AndroidHealthClinic

HIIT op hometrainer

gixxer22

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
85kg
Ik ben gisteren begonnen met HIIT trainingen op een bremshey hometrainer.

heb een setje van 20 min gedaan:
Begonnen met 2 min laag tempo en dan daarna 1 min voluit.
bij de minuut voluit steeg mijn hartslag tot 165 en bij de 2 minuten rust daalde deze weer tot rond de 140.

dit 15 minuten gedaan en daarna 5 min in rustig temp gefiets en hierbij bleef mijn hartslag ook rond de 140.

Is dit zo effecief of kan ik het beter anders doen...

had hierbij 284 kcal verbrand en een afstand van 12.46 km afgelegd

lengte 1.85 gewicht 85 kg 20% ??

Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad de bedoeling. Alleen volgende keer even 5 minuten opwarmen ;).

Die verbranding in kcal, is een waarde waaraan je niets hebt. Je hebt bij hiit namelijk een hoge naverbranding.

Maar zo is het verder goed.

• Topic Starter Topic Starter
Marten bedankt,

ga dit dan eens proberen om te kijken wat het opbrengt.

Is het ook verstandig om dit bijvoorbeeld 2 x per dag te doen ?

Is het ook verstandig om dit bijvoorbeeld 2 x per dag te doen ?

Nee, dat raad ik je af. Het vergt namelijk erg veel energie, en je spieren gaan ook helemaal kapot als je het goed gedaan hebt. Probeer het maximaal 3 keer in de week te doen. Gewone cardio kan je wel vaker doen.

Oke dan hou ik het bij 3 x per week hiit en 3 keer per week KT.

bedankt

Je kan na je kt gewoon 20 minuten rustige cardio doen hoor. Dan laat je de HIIT voor op rust dagen!

Oke, ik doe meestal om de dag Kt en dan op de rustdag snacht's de hiit aangezien ik dan wachtloop op een schip. wat voor hartslag kan ik het beste aanhouden als ik wat extra wil fietsen rond de 130 en dan 20 min ofzo ?

Oke, ik doe meestal om de dag Kt en dan op de rustdag snacht's de hiit aangezien ik dan wachtloop op een schip. wat voor hartslag kan ik het beste aanhouden als ik wat extra wil fietsen rond de 130 en dan 20 min ofzo ?
Tussen de 60 en 65% hrmax. En dan 20 min tot half uurtje. Als je je verveelt een uur, maar zeker niet langer. Hoe oud ben je ? 220-leeftijd=... dit keer 0.65 doen, en zoveel slagen per minuut aanhouden. iets er onder of iets er boven zitten is niet erg. Maar houd dit ongeveer aan .

oke dan zou ik dit proberen aan te houden, ben 23 dus dan kom ik uit op rond de 128 slagen per minuut.

Terug
Naar boven