MuscleMeat

HIIT voor KT

Brinta eter

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m85
Massa
80kg
hey,

Ben weer druk aan het vetverliezen, maar ik ben er nog niet over uit wat het beste is qua hiit.
Hiit doe ik 3 keer in de week, voor m'n krachttraining. Op de resterende dagen doe ik long slow distance cardio ongeveer 45-50 minuten.
Ik vroeg me af of dit niet teveel van het goede was of dat ik de hiit beter op andere dagen kan plaatsen. Ben hier al een tijdje mee aan het prutsen maar kom er niet echt uit.

Zal het op andere dagen doen (of andere tijdstippen) en anders na je krachttraining.

• Topic Starter Topic Starter
Zal het op andere dagen doen (of andere tijdstippen) en anders na je krachttraining.

onderbouwing ???

ik merk dat mijn training er niet onder lijdt als ik van te voren hiit doe. Het lijkt me juist slecht om er na te doen aangezien je dan keihard eiwitten gaat verbranden.

ik merk dat mijn training er niet onder lijdt als ik van te voren hiit doe. Het lijkt me juist slecht om er na te doen aangezien je dan keihard eiwitten gaat verbranden.

Ik denk dat je HIIT-sessie niet intensief genoeg is als je KT erna er niet onder lijdt. Verder raad ik je aan om je HIIT-sessies inderdaad op andere dagen te doen dan je KT, je zal dan dubbel zoveel EPOC ondervinden waardoor het veel effectiever is.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat je HIIT-sessie niet intensief genoeg is als je KT erna er niet onder lijdt. Verder raad ik je aan om je HIIT-sessies inderdaad op andere dagen te doen dan je KT, je zal dan dubbel zoveel EPOC ondervinden waardoor het veel effectiever is.

geloof me de hiit is intensief genoeg. Kan daarna echt niet nog een interval doen. Als ik even m'n hartslag op rust laat komen kan ik prima de KT in. Kost wel meer moeite maar met een beetje doorzettingsvermogen lukt het.
Bovendien past je lichaam zich aan met wat je steeds doet.

Een voorbeeld is als je normaal altijd standaard 3 setjes van iets doet met gewoon rust er tussen en ja gaat ineens supersetjes en dropsetjes doen, ga je helemaal kapot. Als je dit een tijd vol houdt echter, gaat je lichaam zich daarop instellen en kun je het dus veel beter hebben/langer volhouden.

mooi

Laatst bewerkt:
geloof me de hiit is intensief genoeg. Kan daarna echt niet nog een interval doen. Als ik even m'n hartslag op rust laat komen kan ik prima de KT in. Kost wel meer moeite maar met een beetje doorzettingsvermogen lukt het.
Bovendien past je lichaam zich aan met wat je steeds doet.

Een voorbeeld is als je normaal altijd standaard 3 setjes van iets doet met gewoon rust er tussen en ja gaat ineens supersetjes en dropsetjes doen, ga je helemaal kapot. Als je dit een tijd vol houdt echter, gaat je lichaam zich daarop instellen en kun je het dus veel beter hebben/langer volhouden.

Het aanpassen waarover je het hebt is inderdaad normaal maar denk jij niet dat die 3 setjes die je voorheen deed veel makkelijker zullen zijn als je eenmaal aan die supersets en dropsets 'gewend' bent? Dit is namelijk wat ik bedoel: Zou KT niet veel beter worden als je geen HIIT ervoor doet? Het lijkt me toch dat je niet oneindig veel energie/concentratie hebt.

HIIT is als het goed is even belastend voor je zenuwstelsel als KT, dus deze combineren op 1 dag zal voor zo een overload zorgen dat je lichaam niet op tijd hersteld is voordat je weer begint. Als je het wel red dan mis je wss intensiteit in 1 van de 2.
Je red het wss wel 'even', maar zo ben je wel aan het overtrainen denk ik!

Terug
Naar boven