Fitness Seller

HIIT op de fiets

eatitraw92

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
Hey, als ik in de sportschool op de fiets ga, hoe zou ik dan het beste HIIT kunnen doen?
Wat zou ik met de weerstand kunnen doen, en met mijn RPM?
Alvast bedankt.

speel er eens mee en kijk eens rond hier op het forum (search HIIT ;) )

het verschilt sowieso per persoon.

mogelijk is bv stand 3, 1 min, 80 rpm
gevolgd door stand 4, 1 min, 100 rpm
en dan weer terug naar strand 3 daarna weer de stand 4 enz enz enz...
5 min warm up 25 min HIIT en 5 min cooldown.

maar het ligt meer aan je eigen conditie, bouw, kracht in je benen.

dus probeer zelf eens wat uit, wat jou het beste ligt

Wat ik zelf nu doe:
1:00 min op redelijk tempo fietsen daarna 0:30 min snel en verzwaard fietsen. Dit wissel ik af steeds af tot 15 min. Dit doe ik 5x per week na KT en ik moet zeggen dat het uitstekend bevalt!

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik heb best een goede conditie, mijn hartslag daalt na 1 minuut van zon apparaat af te zijn van de 180 naar 80-90 ongeveer, dus de zwaarte is geen punt voor mij.

Mijn probleem is het knopje. Eer ik de zwaarte hoger heb gesteld zijn de 30 seconden toch al zo goed als voorbij? :P

Hmm, bij ons kun je zelf je programma instellen.
Zal ik dan bijvoorbeeld om de periode de weerstand een paar bolletjes hoger zetten en dan constant hetzelfde aantal RPM aanhouden?
Zou dit goed zijn voor HIIT?

Ja ik heb best een goede conditie, mijn hartslag daalt na 1 minuut van zon apparaat af te zijn van de 180 naar 80-90 ongeveer, dus de zwaarte is geen punt voor mij.

Mijn probleem is het knopje. Eer ik de zwaarte hoger heb gesteld zijn de 30 seconden toch al zo goed als voorbij? :P

Hmm, bij ons kun je zelf je programma instellen.
Zal ik dan bijvoorbeeld om de periode de weerstand een paar bolletjes hoger zetten en dan constant hetzelfde aantal RPM aanhouden?
Zou dit goed zijn voor HIIT?

op 't laatste heb ik even geen antwoordt maar bij het eerste kan je (juist als je zegt dat je hartslag snel daalt) 10 seconden voor de de "snelle" minuut begint al verzwaren/versnellen. (ik zou ook geen 30 seconden kiezen maar dat is persoonsgebonden)
dat doe ik altijd wel :D 't werkt goed

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt ik heb nu wel ongeveer zon algemeen idee :P.

Terug
Naar boven