mg ofzo of volstaat 25mg ook?
Dat zal verschillen per kuur en individu, maar een 25-50mg proviron is geen hoge dosis. Dus het moet zeker kunnen ja.

Big_T zei:
Dat zal verschillen per kuur en individu, maar een 25-50mg proviron is geen hoge dosis. Dus het moet zeker kunnen ja.
Politiek antwoord bro :D

Kijk veel gasten ook hier op het board pakken Provion omdat het goedkoper is en je weet zelf hoe men denkt ;)

Maar kan nu nergens in een studie terug vinden wat de min hoeveelheid is om de aromatisatie stil te zetten of te verminderen.

ScHrOeFjE zei:
Politiek antwoord bro :D

Kijk veel gasten ook hier op het board pakken Provion omdat het goedkoper is en je weet zelf hoe men denkt ;)

Maar kan nu nergens in een studie terug vinden wat de min hoeveelheid is om de aromatisatie stil te zetten of te verminderen.
Ik weet het, maar het is ook heel afhankelijk van alle factoren die meespelen Iemand die heel gemakkelijk gyno krijgt heeft er niets aan, want het is veel te zwak. Maar het is een gebruikelijke dosis dus als je niet heel gevoelig bent voor oestrogeen en je wil dat test zoveel mogelijk beschikbaar blijft dan zit je wel goed in die dosis. Ik zal eens kijken of er nog wat studies over bestaan. Aromatase stil zetten kan denk ik nooit 100%, dat wil je trouwens zeker niet.

DBol en Deca moet het niet hebben van vocht Bro. Dat is klinkklare onzin. Mensen zat die heel goed vooruit gegaan zijn op DBol en Deca. DBol is heel potent en van Deca weten we al lang dat je (zij het minder snel) goede steady gains kunt halen. Zelfs als je niks tegen het vocht doet kun je na de kuur minstens een kilo of 5 overhouden.

DBol is potenter per mg dan testo!

Big_T zei:
Uiteraard. Wat ik wilde zeggen is dat je dan beter een andere kuur doet, want dbol/deca moet het hebben van vocht winst.

Ik vergelijk het hiermee: je gaat geen pak frieten met dikke klodder mayo eten om daarna 1 uur cardio te doen om de kcal kwijt te geraken. (Heel simplistische vergelijking, maar het principe is hetzelfde).

Elmo zei:
DBol en Deca moet het niet hebben van vocht Bro. Dat is klinkklare onzin. Mensen zat die heel goed vooruit gegaan zijn op DBol en Deca. DBol is heel potent en van Deca weten we al lang dat je (zij het minder snel) goede steady gains kunt halen. Zelfs als je niks tegen het vocht doet kun je na de kuur minstens een kilo of 5 overhouden.

DBol is potenter per mg dan testo!
Das waar maar de kwaliteit jha ik weet het gaan we weer :D

"DBol is potenter per mg dan testo!"

Dat maakt het nog geen betere keuze. De werking van dbol is helemaal anders dan die van test, test werkt via verschillende wegen (universeel) terwijl dbol eenzijdiger werkt. Het bindt bijv niet aan de AR zoals test dat wel doet.
Ik zeg niet dat deca en dbol niet anabool zijn, maar je kan niet ontkennen dat een heel groot% van wat je wint slechts tijdelijke massa is. Geen probleem als je dat weet en erbij wil nemen.

Ik ben meer voorstander van; wat je ziet is wat je hebt. Eerlijke, kwalitatieve en vooral, blijvende massa. Wat niet wil zeggen dat een beetje extra vocht tijdens een kuur niet kan natuurlijk.

Hier ga je IMO de fout in Bro. De vochtretentie duidt op een overmatige hoeveelheid oestrogeen. Dat veroorzaakt niet alleen vocht maar OOK hoge bloedruk (schadelijk voor nieren en hart) vrouwlijke vormen van vetafzetting (ook in bloedvaten en organen) en als klap op de vuurpijl Gyno(bitchtits). We hebben de laatste weken hier op het board diverse gevallen van Gyno gehad! Dat zijn allemaal aspecten die je gezondheid beinvloeden. Bovendien onderdrukt dat extra oestrogeen je eigen axis bovenop de onderdrukking door de AAS. Dat maakt het herstel na de kuur nog lastiger en een rebound ligt op de loer na het stoppen met AAS.
Sommige mensen reageren zeer heftig op oestrogeen en voelen zich zelfs tijdens een kuur klote, neerslachtig, depressief en lusteloos. Onbewust veroorzaakt door oestrogeen. Dan voeg jij noch eens Nolva toe (ook een oestrogeen) wat dat gevoel niet beter maakt. Voeg daarbij Clomid (ook een zwak oestrogeen) in de nakuur en geen wonder dat een groot aantal mensen zich beroerd voelt.

Even ter verduidelijking: met Femara (letrozol) of Arimidex blok je niet alle oestrogeen! Dat is een mythe. Er blijft voldoende over voor een gezonde lichaamsfunctie.

Het is bewezen dat met Femara zelfs je IGF-1 afgifte met 27% stijgt! Je moet alles met mate gebruiken en als je dat doet met een aromataseblokker leg je niks plat maar voorkom je ongewenste extra oestrogeen!
Het is dus het reguleren van oestrogeen, niet het uitbannen!

DHT blok je niet met een aromatase blokker by the way.

Big_T zei:
Niet mee eens. Gezondheid is belangrijker dan wat extra vocht vermijden (wat trouwens in bepaalde mate niet slecht is in een bulk cycle imo)
Wekenlang met ontregelde cholesterol (en het gaat hier om een serieuze ontregeleing) is absoluut af te raden.
Trouwens nolvadex is een veel beter middel om vocht retentie, b*ch tits, hoge bloeddruk aan te pakkenen en goedkoper ook.
Als je weinig last hebt is zelfs proviron beter als zwakke aromatase remmer naar mijn mening.

Waarom houd je zo vast aan de aromatase remmers? Kan je een goede onderbouwing met studies geven?
Het is namelijk zo dat een beetje oestrogeen en dht nodig is voor je gezondheid. Anders zou testosterone per defenitie niet aromatiseren bij de man.

"wat trouwens in bepaalde mate niet slecht is in een bulk cycle imo"

Dat stond er toch duidelijk. Heb nooit gezegd dat teveel vochtretentie niet vermeden moet worden, ook dat is zonder twijfel slecht voor de gezondheid.

DHT blok je niet met een aromatase blokker by the way.
Heb ik dat dan beweerd? Dat is een conclusie die je maakt op basis van een heel andere uitspraak. (Woorden verdraaien).

Het enige wat ik zei is dat je een beetje oestrogeen en dht nodig hebt. En ik vind zwakke aromatase remmers/antagonisten en estrogen blockers de beste, gezondste en goedkoopste keuze om oestrogene bijwerkingen te bestrijden. Laten we het dan maar ieder bij onze mening houden want ik zie toch geen overeenkomst in deze discussie.

You must spread some Reputation around before giving it to Elmo again.

"DHT blok je niet met een aromatase blokker by the way"
Heb ik dat dan beweerd? Dat is een conclusie die je maakt op basis van een heel andere uitspraak. (Woorden verdraaien).

Was gewoon een mededeling. Geen spoken zien Bro.

Het enige wat ik zei is dat je een beetje oestrogeen en dht nodig hebt. En ik vind zwakke aromatase remmers/antagonisten en estrogen blockers de beste, gezondste en goedkoopste keuze om oestrogene bijwerkingen te bestrijden. Laten we het dan maar ieder bij onze mening houden want ik zie toch geen overeenkomst in deze discussie.

Daar ga je IMO weer de fout in want ik kan ff niet snappen wat er gezond is aan het gebruik van Proviron of Nolva in vergelijking met Femara.

Jij bestrijdt de bijwerkingen van oestrogeen, ik de bijwerkingen van AAS en voorkom daarmee problemen met oestrogenen! Daar zit het wezenlijke verschil.

Wat je met Nolva ook niet voorkomt is extra onderdrukking van je axis. Proviron zal bij sterk aromatiserende AAS niet voldoende zijn al is het op z'm minst een goede stap.

Greetz

.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik hoor van veel mensen bij mij in de gym, dat een veelgekozen stack onder bodybuilders een test-stromba stack is; dit is een feit.

Waarom zeggen sommige van jullie dan dat het een klote schema is?

Want een deca bij een stack kan nooit kwaad.
Veel mensen zeggen dat een deca in elke kuur thuishoort,

@bbijzer

Ik hoor van veel mensen bij mij in de gym, dat een veelgekozen stack onder bodybuilders een test-stromba stack is; dit is een feit.

Waarom zeggen sommige van jullie dan dat het een klote schema is?

Want een deca bij een stack kan nooit kwaad.
Veel mensen zeggen dat een deca in elke kuur thuishoort,

sorry maar wat heeft de deca volgens jou met test-stromba te maken dan?

Bro zeggen van "veel mensen zeggen dat" toond niet veel kennis van jou kant verdiep je eigen in de materie van AAS en trek dan je plan steeds maar vragen wat het beste is is ook geen oplossing,bij elk mens reageerd het anders,en elk mens heeft een ander doel voor ogen stel je eigen eerst de vraag wat je doel is en wat je wilt bereiken.

schroefbeest

• Topic Starter Topic Starter
Ik vroeg: is dit een goed schema?

ik vroeg niet is dit het beste schema.

je kan alleen maar zeggen op deze vraag: goed-slecht

bbijzer zei:
Ik vroeg: is dit een goed schema?

ik vroeg niet is dit het beste schema.

je kan alleen maar zeggen op deze vraag: goed-slecht
Bro nogmaals er bestaan geen standaard kuren elk mens heeft een ander doel !!

En elk mens reageerd anders op AAS!

Maar goed ik weet er niets van :D

Terug
Naar boven